Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-07@22:57:18 GMT

ماس: برجام را حفظ می‌کنیم

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۷۰۲۶۱

وزیر خارجه آلمان در حاشیه سفر به آرژانتین برای شرکت در نشست گروه 20 بار دیگر در حمایت از توافق هسته‌ای با ایران گفت که تمامی تلاشش را به کار خواهد بست تا این توافق حفظ شود. ناطقان: «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان در حاشیه سفر به آرژانتین به منظور شرکت در نشست گروه 20 درباره آینده توافق هسته‌ای با ایران موضع‌گیری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنابر گزارش شبکه خبری ARD، ماس گفت: «توافق هسته‌ای با ایران، امنیت در منطقه را افزایش داده است و چون هیچ نشانه‌ای از توافق جدید وجود ندارد، در این صورت من تمامی تلاشم را به کار می‌گیرم تا این توافق باقی بماند.»
 به همین منظور قرار است که ماس بلافاصله پس از نشست گروه 20 که دیروز و امروز در بوینس آیرس برگزار شد، به آمریکا برود، پس از صحبت در کنگره آمریکا در روز چهارشنبه، دیدار با «مایک پامپئو» وزیر خارجه جدید آمریکا هم در دستور کار قرار دارد.
رسانه‌های آلمانی ماموریت وزیر خارجه این کشور در آمریکا را خطیر توصیف کرده‌اند چرا که وی باید از یک سو با آمریکا به عنوان متحد اروپا رفتار کند و از جهت دیگر هم باید مواضع آلمان در زمینه توافق هسته‌ای با ایران را روشن کند.
وزیر خارجه آلمان روز گذشته در گفت‌وگو با یکی از روزنامه‌های این کشور بار دیگر از توافق هسته‌ای با ایران حمایت کرده بود. وی چندی پیش در گفت‌وگو با نشریه اشپیگل گفته بود: ««ما آمادگی داریم که مذاکره کنیم، گفت‌وگو کنیم و حتی اگر ضرورت داشته باشد برای مواضع‌مان بجنگیم و این موضوع نه فقط به کاخ سفید بلکه به تمامی سطوح مربوط می‌شود.»
منبع: فارس برچسب ها: توافق هسته‌ای ، آلمان ، برجام

منبع: ناطقان

کلیدواژه: توافق هسته ای آلمان برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۷۰۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین، اتهامات دخالت در امور انتخاباتی کانادا را بی‌اساس خواند

سفارت چین در اتاوا در بیانیه‌ای نوشته است: «اظهارات جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا تهمت‌های بی‌اساس است، ما این اظهارات را محکوم و قاطعانه با آن مخالفیم.»

این اظهارات زمانی مطرح شد که شبکه بی. بی. سی و خبرگزاری رویترز انگلیسی به نقل از نخست‌وزیر کانادا، پکن را عامل اصلی در دخالت در ۲ انتخابات اخیر فدرال این کشور می‌داند.

این بیانیه افزود: ما هرگز در امور داخلی اتاوا مداخله نکرده‌ایم و قصدی هم برای انجام آن نداریم.

سفارت چین خاطرنشان کرد که ما از طرف کانادایی می‌خواهیم به حقایق احترام بگذارد، تعصب ایدئولوژیک را کنار بگذارد و از حمله بی اساس به پکن دست بردارد.

پیشتر سخنگوی وزارت امور خارجه چین، درباره ادعای وزیر امور خارجه آمریکا درباره دخالت پکن در امور داخلی دیگر کشور‌ها و انتخابات آمریکا، گفته بود: این موضوع برخلاف اصول اصلی دیپلماسی ما است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • افشای عمدی فایل صوتی ظریف به روایت سعید لیلاز /با خرابکاری در نطنز، این سایت چند ماه از کار افتاد /ایران زمین بازی را عوض کرده است
  • اسلامی: ایران از برجام خارج نشده است/ سند راهبردی بیست ساله هسته‌ای را در دستورکار قراردادیم/ گروسی: باید شرایط را جهت بازگشت به برجام تسهیل کنیم
  • فیلم| آمریکا از برجام خارج شده است و به تعهدات خود عمل نکرده است
  • تاکید معاون وزیر خارجه بر ضرورت بی‌طرفی و حرفه‌ای گری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
  • بلژیک ورود صهیونیست‌های افراطی را ممنوع می‌کند
  • لاوروف: هر دو حزب آمریکا، روسیه و چین را دشمن می‌دانند
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • چین، اتهامات دخالت در امور انتخاباتی کانادا را بی‌اساس خواند
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • توافق ایران و عربستان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری