Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-26@00:46:37 GMT

در انتظار بانوی سردار

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۷۶۲۱۴

در انتظار بانوی سردار


بی بی مریم بختیاری، مادر علیمردان خان بختیاری از زنان مبارز عصر مشروطیت است. او در تیراندازی و سوارکاری فوق العاده ماهر بود و چون همسر و جانشین خان (علیقلی خان چهار لنگ) بود عده ای سوار در اختیار داشت و در مواقع ضروری به یاری مشروطه خواهان می پرداخت.

او از زنان با سواد و روشنفکر عصر خود بود. در هنگام جنگ جهانی اول سلاح بر دوش گرفت و همراه بختیاری ها با انگلیسی ها نبرد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در سال ۱۳۱۶ هـ.ش فوت کرد و در تخت پولاد اصفهان به خاک سپرده شد.

فرزند غیور او شیر علیمردان خان بود که در جنگ بختیاری ها در مشروطه، جوان ۱۹ ساله بود و رهبر حکیم انقلاب اسلامی در ۲۶ اسفند سال ۱۳۹۲ در دیدار اعضای همایش نکودداشت شیر علیمردان خان بختیاری که خود حاضر در این جلسه بودم فرمودند: "مهم ترین کار علیمردان مبارزه با رضا خان است که بعد دستگیرو اعدام شد. تجلیل از شخصیتی مثل ایشان و مادر او و شخصیت هایی از این قبیل که مبارزه کردند با استبداد و با رضاخان و با سلسله پهلوی کار شایسته ای است. اینها کسانی بودند که با عقاید برخاسته از دین مبارزه و می جنگیدند".


سریال بانوی سردار که فصل اول آن در ۱۳ قسمت مراحل پایانی تصویربرداری خود را طی می کند، اختصاص به زمانه و روزگار سردار بی بی مریم دارد.

نویسنده و کارگردان این مجموعه فاخر تاریخی هنرمند متعهد و نام آشنای کشور پرویز شیخ طادی است. فصل دوم سریال به زندگی و مبارزات سردار شیر علیمردان خان اختصاص دارد که در حال نگارش است. چند روز پیش به اتفاق دکتر علی عسکری رئیس سازمان، دکتر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، مهندس عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری و تنی چند از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مقامات استان در بازدید از لوکیشن سریال سکانسی از این مجموعه تصویربرداری شد. از همکاران خوبم در سیمای استان ها و صداوسیمای مرکز چهارمحال و بختیاری که این مجموعه فاخر را در حال آماده سازی برای پخش دارند تشکر می نمایم.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۷۶۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید نظارتهای صنفی درچهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال و بختیاری ،مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با تاکید بر ادامه روند نظارت دقیق بر بازار گفت: در راستای مشارکت هرچه بیشتر دستگاه‌های اجرایی براساس دستور رییس‌جمهور، تفاهمنامه‌ای بین معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی، سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید کنندگان با اتاق اصناف ایران منعقد شده است.

فضل‌الله رحمتی افزود: براساس این تفاهم‌نامه، نظارت بر سطوح تولید و عمده‌فروشی با مجموعه جهادکشاورزی، انبارها و شرکت‌های پخش با مجموعه اداره کل صمت وعرضه و خرده‌فروشی‌ها با اتاق اصناف است.

وی اضافه کرد: همچنین برای دریافت هرچه بهتر گزارش‌های مردمی و تقویت روند رسیدگی‌ها نیز طرح ناظران افتخاری در دستورکار سازمان حمایت از مصرف‌کننده قراردارد.

به گفته رحمتی، در این ارتباط افراد داوطلب می‌توانند به سامانه سازمان از مصرف‌کنندگان وارد و اقدام به ثبت‌نام کنند و هر جایی که گران‌فروشی و تخلفی مشاهده کردند می‌توانند مختصات جغرافیایی واحد صنفی متخلف را ثبت کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898971

دیگر خبرها

  • کشف کالا‌های قاچاق ۵۶ میلیاردی در اردبیل
  • تاریخ و ساعت دقیق پخش سریال بدل علی مشهدی
  • (ویدئو) این سکانس جنگل آسفالت، کپی از آب درآمد!
  • سریال جدید تلویزیون به دو شبکه می‌رسد
  • «کُر کوهستان» روی آنتن شبکه دو می‌رود/ روز‌های نفسگیر در چهارمحال و بختیاری
  • تشدید نظارتهای صنفی درچهارمحال و بختیاری
  • یک قصه خیالی به روایت فراری
  • نخستین مجموعه خبری ۳۰۰ ثانیه
  • شوخی همسفران «نون خ» با مسعود فراستی +فیلم
  • مبارزه با آفات سن در هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری