Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@03:58:48 GMT

سرویسهای سلامت کودکان در فضای مجازی تولید می شود

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۷۶۷۶۹

سرویسهای سلامت کودکان در فضای مجازی تولید می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، با امضای تفاهمنامه ای میان معاونت اجتماعی وزارت بهداشت و یک شرکت دانش بنیان تولیدکننده زیست بوم فضای مجازی کودک، فرهنگ سازی، ترویج و اجتماعی کردن سبک زندگی سالم در فضای مجازی، از طریق سامانه های هوشمند کودک و نوجوان آغاز شد.

معاونت اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با توجه به شعار سال سازمان بهداشت جهانی با عنوان سلامت برای همه و نقش رسانه های نوین، در تحقق این شعار از یکسو و لزوم حرکتی هدفمند جهت تببین مفهوم سلامت به گفتمان کودک و نوجوان کشور، این تفاهم نامه را منعقد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تفاهم نامه با موضوع فرهنگ سازی، ترویج و اجتماعی کردن مبانی سلامت و ارتقای سبک زندگی سالم جامعه با استفاده از ظرفیت های فضای مجازی، شبکه های اجتماعی و سامانه های هوشمند با اولویت کودکان و نوجوانان به امضا رسید.

همکاری در تولید سرویس های سلامت کودک و نوجوان و تولید، ترویج و نشر مفاهیم مرتبط با سلامت کودکان با استفاده از ظرفیت های فضای مجازی و ترویج مفاهیم فضای مجازی سالم، تشکیل اتاق های فکر، توسعه ظرفیت های رسانه های دیجیتال کودکان و محتوای دیجیتال سلامت، بخشی از محورهای این همکاری به شمار می رود.

در این راستا مقرر شد طرفین تفاهم نامه در برگزاری کمپین ها و برنامه های مجازی سلامت کودکان، معرفی اولویت های سلامت وزارت بهداشت به کودکان و نوجوانان، پیاده سازی سامانه های مشاوره پیگیری ، همکاری و مشارکت در برگزاری فعالیت ها و برنامه های فرهنگی-ترویجی سلامت و مواردی از این قبیل همکاری داشته باشند.

کد خبر 4302549 معصومه بخشی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت دانش بنیان فضای مجازی وزارت بهداشت کودکان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تحقیقات علمی نوآوری امنیت اطلاعات محمد جواد آذری جهرمی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موبایل سلول بنیادی روباتیک تلفن همراه گوگل ایالات متحده آمریکا فناوری فضایی هوشمندسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۷۶۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه جشنواره سفیران سلامت مدارس شهرستان رزن

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، دانش‌آموزان علاقمند به فعالیت‌های آموزشی، ترویجی و گروهی در حوزه سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی به صورت داوطلب به عنوان "سفیر سلامت" انتخاب شده که وظیفه اصلی آنان انتقال مفاهیم بهداشتی به دانش‌آموزان در مدارس است.

رعایت اصول بهداشت فردی، تغذیه صحیح و اصولی، بهداشت اجتماعی و محیط زیست، بیماری‌های واگیر و غیرواگیر از جمله مواردی است که توسط سفیران سلامت دانش آموزی انتقال داده می‌شود.

هدف از تشکیل سفیران سلامت ارتقای دانش خود مراقبتی و سطح سلامت در جامعه به خصوص نسل جدید است.

دیگر خبرها

  • سینمای سیار کودک و کارگاه آموزش رایانه در خاش افتتاح شد
  • فضای مجازی باید باعث افزایش انسجام جامعه شود
  • برگزاری کنفرانس بین المللی وب پژوهی در دانشگاه علم و فرهنگ
  • علی ربیعی: تعطیلی روز شنبه توطئه نیست /بستن فضای مجازی چه خاصیتی دارد؟ وقتی خودتان هم در شبکه های مجازی هستید و تیک آبی و خاکستری می گیرید
  • موج واگذاری حیوانات خانگی در شبکه‌های اجتماعی/پت‌های خانگی در فضای مجازی دست به دست می‌شوند
  • چرا نباید نگران نسل Z بود؟
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت مدارس شهرستان رزن
  • ربیعی: تعطیلی شنبه توطئه نیست
  • نسل Z از نگاه اکونومیست/ چرا نباید نگران این جوانان بود؟
  • ربیعی : فلسفه بقا بر فلسفه توسعه کشور چربیده است / تغییر سبک زندگی که در خیابان می بینید، توطئه نیست / جریان پرقدرتی سالهاست مقابل حاکمیت تفکر توسعه و پیشرفت ایستاده