Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان از برگزاری "طرح ضیافت الهی" ویژه ماه مبارک رمضان از 27 اردیبهشت تا 25 خرداد ماه در بقاع سراسر استان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه  آرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین سید رضا فاطمی معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان امروز صبح در نشست خبری با موضوع طرح "ضیافت الهی" ویژه ایام ماه مبارک رمضان اظهار داشت: طرح "ضیافت الهی " از 27 اردیبهشت ماه آغاز و تا 25 خرداد ماه در کلیه  امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر استان برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: قرار است این طرح در بیش از 72 بقعه و امامزاده با حضور بیش از 120 روحانی و مبلغ اعزامی از قم و بومی مستقر در کنار خیمه های معرفت برگزار شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان کرمان افزود: امسال در کنار مبلغین مرد ، مبلغه زن نیز برای پاسخگویی به سوالات شرعی خانم ها، برگزاری مباحث قرآنی، تفسیر، اخلاق و آموزش حفظ و مفاهیم قرآنی مخصوص خواهران حضور خواهند داشت.

فاطمی  به برپایی محافل "انس با قرآن کریم" ، ترتیل خوانی و حفظ  از دیگر برنامه های این طرح اعلام کرد و اذعان داشت: در بیش از 60 بقعه متبرکه در سراسر استان با حضور ائمه جماعات و مبلغین تفسیر قرآن برگزار می شود.

وی بیان کرد: امسال یکی از برنامه های اوقاف که به آن اهمیت زیاده داده شده است  5 خرداد ماه مطابق با دهم ماه مبارک رمضان روز بزرگداشت حضرت خدیجه (س)  "مادر امت" بوده  که به همین مناسبت با حضور خانواده های شهدا، ایثارگران ، حوزه های علمیه، هیئت رزمندگان و هیئت های مذهبی خواهران در بقاع متبرکه برنامه خواهند داشت.

فاطمی همچنین از ختم قرآن و هدیه ثواب آن به روح حضرت خدیجه (س)  در روز دهم ماه مبارک رمضان خبر داد.

وی به 14 خرداد (بزرگداشت رحلت حضرت امام (ره)) و قیام خونین 15 خرداد اشاره کرد و گفت: معاونت فرهنگی اداره کل اوفاف و امور خیریه استان کرمان به مناسبت این روزهای بزرگ برنامه هایی بصورت  ویژه در بقاع متبرکه برگزار خواهد کرد.

فاطمی به برپایی مراسم شب های قدر با برگزاری احیاء، دعا و مناجات در این ایام در بقاع متبرکه به همراه توزیع سحری اشاره کرد.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان ، "افطاری ساده " را ازدیگر برنامه های فرهنگی اوقاف عنوان کرد و افزود: به منظور پرهیز از اسراف و تجملات و ایجاد فرهنگ بین عوام این افطاری به صورت ساده در کلیه بقاع انجام می شود.

وی گفت: یکسری موقوفات در بحث عزاداری حضرت علی (ع) از جمله موقوفات آقا کوچک، مزرعه حسن آباد، آقا عبدالعلی وجود دارند که در آنها این افطاری ساده صورت می پذیرد.

فاطمی ادامه داد: بیش از 15 الی 20 هزار پرس غذای ساده در امامزادگان ، محافل قرآنی، مساجد حواشی شهر توزیع خواهد شد.

وی تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف برای افطاری در ماه مبارک رمضان را از جمله موضوعاتی دانست که باید بین مردم  اطلاع رسانی و فرهنگ سازی شود.

فاطمی همچنین به  تبلیغ فرهنگ وقف قرآن، راه اندازی خیمه های معرفت با غرفه های مشاوره، تصحیح قرائت نماز، غرفه کودک و نوجوان به همراه روحانی و مبلغ برای ارائه خدمات فرهنگی به آحاد مردم نیز اشاره کرد.

وی از برپایی جشن "ولایت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع)" در نیمه ماه مبارک رمضان تحت عنوان "کریم آل طه امام حسن مجتبی (ع) " همراه با برپایی سفره های کریمانه  با مشارکت و کمک های مردمی در بقاع متبرکه خبر داد.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، به آخرین جمعه ماه مبارک "روز قدس" اشاره کرد و گفت: برای گرامیداشت و آگاه سازی مردم در مشارکت این روز ، راهپیمایی عظیمی با حضور مردم از بقاع آغاز و یا به بقاع  متبرکه ختم خواهد شد.

فاطمی در پایان خاطرنشان کرد: نماز عید فطر در کلیه بقاع متبرکه و امامزادگان سراسر استان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۷۴۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئول کمیته نیروهای مسلح ستاد بزرگداشت امام خمینی(س): دشمنان امام را نقدهای غیرمنصفانه می‌کنند/ توصیه ما این است که به مناطق محروم بیشتر توجه شود

جلسه کمیته نیروهای مسلح ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)، ویژه سی و پنجمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی، پیش از ظهر امروز(یکشنبه 16 اردیبهشت ماه) در جوار حرم مطهر حضرت امام برگزار شد.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)، سردار محمدرضا موحدی در این جلسه با اشاره به اینکه نیروهای مسلح در ارتباط با بزرگداشت امام خمینی(س) یک سری کارهای سخت‌افزاری و فرهنگی انجام می‌دهند، گفت: هر دو گروه هم لازم هستند و هم کارهای آنها مهم و مقدس است، اما گروه‌های فرهنگی و تبلیغی تبیین کننده بقیه کارها هستند.

مسئول کمیته نیروهای مسلح ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)، با بیان اینکه امام برای سپاه ایجادکننده و برای ارتش نگه‌دارنده بوده است، افزود: هیچ روزی به لحاظ شکوه و تعداد شرکت‌کنندگان مثل 14 خرداد نیست؛ که همه مسئولین در این مراسم شرکت می‌کنند. چرایی آن را فرهنگی‌ها باید در سخرانی‌ها و نشریات مختلف تشریح کنند. دومین کار فرهنگی‌ها استفاده از این بستر برای ترویج افکار امام است.

وی با تأکید بر اینکه تجلیل از امام، تجلیل از همه اندیشه‌های ناب اسلام است، اظهار داشت: به لحاظ شبهات ما اصلا در شرایط 20 سال و حتی 10 سال گذشته نیستیم. متأسفانه دشمنان برای از بین بردن انقلاب و اهداف آن در فضای مجازی و به عبارتی جنگ نرم، حرکت‌های گسترده‌ای انجام می‌دهند؛ به طوری که خود امام را نقدهای غیرمنصفانه می‌کنند.

سردار موحدی با اشاره به اینکه برای جوانان و خانواده‌های کشور سؤالات و شبهاتی وجود دارد، تأکید کرد: میزگرد و میزهای اندیشه و پاسخ به سؤالات بگذارید و افراد قوی را انتخاب کنید تا به سؤالات آنها پاسخ بدهند. یعنی از این بستر برای پاسخگویی به شبهات هم استفاده شود. خوشبختانه قریب به اتفاق فرماندهان نظامی کشور هم علاوه بر ویژگی‌های نظامی، آدم‌های فرهنگی هستند.

وی افزود: به لحاظ موقعیت‌های جغرافیایی هم توصیه ما این است که به مناطق محروم بیشتر توجه شود و مناطق مرزی و خصوصا جزایر بیشتر مورد توجه قرار گیرد. توصیه ما  این است از بسترهای موجود برای تبلیغ استفاده کنیم.

مسئول کمیته نیروهای مسلح ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) با اشاره به حوادث غزه، اظهار داشت: هفت ماه است که جنگ غزه جریان دارد و با استفاده از این فضای بین‌المللی موجود، باید اندیشه‌های استکارستیزی امام امسال برجسته شود. این حرکت به خیلی جاهای دنیا رسیده و خیلی کشورها مثل بولیوی ارتباط با اسرائیل را قطع می‌کنند اما متأسفانه سران یک سری کشورهای منطقه هنوز با رژیم صهیونیستی ارتباط دارند.

وی در پایان گفت: لازم می‌دانم از زحمات تمامی نیروهای مسلح در سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام تشکر کنم. مطمئن باشید که قدم خالصانه برای امام جواب دارد و این کارها حتما مورد توجه امام قرار می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • جایزه نوبل ادبی باید به فردوسی تعلق می‌گرفت
  • مسئول کمیته نیروهای مسلح ستاد بزرگداشت امام خمینی(س): دشمنان امام را نقدهای غیرمنصفانه می‌کنند/ توصیه ما این است که به مناطق محروم بیشتر توجه شود
  • بنیاد حکیم طوس راه اندازی خواهد شد/ ساخت فیلم و مستند درباره فردوسی در دستور کار است
  • پدر، مادر، ما متهمیم ...
  • مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله صادق رزاقی در کرج برگزار می‌شود
  • ارسال سند محتوایی ۲۰ برنامه‌ آستان قدس رضوی برای عتبات
  • برگزاری مراسم ویژه شهادت امام جعفرصادق (ع) در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان
  • ۳۰۰ بقعه متبرکه استان میزبان عزاداران امام جعفر صادق (ع)
  • تجلیل از مشاهیر، موجب اعتلای فرهنگی و هنری می شود
  • اجتماع عزاداران امام صادق (ع) در ۳۰۰ بقعه متبرکه استان