Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@22:49:36 GMT

سوخت‌های دیزلی تولیدی استاندارد یورو ۴ ندارند

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۷۷۴۷۲

سوخت‌های دیزلی تولیدی استاندارد یورو ۴ ندارند

سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست گفت: سوخت‌های تولیدی دیزلی توسط وزارت نفت استاندارد یورو ۴ ندارند و میزان گوگرد آن‌ها از استاندارد ۵۰ ppm نیز بیشتر است.

خبرگزاری تسنیم: سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست گفت: سوخت‌های تولیدی دیزلی توسط وزارت نفت استاندارد یورو ۴ ندارند و میزان گوگرد آن‌ها از استاندارد ۵۰ ppm نیز بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسعود زندی درباره گوگرد مازاد در سوخت گازوئیل اظهار کرد: وزارت نفت طبق مصوبات سال ۹۵، مکلف به تامین سوخت دیزیلی با گوگرد ppm ۵۰ برای ۸ کلانشهر کشور شده بود که بر همین اساس وزارت نفت نسبت به تولید سوخت با استاندارد یورو ۴ در ۱۵ شهر کشور اقدام کرد.

وی افزود: بر اساس نمونه‌برداری‌های انجام شده از سوخت‌های تولیدی توسط سازمان حفاظت محیط زیست، مشخص شد که سوخت‌های تولیدی استاندارد یورو ۴ ندارند و میزان گوگرد آن‌ها از حد استاندارد ۵۰ ppm نیز بیشتر بوده است.

زندی گفت: سوخت گوگرد در کلانشهری مانند تهران در بسیاری از مواقع در حد استاندارد است، اما در برخی از نمونه‌برداری‌ها این استاندارد کافی نبوده و به بیشتر از حد استاندارد خود رسیده است.

وی با بیان اینکه وزارت نیرو برای استاندارد شدن سوخت ۸ کلانشهر کشور اقدام کرده بود، افزود: شاید سوخت مورد استفاده کامیون‌ها، وسایل نقلیه سنگین و اتوبوس‌های برون شهری در داخل شهر در حد استاندارد باشد، اما بعد از طی مسافتی این سوخت دیگر استاندارد یورو ۴ نیست و میزان گوگرد بسیار بالایی دارد که این سوخت باعث آلودگی هوا می‌شود.

سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در بسیاری از نقاط کشور، میزان سوخت گوگرد به بیشتر از ۷ یا ۸ هزار می‌رسد و این میزان استاندارد با میزان آلودگی ۸ کلانشهر کشور منطبق نیست.

زندی یادآور شد: در ماده ۲ آیین‌نامه قانون هوای پاک، برای وزارت نفت در رابطه با تولید سوخت با استاندارد یورو ۴ تعیین تکلیف خواهد تا بتواند سوخت با استاندارد یورو ۴ را در تمام شهر‌های کشور تامین کنند.

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003QdK

منبع: فردا

کلیدواژه: سوخت های دیزلی استاندارد یورو4 محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۷۷۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بر اساس آمار سازمان ثبت احوال؛ سال گذشته مردان بیشتر فوت کردند

در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵/۶ درصد و زنان ۴۴/۴ درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند که این میزان در مدت مشابه سال قبل  برابر ۵۶/۶ درصد برای مردان و ۴۳/۴ درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمارهای ثبت شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند.

بر اساس این گزارش در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۴۲ هزار و ۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با تعداد  ۴۱۸ هزار و ۷۴۱  رویداد فوت ثبت شده، ۵/۶ درصد افزایش داشته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • ۳۵۶ مورد کارت بازرگانی جدید در کردستان صادر شده است
  • کشف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته‌بندی غیراستاندارد
  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • آمار مرگ و میر در ایران؛ فوت مردان بیشتر از زنان
  • اعلام آمار مرگ و میر‌های سال ۱۴۰۲/ زنان یا مردان کدام بیشتر فوت کردند؟
  • آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • بر اساس آمار سازمان ثبت احوال؛ سال گذشته مردان بیشتر فوت کردند
  • وجود بیش از ۱۹ هزار واحد کارگری و کارگاه‌های تولیدی در کردستان
  • رانندگی خودرو دیزلی با سوخت زیستی