Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- مدیر امور بین الملل اداره کل هنرهای نمایشی از اعزام کارگردان برگزیده بیست و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی برای گذراندن دوره آموزشی در مدرسه تابستانی یونان خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، امور بین الملل این نهاد در راستای دانش افزایی و ارتقای توان اجرایی دانشجویان هنرمند تئاتر، کارگردان برگزیده بیست و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی را به مدرسه تابستانی تئاتر اپیداوروس آتن در کشور یونان می فرستد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سعید اسدی، دانش افزایی، ارتقای توان اجرایی دانشجویان و همراهی و تعامل مناسب در فرایند آموزش را از جمله اهداف این برنامه عنوان کرد.
وی با اشاره به این که این سفر مشروط به تسلط نسبی کارگردان به زبان انگلیسی است، یادآور شد: با معرفی رسمی دبیرخانه جشنواره تئاتر دانشگاهی فرایند اعزام گارگردان برگزیده این جشنواره آغاز خواهد شد.
حسام الدین لک کارگردان نمایش «در انتظار گودو» اخیرا به عنوان کارگردان برگزیده بیست و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی معرفی شد.

** بازگشت کیومرث مرادی پس از شش سال به تئاتر شهر
کیومرث مرادی نمایش‌نامه «دیر راهبان» به نویسندگی فرایرا دوکاسترو و بازخوانی محمد چرمشیر و فرهاد مهندس‌پور را خرداد و تیرماه امسال در سالن چارسو مجموعه تئاتر شهر کارگردانی می‌کند. آخرین اثر مرادی در این مجموعه در سال 91 و اجرای نمایش «سیمرغ» بوده‌ است.
«دیر راهبان» تولید تازه کمپانی امید ایران است که از 20 خرداد ساعت 21 به مدت 80 دقیقه روی صحنه خواهد رفت.
رضا داود وندی، حمید رفاهی، هامون سیدی، سلمان صالحی، پانته‌آ قدیریان، محمد مسگری، میلاد معیری، محسن نوری و محمد ولی‌زادگان در این نمایش بازی می‌کنند.
مرادی سال گذشته نمایش «هملت، تهران 2017» در پردیس شهرزاد و اجرای مجدد «نامه‌های عاشقانه از خاورمیانه» در تماشاخانه مستقل را روی صحنه برده بود.

** انتخابهای چندگانه انسان در روی زمین با نمایش «مرا به نام خودم بخوان»
نمایش «مرا به نام خودم بخوان» با طراحی و کارگردانی زهرا اسلام پناه از ساعت 18:30 امروز، 31 اردیبهشت ماه اجرای عمومی خود را در تماشاخانه مهر حوزه هنری آغاز می کند.
این اثر نمایشی، برگرفته از آیات سوره مبارکه بقره به همراه چند سوره مکمل رعد و نساء است و داستان آن به آدم و بحث اختیار آدمی در زمین و به نوعی انتخابهای چندگانه آدمی در زمانهای مختلف تاریخ می پردازد.
آدمی که به زمین هبوط می کند و در سیاهی ها، تردیدها و فسادها غوطه ور می شود و در نهایت پس از پستی و بلندی های بسیار مجددا به فطرت خود بازمی گردد، به همان پاکی روز ازل.
این نمایش جزء معدود آثار نمایشی دینی است که بدون دیالوگ و بر پایه فرم و حرکت و موسیقی اجرا می شود.
نمایش «مرا به نام خودم بخوان» تا 24 خرداد ماه همه روزه به مدت 50 دقیقه با بهای بلیت 20 هزار تومان در تماشاخانه مهر حوزه هنری واقع در تقاطع حافظ و سمیه به روی صحنه می رود.
فراهنگ ** 7561 **1055

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي بورسيه تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۷۵۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نمایشگاه عکس وعده صادق در کوهدشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛ نمایشگاه عکس وعده صادق با بیش از ۲۰ اثر هنری برگزیده از هنرمندان شهرستان کوهدشت در نگارخانه میرملاس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در معرض دید علاقمندان گرفته است.
 در جشنواره فرهنگی و هنری وعده صادق در بخش تجسمی برگزار شد که بیش از ۴۰ اثر به این جشنواه ارسال شد و۲۰ اثر به مرحله نمایشگاهی راه یافت.
این نمایشگاه تا ۲۰ اردیبهشت  آماده بازدید علافمندان است.
در حاشیه ی این نمایشگاه از صاحبان آثار برگزیده جشنواره فرهنگی هنری وعده صادق تجلیل شد.


کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آثار رضا مافی به موزه هنرهای معاصر می‌رود/نمایش برگزیده‌ای ازآثار
  • نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد
  • جواد مولانیا «سی و یک رویا» را به صحنه می‌برد
  • افتتاح نمایشگاه عکس وعده صادق در کوهدشت
  • «له له» جایزه جشنواره هیوستون را گرفت
  • «آلاء» برگزیده مونودرام تونس شد
  • بازیگر اخراجی‌ها کارگردان شد
  • راهیابی نمایش خسوف از کاشان به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • قطار جشنواره هنر‌های نمایش کانون همدان در ایستگاه پایانی
  • قطار جشنواره هنرهای نمایش کانون همدان در ایستگاه آخر