Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-03@23:32:12 GMT

قوانین بی شمار مجریان انتخابات را سردرگم کرده است

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۷۳۸۸۹

قوانین بی شمار مجریان انتخابات را سردرگم کرده است

مسئول کد انتخابات درتنقیح قوانین درمجلس، گفت: قوانین بی شمار مجریان را سر درگم کرده و نمی توان تمامی این قوانین را زمان اجرا مرور کرد، بنابراین باید درقانون انتخابات تمامی قوانین نسخ شده را جدا و قوانین کارآمد را به شکل جداگانه درمجموعه ای دیگر گردآوری کرد.

ایران آنلاین / نشست  بررسی مسئله تنقیح قوانین درقانون جامع انتخابات با حضور مسئولانی از معاونت تنقیح قوانین مجلس، وزارت کشور، ریاست جمهوری، کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس و دستگاه های دیگر دولتی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهمن محمدی مسئول کد انتخابات در حوزه تنقیح قوانین در مجلس شورای اسلامی در تشریح این نشست، گفت: نشست امروز با عنوان جلسه گروه کارشناسی تنقیح قوانین در ارتباط با کد انتخابات با حضور قائم مقام معاونت  قوانین، معاونت حقوقی ریاست جمهوری، وزارت کشور، کمیسیون شورا، مرکز پژوهش ها و تعدادی از کارشناسان معاونت قوانین درامر تنقیح برگزار شد.

وی با اشاره به بحث های مطرح شده درخصوص نحوه تنقیح قانون انتخابات و لایحه جامع قانون انتخابات، تصریح کرد: مقرر شد به صورت کارشناسی این جلسات برگزار و موضوعات مهم بررسی شود، با توجه به اینکه لایحه جامع انتخابات هنوز به مجلس ارسال نشده است؛ باید بررسی های بیشتری درخصوص تنقیح قوانین درخصوص انتخابات صورت گیرد؛ ضمن اینکه یکی از وظایف معاونت قوانین براساس قانون مصوب درسال 89 با عنوان قانون تدوین و تنقیح قوانین اجرای این مسئله  بوده که برعهده معاونت قوانین است.

محمدی با بیان اینکه اختلاف نظرها درخصوص لایحه جامع انتخابات و اقدامات مجلس درجهت تنقیح قوانین باید در جلسات کارشناسی شده بیشتری بررسی شود، گفت: این جلسات بیشتر جنبه همگرایی و هم اندیشی میان دولت و مجلس را دارد، درحال حاضر قوانین بسیاری درخصوص انتخابات وجود داشته و از سال 1285 تاکنون قوانین بسیاری درخصوص انتخابات به تصویب رسیده است؛ به طوری که درمجموع بیش از200 قانون وجود دارد که یک بخش یا تمام آن مربوط به انتخابات است.

مسئول کد انتخابات درتنقیح قوانین درمجلس، گفت: قوانین بی شمار مجریان را سر درگم کرده و نمی توان تمامی این قوانین را زمان اجرا مرور کرد، بنابراین باید درقانون انتخابات تمامی قوانین نسخ شده را جدا و قوانین کارآمد را به شکل جداگانه درمجموعه ای دیگر گردآوری کرد./ خانه ملت 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۷۳۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون شورا‌ها باید اصلاح شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی موسی‌الرضا حاجی‌بگلو شامگاه پنجشنبه در همایش روز ملی شورا‌ها در مشهد با تأکید بر ضرورت اصلاح قوانین شورایی کشور افزود: براساس قوانین و احکام اسلامی، قانون شورا‌ها باید اصلاح شود. این تکلیف ما به عنوان قانون‌گذار است که شرایط را برای عمل مؤثرتر شورا‌ها فراهم کنیم و عمل مؤثر نیز در گرو افزایش ضریب تأثیرگذاری بر دستگاه‌های مجری قانون است.

وی افزود: این نیاز مبرم نه‌فقط در سطح نهاد‌های عالی در نظام شورایی بلکه حتی شورا‌های اسلامی شهر و روستا نیز وجود دارد تا بتوانند نمایندگی شایسته و مطلوبی از مردم داشته باشند.

حجت‌الاسلام نصرالله پژمان فر، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: از روستا‌های با ۲۰ خانوار جمعیت گرفته تا کلانشهر‌های چندمیلیون نفری، این شورا‌های اجتماعی شهر و روستا هستد که در مقام حلقه واسطه میان حاکمیت و مردم عمل می‌کنند. بر همین اساس، از آن‌جا که تکلیف ما ناظر بر تقویت امیدواری در مردم است، شما عزیزان باید به موازات پیگیری مطالبات مردم، انعکاس‌دهنده خدمات قابل توجهی باشید که امروزه از طرف دولت درحال انجام است.

وی افزود: این یک حقیقت غیرقابل انکار است که دولت سیزدهم در عرصه اجرای قوانین، مجلس در حوزه قانون‌گذاری و قوه قضاییه در راستای رسیدگی به شکایات، تحول چشمگیر و اراده قابل توجهی از خود نشان داده‌اند و اینجاست که شورا‌ها می‌توانند به میدان بیایند و همانطور که حرف مردم را به گوش مسئولان می‌رسانند، خدمت نظام را هم به اطلاع مردم برسانند.

دیگر خبرها

  • نامزد انتخابات مجلس : چرا دختران در مدارس روسری‌شان را برندارند؟
  • لزوم قانون‌مندی کاندیدهای مجلس برای رقم زدن انتخاباتی پرشور و بدون حواشی
  • قانون شورا‌ها باید اصلاح شود
  • کمیسیون اتحادیه اروپا علیه فیس‌بوک و اینستاگرام اقدام می‌کند
  • رئیس کمیسیون حقوقی مجلس: بعید است بررسی قانون مهریه به مجلس یازدهم برسد
  • رفتار تبلیغاتی کاندیدهای انتخابات مجلس رصد می‌شود
  • اولویت مجلس آتی تعیین تکلیف لایحه عفاف و حجاب باشد
  • در مجلس آینده تضارب آرا وجود خواهد داشت
  • همه سلایق سیاسی در مجلس دوازدهم حضور دارند
  • وحیدی: طرح تقسیم استان تهران در دست بررسی است