Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@17:26:12 GMT

اصلاح الگوی کشت و صرفه جویی در مصرف آب مدنظر قرار گیرد

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۷۱۹۶۱

اصلاح الگوی کشت و صرفه جویی در مصرف آب مدنظر قرار گیرد

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی آقازاده پیش از ظهر دوشنبه در دومین جلسه شورای حفاظت از آب و منابع آبی استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: به لطف الهی استان مرکزی به دلیل بارندگی روزهای اخیر از نظر منابع آب در شرایط بهتری قرار گرفته، اما باید چون گذشته الگوی صرفه جویی در مصرف آب را در برنامه ها یمان حفظ کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اثر بارندگی های اخیر بسیاری از نگرانی ها در حوزه آب کم شده، اما همه مسئولین و مردم مکلف هستند الگوی صحیح مصرف را رعایت کنند. همین شرایط را باید تا پایان سال آبی و تا پایان سال جاری حفظ کنیم تا بتوانیم از این بحران حداقل در استان مرکزی به سلامت عبور کنیم.

استاندار مرکزی بیان داشت: گزارش های ارایه شده، نشان دهنده این است که استان مرکزی از دایره پنج استان بحرانی کشور در موضوع بارندگی های سال آبی جاری خارج گردیده، این الطاف الهی است که شامل حال استان شده و باید شکرگزار باشیم، به سبب این بارندگی ها هم کشت دیم استان نجات پیدا کرد و هم رشد علوفه را در صحرا برای دامداران شاهد هستیم.

آقازاده خاطر نشان کرد: همچنین در این راستا بسیاری از اراضی کاشت گیاهان طبی در استان مثل گذشته رویش خوبی پیدا کردن که از این جهت هم اتفاق خوبی رخ داده است.

وی عنوان کرد: برخی از شهرستان های استان ازجمله ساوه، خمین، دلیجان و تاحدی هم شهرستان های همجوار در تابستان همچنان با کمبود آب مواجه هستند، بنابراین همه باید تلاش کنیم این صرفه جویی انجام شود و تشکیل جلسات شورای مدیریت منابع آب در شهرستان ها جدی گرفته شود.

به گزارش مهر، استاندار مرکزی در بخش دیگر سخنان خود اظهار داشت: با حجمی کردن چاه های آب، ممکن است کشاورزان از این مساله استقبال نکنند، اما باید فرمول و راهکار ترغیب کشاورزان را پیدا کنیم تا بتوانیم کنتورهای حجمی را حتی الامکان افزایش دهیم.  

آقازاده خاطر نشان کرد: بایستی از فرصتی که بانک ها با ارایه تسهیلات برای کنتور حجمی چاه ها ایجاد کرده اند استفاده شود و به نظر می آید شهرستان ها باید مکانیزمی را ایجاد کنند که بتوانیم بیشترین استفاده را از کنتورهای حجمی در شهرستان ها داشته باشیم.

کد خبر 4302318

منبع: مهر

کلیدواژه: استاندار مرکزی منابع آبی ماه مبارك رمضان بوشهر کرمانشاه شیراز گرگان شهرکرد خطبه های نماز جمعه برجام بارش باران مشهد اشتغال بیرجند خرم آباد تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۷۱۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح ۱۳ کیلومتر از خط انتقال آب شهرستان گناباد

به گزارش خبرنگار مهر، رضا نصیری عصر چهارشنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات زیرساخت‌های آبرسانی گناباد که با حضور مدیر عامل آب و فاضلاب استان خراسان رضوی در سالن اجتماعات فرمانداری گناباد برگزار شد، اظهار کرد: اصلاح خط انتقال آب این شهرستان به طول ۱۳ کیلومتر و با صرف اعتبار بیش از یک هزار میلیارد ریال از محل مصوبه‌های سفر ریاست جمهوری در دست اجرا است که در دور دوم سفر استانی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

فرماندار گناباد از اختصاص افزون بر یک هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های آبرسانی در شهرستان گناباد خبر داد و افزود: این مبلغ معادل کل بودجه تملک دارایی‌های سرمایه‌ای گناباد است که تنها برای رفع مسائل و مشکلات و اجرای طرح‌های آبرسانی این شهرستان در یک سال گذشته تخصیص یافته است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به رویکرد دولت در رفع معضلات تأمین آب شرب، علاوه بر طرح نهضت ملی مسکن، کاهش مشکلات تأمین پایدار آب شرب نیز از اولویت‌های اصلی مسؤولان این شهرستان است.

نصیری یادآور شد: آب مورد نیاز مناطق شهری گناباد از ۲۲ حلقه چاه عمیق و آب شرب مورد نیاز ۷۵ روستای تحت پوشش نیز از ۴۲ حلقه چاه عمیق، ۱۱ مجتمع آبرسانی و ۹۹ دستگاه منبع آب زمینی و هوایی تأمین می‌شود.

کد خبر 6088145

دیگر خبرها

  • اصلاح الگوی کشت بهترین راه برای مدیریت مصرف آب
  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است
  • راه‌اندازی ۴ نیروگاه خورشیدی در سال جدید
  • صرفه جویی ۲/۵ میلیارد تومانی نیروگاه رامین اهواز با بازسازی دستگاه جت پرشر دیزل
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • خودرو ، جایزه صرفه جویی در مصرف برق
  • اصلاح ۱۳ کیلومتر از خط انتقال آب شهرستان گناباد
  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید
  • بررسی آخرین وضعیت روستاهای برده میش و کپه‌کند بخش مرکزی مهاباد
  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی