Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-30@14:54:17 GMT

ربات Fribo: ربات ضدافسردگی هوشمند

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۷۲۴۱۵

ساعت 24-ربات Fribo به وسیله حسگرها، میکروفون و سایر تجهیزاتی که در آن قراردارد مواردی همچون روشنایی، صدای تکان دادن اشیا، بازکردن درب یخچال یا حتی روشن کردن تلویزیون را شناسایی کرده و برای دوستان فرد در یک گروه چت دوستانه می‌فرستد.

این ربات همچنین فرد را تشویق به نوشتن پیام برای دوستان و انجام بیشترمعاشرت و ارتباط با آن‌ها می‌کند و به این ترتیب می‌تواند مانع از بروز افسردگی و گوشه گیری در جوانان شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود جالب بودن ایده ساخت این ربات، گروه‌های بسیاری از افراد و منتقدان وجود آن را نافی حفظ حریم خصوصی می‌دانند، زیرا ربات به تمام اطلاعات خانه دسترسی دارد و حرکت افراد در خانه و کارهایی که انجام می‌دهند را شناسایی می‌کند. افراد داوطلب کار با این ربات اعلام کرده‌اند در بازه زمانی استفاده ارتباط بیشتری با دوستان خود داشته‌اند و از افسردگی خارج شده‌اند، هرچند که برخی دیگر از کاربران از این طرح استقبال نکرده‌اند. سازندگان ربات اعلام کرده‌اند که ربات Fribo قادر به ضبط صدا و اطلاعات نیست و استفاده از آن به لحاظ حفظ ایمنی و امنیت کاربر بیشتر از ابزارهای مشابه، چون گوگل هوم یا الکسای شرکت آمازون است.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۷۲۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین ورزش برای تقویت قوای جنسی

شنا نه‌تنها برای سلامت روان مفید است، بلکه راهی فوق‌العاده برای برقراری ارتباط و تعامل با جامعه است که حتی می‌تواند باعث تقویت روابط نزدیک در خانه هم بشود.

متخصصان بر این باورند که باید شنا را بهترین ورزش ممکن دانست. البته بسیاری از افراد معتقدند که دویدن، دوچرخه‌سواری و وزنه‌برداری مزایای زیادی برای سلامتی افراد دارند ولی عموم آن‌ها از مزایای شنای خوب که شامل تقویت عضلات، کاهش التهاب و تقویت سلامت قلب، ریه و روان است، آگاه نیستند.

به گزارش خبرآنلاین، شنا نه‌تنها برای سلامت روان مفید است، بلکه راهی فوق‌العاده برای برقراری ارتباط و تعامل با جامعه است که حتی می‌تواند باعث تقویت روابط نزدیک در خانه هم بشود. در یک مطالعه که در آن به تجزیه‌وتحلیل ۲۰۰ شناگر پرداخته شده، این جمع‌بندی به دست آمده که افرادی که شنا می‌کنند اغلب زندگی جنسی فعال‌تر و رضایت‌بخش‌تری دارند.

دیگر خبرها

  • بهترین ورزش برای تقویت قوای جنسی
  • نصب ۳۰ هزار پلاک آبی هوشمند در منطقه ۴ اصفهان
  • رازگشایی از ۷ علت ابتلا به سرطان
  • واکنش دوستان بازیگر زن سریال نون خ به چهره و ظاهرش (فیلم)
  • بازداشت ۳ نفر در پرونده فوت یک پزشک در شیراز
  • تحقیقات در خصوص حادثه فوت یک پزشک در شیراز ادامه دارد
  • اعلام تعداد پزشکان مسموم شده در ماجرای مهمانی شیراز
  • ۸۵ درصد نمایندگان پست با گوشی هوشمند توزیع مرسوله می‌کنند
  • اجاره خانه به این افراد ممنوع شد
  • هوش مصنوعی گرایش سیاسی افراد را از چهره‌شان می‌خواند