Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، 

محسن علیجانی زمانی در تشریح جزییات نشست اعضای مجمع 51 نفره امید با شهردار جدید و استاندار تهران که در محل مجلس شورای اسلامی برگزار شده است گفت: این نشست هم به نوعی یک آشنایی با دیدگاه‌های شهردار جدید تهران بود که اعضای شورای شهر انتخاب کرده‌اند و هم استاندار به بیان مشکلات شهر در حوزه آموزش و پرورش، حمل و نقل، آلودگی هوا و سرانه ورزشی استان پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درمجلس شورای اسلامی، با اشاره به اولویت‌های شهر تهران از دیدگاه شهردار جدید ادامه داد: شهردار ارتقای حوزه حمل و نقل عمومی و رفع آسیب‌های اجتماعی که در آن بافت فرسوده تهران را نیز قرار داده است، همچنین مساله بودجه شهرداری تهران و مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد را به عنوان اولویت‌های شهرداری مطرح کرد.

وی در بیان موضوعات مطرح شده در این نشست یادآورشد: شهردار به این نکته هم اشاره کرد که شهرداری با بودجه‌ای که در اختیار دارد تنها به ارائه خدمات به شهروندان تهرانی نمی‌پردازد، بلکه باید به 4میلیون نفر جمعیت شناوری که روزانه از شهرهای کرج، ورامین، ری و ...وارد تهران می‌شوند و اغلب آنها با خودروی شخصی نیز تردد می‌کنند، خدمات ارائه دهد، بنابراین از مجلس درخواست کرد در فصل تعیین بودجه اعتبارات ویژه‌ای برای حوزه حمل و نقل پایتخت در نظر بگیرد تا هزینه‌های کلان شهر تهران فقط از طریق بودجه شهرداری اداره نشود.

رفع مشکلات پایتخت در گروی همکاری قوای سه گانه است

علیجانی زمانی تصریح کرد: هم‌اکنون در شورای راهبردی به دنبال این هستیم که مسائل شهر تهران را اعم از ترافیک، آلودگی هوا و بافت‌های فرسوده را در یک بسته‌ای تعریف کنیم که سران قوا هم برای حل آنها ورود پیدا کنند تا بتوان مشکلات این بخش را به صورت کلان حل کرد، در غیر این صورت با بودجه‌های مختصر شهرداری و بدون همکاری سایر قوا و دستگاه‌های اجرایی اعم از وزارتخانه‌ها نمی‌توان پاسخگوی نیازهای کلان شهر تهران بود، کما اینکه توسعه مترو به کمک وزارت نفت نیز نیاز دارد، چرا که در پی توسعه این بخش سوخت کمتری هم مصرف می‌شود، بنابراین این وزارتخانه ما به ازای آن را می‌تواند در قالب فاینانس یا ارائه تسهیلات وام برای ارتقای حوزه مترو استفاده کند.

وی افزود: بی‌تردید رفع مشکلات حوزه حمل و نقل تهران بدون همکاری سایر قوا به ویژه مجلس و استانداری امکانپذیر نیست، بنابراین باید این بخش‌ها در جهت ترمیم بافت‌های فرسوده و نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی همکاری کنند، چرا که شهرداری و شورای شهر به تنهایی نمی‌توانند پاسخگوی نیاز شهر در این حوزه باشند.

علیجانی زمانی اظهار کرد: هم‌اکنون دولت نیز برای اجرای دو برنامه نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی و ترمیم بافت‌های فرسوده که در اولویت قرار داده است دو وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت و راه و شهرسازی را به عنوان متولی تعیین کرده است، و از سوی دیگر افرادی که در شهر تهران زندگی می‌کنند از شهرداری انتظار دارند که این موضوعات را پیگیری کند، بنابراین باید رئیس جمهور به غیر از اینکه در لایحه مدیریت خدمات شهری برای دراز مدت به این مهم پرداخته است، اداره این امور را به شهرداری واگذار کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تاکید کرد: البته دولت و مجلس با رویکرد ایجاد اشتغال به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی تاکید دارند، بنابراین در این زمینه می‌توانند شهرداری را متولی این امور قرار دهند تا بتواند پاسخگوی نیازهای موجود در این حوزه باشد.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران، بیان کرد: در نهایت قرار بر این شد که بعد از این در نشست‌های ادواری مجمع 51 نفره امید و نشست‌های تخصصی شورای راهبردی بسته‌های کلانی تعریف شود تا از طریق آن بتوانیم مشکلات شهر تهران در حوزه حمل و نقل عمومی، بافت‌های فرسوده و آلودگی هوا را برطرف کنیم./

پایان پیام

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی شورای شهر مشکلات آلودگی هوا اسلامشهر شهر تهران حمل و نقل شهرداری تهران شهرداری بودجه پایتخت کلان شهر سه گانه مترو وزارت نفت وزارتخانه دولت معدن و تجارت رئیس جمهور نماینده مردم در مجلس ناوگان حمل و نقل آلودگی هوا شهرداری پارس حمل و نقل پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۷۲۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش ستاد مدیریت بحران در آستانه برگزاری کنکور در جیرفت

ایسنا/کرمان فرماندار جیرفت از اعضای ستاد مدیریت بحران خواست تدابیر لازم را جهت برگزاری آزمون سراسری به بهترین نحو اتخاذ نمایند.

احمد بلندنظر شامگاه پنجم اردیبهشت ماه در حاشیه بازدید از حوزه‌های برگزاری کنکور گفت: دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به عنوان میزبان برگزاری آزمون سراسری نیز ستاد مدیریت بحران درون سازمانی را شکل دهند.

وی با اشاره به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع بارش‌های شدید و سیل آسا در روزهای آینده افزود: بخشداران و دهیاران همانند روزهای گذشته آمادگی لازم را جهت مدیریت مناطق و حوزه‌های کاری خود در صورت رخداد شرایط حاد و بحرانی ناشی از بارش شدید باران داشته باشند.

فرماندار جیرفت از همه اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان خواست در روزهای برگزاری کنکور همکاری و همراهی لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به برگزاری آزمون سراسری در روزهای پنجشنبه و جمعه بیان کرد: اعضای ستاد مدیریت بحران نیز باید تدابیر لازم جهت برگزاری آزمون سراسری را به بهترین شکل ممکن اتخاذ کنند تا اینکه داوطلبان و خانواده‌هایشان با آسودگی خاطر و بدون دغذغه‌ از این مرحله عبور نمایند.

وی همچنین بر لزوم بازدید اعضای ستاد مدیریت بحران از خیابان‌های منتهی به حوزه‌های برگزاری آزمون تاکید کرد تا اینکه در رفع موانع اقدام کنند.

وی از مسوولان شهرداری خواست هم اکنون نسبت به بارش‌های احتمالی و آبگرفتگی معابر عمومی تدبیر کنند تا اینکه در این مورد برای داوطلبان در تردد و ایاب و ذهاب مشکلی ایجاد نشود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • محتمل‌ترین زمان برای برگزاری انتخابات فدراسیون دوومیدانی
  • مجوز برگزاری مجمع انتخاباتی دوومیدانی صادر شد
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو
  • ارتباط نامعقول طرح سوال از شهردار کرج با جابجایی برخی مدیران
  • آماده‌باش ستاد مدیریت بحران در آستانه برگزاری کنکور در جیرفت
  • شهرداری تهران به دنبال ارائه کیفی خدمات در نمایشگاه کتاب است
  • برگزاری نشست کمیسیون‌های سه گانه فدراسیون دوومیدانی | انتخاب روسا و نمایندگان کمیسیون ها در مجمع
  • برگزاری نشست کمیسیون‌ ورزشکاران و مربیان فدراسیون دوومیدانی
  • (ویدیو) توضیحات شهردار تهران در مورد خدمات میادین میوه و تره‌بار