Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-03@08:41:51 GMT

طرح ایمن سازی سی‌وسه پل به صورت پایلوت اجرا شد

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۷۵۱۳۷

طرح ایمن سازی سی‌وسه پل به صورت پایلوت اجرا شد

مسئول کمیته پایش پل‌های تاریخی اصفهان با بیان اینکه سیستم کابلی کمترین تاثیر بصری و مداخله سازه ای و بیش‌ترین ضریب ایمنی را ایجاد کرده است، گفت: در این طرح به وسیله دو ستون فلزی کابل‌هایی به صورت افقی به یکدیگر ارتباط داده شده اند که این کابل‌ها علاوه بر اینکه حالت حفاظتی دارند ارتجاعی هستند.

مسئول کمیته پایش پل‌های تاریخی اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: طرح ایمن سازی سی و سه پل اصفهان با هدف حفاظت عابران پیاده و گردشگران به صورت نمونه، روز گذشته به صورت کامل در یکی از دهانه های این پل اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی محمد فصیحی افزود: لبه های سی‌وسه پل به صورتی است که احتمال سقوط عابران و گردشگران در اثر سهل‌انگاری، بیماری و هر حادثه ای که ممکن بود در لحظه اتفاق بیفتد،  وجود داشت و می توانست آسیب جدی برای افراد را درپی داشته باشد و یا حتی منجر به فوت شود، به همین دلیل این تدبیر اندیشده شد که با طرحی که به صورت پایلوت بر روی یکی از دهانه های این پل اجرا شده حفاظت از جان عابرین و گردشگران انجام شود.

وی با بیان اینکه طرح اجرا شده مورد تایید شورای فنی اداره کل میراث فرهنگی استان است، گفت: بعد از حدود دو سال برگزرای جلسات متعدد و همفکری هایی که در این زمینه با متخصصین و طراحان و صاحب‌نظران انجام شد و بعد از پالایش طرح های مختلف و بررسی آن ها این نتیجه حاصل شد که این طرح بهترین و پخته ترین طرح است که در سایت های مختلف جهانی در نقاطی که می‌توانست آسیب‌زا باشد اجرا شده و تجربه های جهانی آن وجود دارد.

فصیحی ادامه داد: در این طرح به وسیله دو ستون فلزی کابل هایی به صورت افقی به یکدیگر ارتباط داده شده اند که این کابل‌ها علاوه بر اینکه حالت حفاظتی دارند ارتجاعی هستند یعنی اگر کسی احیانا به این کابل‌ها برخورد کند حالت ارتجاعی آن باعث بازگشت شخص می شود تا به وی آسیب نرسد.

مسئول کمیته پایش پل‌های تاریخی اصفهان تصریح کرد: کابل‌های مورد استفاده در این طرح از حداقل ضخامت برخوردار هستند و به گونه ای است که کمترین دید را دارد بنابراین این طرح با حداقل مداخله بصری در پل انجام شده است.

وی افزود: در این طرح، ستون های فلزی برای دیده نشدن از سمت رودخانه و از سمت عرشه پل، در پشت جرزهای پل قرار گرفته اند و نوع بارگذاری آن‌ها نیز با توجه به مرمت هایی که در د هه ۵۰ شکل گرفته بود و کف‌سازی بتنی در قسمت پیاده روها انجام شده بود این ستون ها نیز دقیقا بر روی همان بتن ها کار گذاشته شدند تا خود پل آسیب نبیند و کمترین مداخله در پل انجام شود.

فصیحی با تاکید بر اینکه این سیستم کابلی کمترین تاثیر بصری و مداخله سازه ای و بیش‌ترین ضریب ایمنی را ایجاد کرده است، گفت: این طرح تا بعد از بررسی شورای فنی در دهانه پل باقی‌خواهد بود و سپس در مورد سایر قسمت‌های پل نیز تصمیم گیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه این طرح پیمانکار خاصی ندارد، ادامه داد: مجری این طرح اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان است که با همکاری شهرداری مرکزی اصفهان نسبت به اجرای آن اقدام کرده است؛ ضمن اینکه برای ایجاد حفاظ در دهانه های سی‌وسه پل با مجریان متعددی گفت‌وگو کرده و از آنها درخواست شد که بر اساس آنچه شورای فنی مصوب کرده بود طرح های خود را ارایه کنند و درنهایت این طرح توسط یک نفر مجری ذیصلاح در یکی از دهانه های پل اجرا شد و ان شالله بعد از تایید آن را در بقیه دهانه نیز اجرا خواهد کرد.

فصیحی در خصوص هزینه اجرای این طرح گفت: موضوع در حال بررسی است تا طرح با کمترین هزینه ممکن انجام شود

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان سی و سه پل نرده گذاری سی و سه پل اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۷۵۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر رییس مجلس درباره حقوق اردیبهشت 1403/ قالیباف: دولت باید متناسب سازی حقوق بازنشستگان را این ماه اجرا کند

به گزارش خبرنگار جماران؛ در جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی محمد باقر قالیباف رییس مجلس در راستای اجرایی نشدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان، گفت: در پایان سال گذشته احکام و تبصره‌های بودجه ۱۴۰۳ به دولت ابلاغ شد و دولت مجوزی برای تامین اعتبار از محل یک درصد ارزش افزوده برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان پیدا کرد. دولت هیچ مشکل قانونی برای تامین اعتبار و پرداخت ندارد و اگر مشکلی در فروردین‌ماه بوده به صورت قطع در اردیبهشت‌ماه رفع شده و باید انجام شود.

وی افزود: به بازنشستگان این اطمینان را می‌دهم که اراده دولت و مجلس بر اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان است که دولت مجوز قانونی دارد و تامین اعتبار هم صورت گرفته است.

دیگر خبرها

  • رمزگشایی ۳۹ فقره سرقت کابل‌های برق فشار قوی در مشهد
  • خانه های امامزاده ابراهیم شفت ایمن سازی می شود
  • اختتامیه نخستین جشنواره همیاران مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی در همدان
  • انجام ۵ عملیات پلیسی در استان سمنان/ طرح امنیت محله محور اجرا شد
  • ایمن‌سازی دیواره‌های سنگی کانال‌های مستعد ایجاد حادثه در سطح منطقه پنج ارومیه
  • اصلاح خط لوله فاضلاب و ایمن‌سازی خیابان شهیدان کاظمی انجام شد
  • دستگیری سارق سیم و کابل برق در مهرستان
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • ایستگاه‌های شارژ موتورهای برقی در ۲ نقطه شهر اصفهان به‌صورت پایلوت نصب می‌شود
  • خبر رییس مجلس درباره حقوق اردیبهشت 1403/ قالیباف: دولت باید متناسب سازی حقوق بازنشستگان را این ماه اجرا کند