Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفته است، اطلاعات کافی برای اثبات این قضیه دارند که این انگلیس است نه روسیه که تمایل دارد تا دست به عملیات سری در خارج از مرزهای خود بزند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روابط بین روسیه و انگلیس در مارس سال جاری میلادی و در پی مسمومیت سرگئی اسکریپال، جاسوس دوجانبه سابق روس و دخترش یولیا به سردی گرویده است؛ لندن می گوید این روسیه بوده که در این اقدام دست داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت:‌ از همان ابتدا، ما گفتیم که سه ادعای مطرح شده از سوی دولت انگستان درباره پرونده اسکریپال ها بی پایه و اساس است. نخست اینکه روسیه همیشه دست به از میان بردن جاسوس ها می زند و این جزئی از سنت های دولت روسیه است که افرادی را در خارج از کشور به قتل برساند. اما ما اطلاعات کافی در اختیار داریم تا اثبات کنیم که این سرویس های اطلاعاتی انگلستان هستند که همیشه در چنین عملیاتی شرکت داشته و دارند و این تبحر را نیز دارند که تقصیر را به گردن دیگری بیندازند.

وی ادامه داد: مساله دیگر درباره عامل شیمیایی نوویچوک است که از آن برای مسموم کردن اسکریپال ها استفاده شده است. ما اطلاعاتی را از دست کم 20 کشور منطقه شمال آتلانتیک به دست آورده‌ایم که نشان می دهد امروزه آنها این ماده شیمیایی را می سازند و از جمله آن می توان به سوئد و جمهوری چک اشاره کرد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ادامه صحبت‌هایش گفت: سومین اتهام آنها این است که این ماده شیمیایی از روسیه آورده شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام روسيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۶۸۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاخارووا: حرف‌های ماکرون متحدان فرانسه را هم گیج کرده است!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به اظهارات اخیر امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه درباره اعزام احتمالی نیرو از ناتو به اوکراین گفت که این اظهارات خصمانه حتی متحدان پاریس را هم متعجب کرده و به خشم آورده است.

زاخارووا در واکنش به فراخواندن سفیر فرانسه به وزارت خارجه روسیه گفت: نه فرانسه و نه نزدیک‌ترین متحدانش نمی‌توانند درک کنند که ماکرون و حلقه نزدیکانش دائما راجع‌به چه چیزی حرف می‌زنند؛ البته اگر منظور از حلقه نزدیکان دیپلمات‌های باشند که البته مدت زیادی از تشکیل آنها هم نمی‌گذرد!

وی تاکید کرد: آنطور که ما در جریان هستیم، متحدان فرانسه در انگلیس و آلمان بیشتر اوقات سعی می‌کنند درباره منظور و مقصود حلقه حاکمیتی فرانسه، شفاف‌سازی شود و هیچوقت هم پاسخی مستقیم دریافت نمی‌کنند.

دیپلمات ارشد روسیه تصریح کرد: با این حال، این اظهارات نه تنها جنجال‌برانگیز است. منظورم این است که اظهارات ماکرون و مقامات ارشد دفاعی و دیپلمات‌های ارشد(فرانسه) اغلب بسیار خصمانه است و به همین دلیل سفیر فرانسه فراخوانده شد.

وزارت خارجه فرانسه دیروز پس از فراخواندن سفیر پاریس در مسکو، به وی اعلام کرد که رویکرد فرانسه مخرب است. همچنین براساس تاکید دستگاه دیپلماسی روسیه، تلاش‌های فرانسه در راستای ایجاد «ابهام راهبردی» برای روسیه با اظهارات و بیانیه‌هایی درباره اعزام احتمالی نیرو به اوکراین، راه به جایی نخواهد برد.

کد خبر 6099337

دیگر خبرها

  • روسیه در واکنش به تهدید انگلیس، حمله به تاسیسات این کشور را حق خود دانست
  • در صورت تحقق تهدیدهای لندن، احتمال حمله روسیه به تاسیسات نظامی انگلیس وجود دارد
  • درخواست چین از تل‌آویو: حمله به رفح را متوقف کنید
  • زاخارووا: حرف‌های ماکرون متحدان فرانسه را هم گیج کرده است!
  • وزارت دفاع انگلیس هک شد
  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد
  • استقرار هزاران نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • استقرار ده ها هزار نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • آلمان سفیر خود را از مسکو فرا می‌خواند
  • اولین سخنگوی وزارت خارجه؛ زاده هوش مصنوعی