Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-07@17:30:50 GMT

پیش‌بینی تولید300 کیلو ابریشم در آذربایجان غربی

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۷۳۵۳۷

پیش‌بینی تولید300 کیلو ابریشم در آذربایجان غربی

به گزارش پارس نیوز، 

سید فضل الله قریشی با اشاره به اینکه در شرایط عادی از هر جعبه تخم نوغان 30 کیلو ابریشم تولید می‌شود، افزود: با توزیع 10 جعبه تخم نوغان در استان پیش‌بینی می‌شود امسال 300 کیلو ابریشم تولید شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در استان توتستان برگی وجود ندارد، تصریح کرد: در سال جاری با کاشت 4000 اصله نهال توت اصلاح شده در خوی توتستان اختصاصی نوغانداری ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه تولید ابریشم در استان به دلیل نوپا بودن زیاد قابل توجه نیست، اظهارکرد: از آنجایی که این صنعت درشرف شکل گیری بوده و مقدار جعبه توزیعی زیر20 جعبه است بنابراین درنظر داریم درصورت افزایش جعبه در سال‌های آتی بیمه نوغان داری انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نیاز کشور به نخ ابریشم بیشتر از نخ تولیدی کشور است، بنابراین احیای صنعت نوغانداری در آذربایجان غربی می تواند گام بلندی در جهت اهداف نظام و تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی باشد.

قریشی در خصوص برنامه های سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در خصوص ترویج صنعت نوغانداری گفت: دوره آموزش پرورش کرم ابریشم در نقده، خوی و میاندواب با اعتبار 4 میلیون تومان صرفا جهت آموزش و خرید وسایل برگزار شده و در سال جاری نیز دوره های آموزشی برای کارشناسان پهنه جهت ارتقای دانش فنی و علمی و برگزاری دوره آموزشی برای کشاورزان جهت ترغیب به پرورش کرم ابریشم برگزار خواهد شد.
انتهای پیام

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: آذربایجان غربی صنعت اقتصاد مقاومتی جهاد کشاورزی دوره های آموزشی کشاورزی پارس تولید ابریشم پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۷۳۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهروند خبرنگار؛پیگیری تخریب پل روستایی در چالدران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، با تعامل یک شهروند خبرنگار از چالدران با تحریریه خبر صداوسیمای آذربایجان غربی، پلی جدید بر روی رودخانه قزلار چایی شهرستان چالدران احداث شد تا مشکل اهالی دو روستای ساز آغل و گل سعید برطرف شود.

 سیل باعث تخریب پل قدیمی شده بود.

شما هم می توانید با انعکاس اخبار شهر و محله خود، شهروند خبرنگار ما باشید.

 

 

دیگر خبرها

  • وزش باد برای خوزستان پیش بینی می‌شود
  • ۷۱ درصد از حجم سدهای آذربایجان‌غربی پر آب است
  • دمای هوای آذربایجان‌غربی کاهش می‌یابد
  • بازش برف و تگرگ بهاری در شهرهای آذربایجان غربی
  • ۷۱ درصد از حجم سد‌های آذربایجان‌غربی پر آب است
  • تقویت سامانه بارشی در آذربایجان غربی/دمای هوا ۵ درجه کاهش می یابد
  • شهروند خبرنگار؛پیگیری تخریب پل روستایی در چالدران
  • جذب حدود ۹ میلیارد ریال حمایت مالی و تشویقی از تعاونی‌های آذربایجان‌غربی
  • رقم عجیب مصرف برق کولر‌ها در دوره گرم سال
  • بارندگی‌ها تا روز چهارشنبه در آذربایجان‌غربی ادامه دارد