Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-02@03:37:00 GMT

نمایندگان مجلس «بایدها و نبایدها» را به ظریف گفتند

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۷۱۰۵۸

سخنگوی کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس گفت: در این جلسه همچنین نمایندگان مجلس، خطوط قرمز را که شامل بحث موشکی و منافع ما در کشورهای دیگر است را به تیم مذاکره کننده یادآور شدند، تیم مذاکره کننده نیز پایبندی خود را به  این خطوط قرمز و توصیه های مقام معظم رهبری اعلام کرد.

اصغر سلیمی، در خصوص جلسه غیر علنی مجلس با تیم مذاکره کننده هسته‌ای به خبرنگار ایمنا گفت: تیم مذاکره کننده ما در برجام پیگیرهستند، قطعاً باید در مدت محدودی تضمین‌های لازم و مد نظر که شرط پایبندی جمهوری اسلامی ایران به برجام است را از طرف مقابل یعنی کشورهای اروپایی، چین و روسیه بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس نیز بر همین نظر است و نمایندگان مجلس این قضیه را مطرح کردند که اگر نتوانیم تضمین‌های عملی از طرفهای باقی مانده در برجام بگیریم، مجلس وارد عمل خواهد شد و نمی‌توانیم برجام را ادامه دهیم.

سلیمی گفت: وزیر امور خارجه کشورمان و تیم مذاکره کننده ایران ارزیابی مثبتی از گفت و گو با کشورهای اروپایی داشت و نسبت به آن ابراز رضایت کرد.

نماینده دوره دهم مجلس اضافه کرد: در این جلسه همچنین نمایندگان مجلس، خطوط قرمز را که شامل بحث موشکی و منافع ما در کشورهای دیگر است را به تیم مذاکره کننده یادآور شدند، تیم مذاکره کننده نیز پایبندی خود را به  این خطوط قرمز و توصیه های مقام معظم رهبری اعلام کرد.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس با ابراز امیدواری نسبت به اینکه در یک زمان معلوم تضمین‌های لازم اخذ شود، گفت: فرصتی که در اختیار تیم مذاکره کننده قرار گرفته، زمان محدودی است، باید ببینیم که طرف اروپایی حاضر است چه تضمین‌هایی را برای ماندن در برجام بدهد و مجلس هم طبق پیشرفتی که انجام می‌شود و بالاخره مدتی که تعیین می‌شود تضمین‌های لازم را خواهد گرفت.

با چشم بازتری به برجام نگاه می‌کنیم

سلیمی اضافه کرد: نمایندگان مجلس اعتمادی که باید به کشورهای غربی، چه آمریکا و چه کشورهای اروپایی ندارند؛ چرا که در مواقع بحران دیده ایم که آن‌ها به تعهدات خود عمل نمی کنند، بنابراین با توجه به سابقه برجام که شاهد بد عهدی و خروج آمریکا از آن بودیم، حال ما با چشم بازتری به قضیه نگاه می‌کنیم.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس در خصوص بیانیه اخیر اتحادیه اروپا و سخنان موگرینی در رابطه با پایبندی آنها به برجام، گفت: تضمین‌هایی که اروپا می‌خواهد بدهد، حتماً باید عملیاتی و قابل اجرا باشد؛ نباید اجازه دهیم صرفاً وقت کشی شود و اروپائیها ما را در وضعیتی که بین زمین و هوا است، نگه دارند. امیدواریم که در این فرصتی که نظام در اختیار تیم مذاکره کننده قرار داده است، بتواند آن تضمین لازم را اخد کند.

به گزارش ایمنا، محمد جواد ظریف و سید عباس عراقچی در نشست غیر علنی مجلس شورای اسلامی در روز یکشنبه- ۳۰ اردیبهشت-، حاضر شده و گزارشی از روند مذاکرات با کشورهای اروپایی به نمایندگان مردم ارائه کردند. شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز از دیگر شرکت کنندگان در این جلسه بود.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۷۱۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از «طرح نور» را امضا نکردند؟

روز گذشته یک عضو هیأت رئیسه مجلس از امضای بیانیه‌ای در حمایت از بازگشت طرح گشت ارشاد خبر داد.

به گزارش انتخاب، علی کریمی فیروزجائی در نشست علنی یکشنبه، ۹ اردیبهشت ماه مجلس شورای اسلامی بیانیه بیش از ۱۶۰ تن از نمایندگان با موضوع تقدیر و تشکر از فرماندهی محترم فراجا و مردم عزیز ایران اسلامی در همراهی با اجرای طرح عفاف و حجاب را قرائت کرد.

با این اوصاف، به نظر می‌رسد بیش از ۱۰۰ تن از نمایندگان مجلس حاضر به حمایت از طرح «نور» نشده اند.

 

دیگر خبرها

  • ظریف: اسرائیلی‌ها به آمریکایی‌ها هم لگد زدند | اسرائیل به هیچ کس رحم نکرد | آنانکه دل‌شان برای آمریکا لک می‌زند باید بدانند آمریکا چه کرد
  • ظریف: یکی از دلایل موافقت آمریکا با برجام، کاستن از حضور خود در منطقه بود / اعراب منطقه و اسرائیل به همین دلیل با برجام مخالف بودند؛ نمی‌خواستند شاهد کاهش حضور آمریکا در منطقه باشند / خیال می‌کنیم اگر در روندی شرکت نکنیم شکل نمی‌گیرد / در کاسپین این اشتبا
  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  • ببینید | بازدید نمایندگان مجلس دوازدهم از صدا و سیما
  • گزارش تصویری | بازدید تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از معاونت سیما
  • بازدید نمایندگان مجلس دوازدهم از صدا و سیما
  • عدم‌همراهی بیش از ۱۰۰ نماینده در حمایت از طرح «نور»
  • ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از «طرح نور» را امضا نکردند؟
  • اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای عضو ACD-اصفهان
  • کمیته همکاری‌های کشاورزی ایران و آفریقا تشکیل شد