Web Analytics Made Easy - Statcounter

تفاهم نامه همکاری مشترک بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران (منطقه فارس) با هدف تقویت و توسعه همکاری‌های علمی و پژوهشی منعقد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از شیراز، با حضور دکتر محمد کاظم کاوه پیشقدم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس و امیر بنی‌کریمی مدیرعامل منطقه فارس شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران و با هدف تقویت و توسعه همکاری های علمی و پژوهشی، تفاهم‌نامه همکاری مشترک با هدف همکاری‌های مشترک در زمینه‌های علمی، پژوهشی و آموزشی بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز و شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران امضا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر کاوه پیشقدم دبیر هیأت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس با معرفی اجمالی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس بر ضرورت همکاری‌های مشترک علمی و ارتباط میان دانشگاه و صنعت و بویژه صنایع نفت تأکید کرد.

مدیرعامل منطقه فارس شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران نیز با تشکر مبنی بر دعوت دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز، از فرصت پیش آمده درباره تبادل نظر درباره همکاری‌های دو طرفه ابراز خرسندی کرد.

بنی کریمی علاوه بر معرفی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران و حوزه فعالیت‌های این شرکت به بیان پتانسیل‌ها و مشکلات موجود در صنعت نفت پرداخت و ابراز امیدواری کرد تا با پیگیری لازم و با استفاده از توان علمی دانشگاه آزاد اسلامی، در انجام فعالیت‌های پژوهشی مورد نیاز این شرکت، اقدامات مفیدی انجام گیرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز هم به معرفی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های علمی واحد شیراز و دیگر واحدهای استان فارس در حوزه‌ها و رشته‌های مرتبط با صنعت نفت پرداخت و با بیان توان علمی اعضای هیأت علمی این واحد دانشگاهی در گرایش‌های مختلف گروه‌های آموزشی مرتبط مانند مهندسی نفت، مهندسی برق، مهندسی شیمی، مهندسی مواد، مهندسی صنایع، مهندسی مکانیک، مهندسی عمران، مدیریت و ...، ابراز امیدواری کرد تا با بهره گیری از پتانسیل علمی موجود و امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز، همکاری همه جانبه با شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران، انجام گیرد.

دکتر محمد مهدی جباری تصریح کرد: «این همکاری‌ها می تواند در قالب انجام طرح های تحقیقاتی و پژوهشی، برگزاری دوره های آموزشی ضمن خدمت مورد نیاز پرسنل شرکت، حمایت از پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی با موضوعات مورد نیاز شرکت و راه اندازی آزمایشگاه های مرجع مورد نیاز قرار گیرد.»

در پایان و پس از بحث و تبادل نظر در رابطه با همکاری‌های دو طرفه و ارائه نظرات برخی از اعضای هیأت علمی و اعضای هیأت همراه شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی، تفاهم نامه همکاری مشترک میان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز و شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران (منطقه فارس)، به امضای طرفین رسید.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۷۱۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی

تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع با هدف توسعه فرهنگ خیر و احسان و استفاده از ظرفیت‌های برون‌مرزی در حوزه نیکوکاری، در مراسمی با حضور سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد و حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی امضا شد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در این مراسم ضمن قدردانی از کسانی که زمینه همکاری مجمع جهانی تقریب و کمیته امداد امام خمینی (ره) را فراهم آوردند، گفت: اگر در کار خیر ابتکار عمل داشته باشیم، می‌توانیم به پیشرفت‌هایی برسیم. 

وی افزود:ما باید بستری را طراحی و فراهم کنیم که برای اقشار جامعه قابل اعتماد باشد. مجمع جهانی تقریب اولین اقدامی را که در این راستا انجام داد، طراحی سامانه «آی محسن» بود. این سامانه جهت کمک به محرومین جهان اسلام است تا همگان بتوانند به واسطه آن کمک‌رسانی کنند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: در این سامانه پویش‌هایی برگزار می‌شود و سقف نیاز‌ها بررسی می‌گردد و ما بستر‌های مناسب را برای کمک رسانی فراهم می‌کنیم.

وی ادامه داد:ما ظرفیت‌های بسیاری در جهان اسلام برای کمک رسانی به محرومین جامعه داریم و بخشی از این ظرفیت‌ها در کشور ما وجود دارد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار کرد: مردمان کشور‌های دیگر می‌دانند که سردمدارانشان ممکن است طرفدار آمریکا باشند و کمک‌هایشان به دست مردم غزه نرسد، اما از طرفی می‌خواهند که به مردم غزه کمک کنند. ما می‌توانیم تدابیری بیاندیشیم و شبکه‌ای را که در جهان اسلام در اختیار داریم را به هم پیوند بزنیم.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر شهریاری تصریح کرد:باید فرهنگ سازی کنیم که محروم، محروم است و فرقی نمی‌کند ایرانی و یا از هر کشور دیگری باشد. افراد زیادی هستند که به برخی از پویش‌ها علاقه بسیاری دارند و می‌توانند در این مسیر به ما کمک کنند.

سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد در این مراسم با اشاره به سابقه همکاری دو نهاد در حوزه ترویج فرهنگ احسان و انفاق، گفت: کمیته امداد به عنوان یادگار حضرت امام (ره) و یکی از بزرگترین نهاد‌های خیریه در سطح جهان، توجه ویژه‌ای به استفاده از ظرفیت‌های برون‌مرزی به ویژه ایرانیان خارج از کشور داشته است.

وی با تاکید بر تجربیات موفق کمیته امداد در حوزه بین‌المللی، اظهار کرد: یکی از موضوعات اصلی در این حوزه، توجه به ظرفیت‌های عظیم امت بزرگ اسلامی در زمینه خیر و احسان است.

بختیاری خاطرنشان کرد: کمیته امداد در برخی کشور‌های منطقه که در چارچوب تفاهم‌نامه دولت‌ها عمل کرده است، در خصوص تبادل تجربیات به ویژه در توانمندسازی و حرفه‌آموزی، عملکرد موفقی داشته و زمینه اشتغال بسیاری را فراهم کرده است.

رئیس کمیته امداد با اشاره به ظرفیت‌های عظیم مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برای ترویج فرهنگ احسان و انفاق در داخل و خارج از کشور، تصریح کرد: امکانات دو مجموعه کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی باید در عرصه فعالیت‌های انسان‌دوستانه، تجمیع شود.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از فرصت‌های مشترک در قالب همایش‌ها، سمینار‌های علمی و پژوهشی و نمایشگاه‌های فرهنگی، اضافه کرد: کمیته امداد آمادگی دارد دوره‌های انتقال و تبادل تجربیات را برای مخاطبان و جامعه هدف مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار نماید.

بختیاری بر نقش نخبگان علمی، فرهنگی، احتماعی و خیران حقیقی و حقوقی برای راه‌اندازی مراکز رشد نوآوری و فناوری تاکید کرد و گفت: این موضوع در تفاهمنامه با مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی پیش‌بینی شده و امیدواریم هسته‌های خیر و احسان در داخل و خارج از کشور تشکیل شود.

رئیس کمیته امداد ادامه داد: شناسایی و ایجاد ارتباط میان خیریه‌ها، خیران و ایرانیان فعال، مرتبط و مقیم خارج از کشور در راستای حمایت از نیازمندان از دیگر مواردی است که در این تفاهم‌نامه مورد توجه قرار گرفته است.

وی تسهیل انجام فعالیت‌های خیریه‌ای در خارج از کشور را ضروری دانست و افزود: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ظرفیت‌های خوبی در زمینه شناسایی و معرفی خیریه‌های فعال به منظور تبادل تجربیات دارد که در این تفاهم‌نامه مورد توجه قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • انعقاد ۳۱ تفاهم‌نامه داخلی و خارجی بر مبنای توانمندی‌های فارس در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • انعقاد تفاهم‌نامه تأمین ناوگان اتوبوسرانی مشهد
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • تفاهم‌نامه همکاری صندوق‌های حمایت از صنایع پیشرفته و ضمانت صادرات امضا شد
  • تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد
  • انعقاد تفاهم‌نامه‌ بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از سوخت‌رسانی نوروزی
  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان