Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-28@09:28:52 GMT

ديپلماسي فرش ايراني در جام جهاني روسيه

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۷۱۰۱۲

گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما، ایران از ­فرش های بافته شده با موضوع جام جهانی فیفا رونمایی کرد که قرار است در روسیه هدیه داده شوند.
پایگاه اینترنتی راشا تودی گزارش داد: در آستانه برگزاری مسابقات جام جهانی 2018 در روسیه، از هفت تخته قالی و قالیچه ایرانی با موضوع جام جهانی فیفا در تهران رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قالی های ابریشمی قرار است به ارگان های فوتبال هدیه داده شوند و قالیچه ها برای هدیه دادن به تیم هایی بافته شده اند که ایران با آنها مسابقه خواهد داد.
آن چهار قالی بزرگ منقش به تصویر جام قهرمانی مسابقات جام جهانی 2018، نماد این مسابقات به نام «زابیواکا» که یک گرگ گل زننده است، و همچنین تصاویری از مناظر نمادین در روسیه و ایران شده اند. هر چهار فرش ریز نقش های منحصر به فردی را مرتبط با کشور یا ارگانی که این هدیه گرانبها را دریافت خواهد کرد، در بر دارند. مثلا بر روی فرشی که به فیفا هدیه داده خواهد شد، آرم این سازمان نقش بسته است.
حامد حیدری، متصدی این امر، به راشا تودی گفت: یکی از آنها به آستان قدس رضوی، و سه فرش دیگر به فدراسیون فوتبال ایران، فیفا و فدراسیون فوتبال روسیه هدیه داده خواهد شد.
بافندگان همچنین سه قالیچه منقش به آرم تیم های ملی مغرب، پرتغال و اسپانیا که در "گروه بی" این مسابقات در مقابل ایران بازی خواهند کرد، بافته اند و انتظار می رود از سوی کابیتان تیم ملی به همتایانش هدیه داده شوند.

به گفته حیدری، هشت بافنده در دو شیف، در مجموع شانزده نفر، به مدت شش ماه و پانزده روز بر روی این فرش ها کار کردند که هشتاد درصد آنها ابریشم است.
سنت بافت قالی های ویژه مسابقات جام جهانی به سال 1998 باز می گردد که ایران برای اولین بار از زمان انقلاب اسلامی 1979 موفق شد به جام جهانی فوتبال راه یابد.
یکی از بافندگان فرش به نام حسین کاظمی حامد گفت: هدف از بافت این قالی ها معرفی فرهنگ اصیل ایرانی در عرصه های بین المللی است،این فرش ها تاریخی خواهند شد؛ یکی از آنها در فدراسیون فوتبال روسیه نگه داری خواهد شد و جهانیان با تماشای این قالی ها در می یابند که ایرانیان اهل هنر اند.
وی افزود خودش قبلاً فوتبال بازی می کرد و عشق به ورزش محرک او بود تا نوعی رابطه بین فرش و ورزش ایجاد کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: فرش ايران ابريشم جام جهانی فوتبال روسيه اسپانیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۷۱۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از سازندگان پویانمایی قالی در یزد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، بنا بر اعلام روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان یزد: حجت الاسلام موسوی، مدیر ستاد اقامه نماز استان از سازندگان پویانمایی با تقدیم لوح و هدیه‌ای به رسم یادگار، تقدیر و تشکر بعمل آورد.   این پویانمایی به کاگردانی مهسا زینی و حمید نخعی، انیماتوری و طراحی حمید نخعی و نویسندگی سید محمد جواد صداقت کشفی ساخته شده است و توانست رتبه شایسته تقدیر ویژه را در جشنواره فجر تا فجر را از آن خود کند.   این پویا نمایی ایثار و از خود گذشتگی فرزند شهید مدافع حرمی را روایت می‌کند که بعد از شهادت پدر خود برای کمک به یک نیازمند فرشی با دستان خود بافته و آن را به فروش می‌رساند.

دیگر خبرها

  • خاص‌ترین هوادار فوتبال در تمرین استقلال | هدیه نکونام به این هوادار خاص | تصاویر
  • استقبال ‌روس‌ها از کالاهای ایرانی
  • وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری
  • تقدیر از سازندگان پویانمایی قالی در یزد
  • یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد | تنبیه فوری فدراسیون جهانی
  • هت‌تریک پیروزی‌ دختران ایرانی در کافا: 16 گل در 3 بازی!
  • تعیین مرزهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان و ۳ سناریوی پیش رو
  • پهپاد‌ انتحاری ایرانی ، ابزار کارآمد روسیه در جنگ اوکراین
  • سوپرگل فوتسالیست ایرانی که آسیا را به هم ریخت (فیلم)
  • بحرینی: چندجانبه‌گرایی ستون اساسی برای تقویت صلح است