Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@21:31:29 GMT

ویژه برنامه سر سفره خدا؛ به اسم کودکان به کام همه وقتی نهال به خال می‌زند

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۷۹۸۴۷

ویژه برنامه سر سفره خدا؛ به اسم کودکان به کام همه وقتی نهال به خال می‌زند

‍‍‍‍‍‍

مجله فارس پلاس؛ حمیدرضا تاجی: لازم نیست که حتما تازه به سن تکلیف رسیده باشی، مهم نیست که بچه‌ای در خانه داشته باشی تا سحرهای ماه رمضان مجبور شوی برنامه مختص به آن‌ها را ببینی. همین که سحرهای ماه رمضان بیدار باشی و علاقه به دیدن تلویزیون داشته باشی، می‌توانی «سر سفره خدا» باشی.

2 سالی است که شبکه کودک و نوجوان در سحرهای ماه رمضان برنامه‌ای را با نام «سر سفره خدا» روی آنتن تلویزیون می‌برد، برنامه‌ای که هم کودکان را سرگرم می‌کند و هم بزرگسالان.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امسال در سومین سال پخش این برنامه علاوه بر اجرای حامد مدرس و احسان مهدی، امیر سهیلی بازیگر دوستداشتنی برنامه‌های کودک هم به این تیم اضافه شده است.

*  از شاعر تا فوتبالیست

در کنار میان‌برنامه ها و آیتم‌های جذاب سر سفره خدا، بخش حضور «مهمانان» یکی از ارکان اصلی این ویژه برنامه محسوب می‌شود. مهمانان دو سال گذشته آن‌ها عموما مهمانان سرشناس، جذاب و دوست‌داشتنی بودند؛ مهمانانی که یا خودشان کوچک بودند یا یکی از کوچولوهای خانواده‌شان با آن‌ها در برنامه حاضر می‌شدند.

تنوع این مهمانان از دیگر نکات برجسته برنامه سحرگاهی شبکه نهال به شمار می‌آید؛ از محمد انصاری(فوتبالیست) راحله امینیان(مجری)، فضه سادات حسینی(گوینده)، وجیهه سامانی(نویسنده)، حامد عسکری(شاعر) گرفته تا سازنده انیمیشن شاهزاده روم، پرچمدار کاروان پارالمپیک، فرزندان شهدا و برگزیدگان المپیادهای علمی در سال‌های گذشته مهمان نگاه‌های مخاطبان نهال شدند.

 

* وقتی نهال به خال می‌زند

سازندگان «سر سفره خدا» در همین چند برنامه ابتدایی امسال هم نشان دادند که مسیر را درست تشخیص داده ‌اند. آن‌ها با توجه به شعار امسال که «حمایت از کالای ایرانی» است، بسیار ظریف و غیرمستقیم این مهم را سرلوحه کار خود قرار دادند.

پرفروش مثل فیلشاه

آن‌ها در یکی از برنامه‌های امسال خود، سازنده پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ سینمای ایران یعنی حامد محمدیان که «فیلشاه» را روی پرده سینما برده، دعوت کردند و در خصوص ساخت این انیمیشن کودک و نوجوان گپ زدند.

 

* یاشاسین ایرانی

در چهارمین روز از ماه مبارک هم بازیگر و عوامل پیام بازرگانی که به حمایت از تولید کنندگان ایرانی اختصاص دارد دعوت شدند، آگهی که به «یاشاسین ایرانی» شهرت پیدا کرد.

 

* قهرمان کوچک

مهمانان پنجمین سحر ماه رمضان هم کارگردان، تهیه‌کننده و بازیگران کوچک فیلم سینمایی «قهرمان کوچک» بودند. فیلمی که موضوع آن هم به تولید ملی گره خورده است.

 

داستان فیلم از این قرار است که چهار کودک و نوجوان هفت تا یازده ساله ی تکواندوکار، که پدرانشان، کارگران یک کارخانه ی تولید لوازم التحریرِ در شُرُفِ تعطیلی هستند، برای جلوگیری از بی‌کاری پدرانشان و گیر انداختن قاچاقچیانِ این کالا، که در واقع عاملینِ اصلی این تعطیلی هستند، به تعقیبِ آنها می پردازند، ماجراهایی شاد، اکشن و سرگرم کننده را رقم می‌زنند و ...

 

* عذرخواهی به سبک مجری کودکان

هرچند که تغییر دکور «سر سفره خدا»ی امسال به فضای باز یک حرکت مثبت تلقی می‌شود اما طراحی صحنه ضعیفی که در بسیاری از تصاویر باز(لانگ شات) نمود پیدا می‌کند، از نقاط ضعف این برنامه محسوب می‌شود. البته حامد مدرس روز اول ماه رمضان اینگونه بابت ناهماهنگی‌ها و دکور نامنظم عذرخواهی کرد.

 

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۷۹۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی در نیمه دوم خرداد اعلام می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر ابوالفضل باقری فرد درباره برگزاری پنجاه و یکمین آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی گفت: در این آزمون ۵۲ درصد شرکت کنندگان خانم هستند که در ۲۵ رشته تخصصی رقابت کردند.

وی با بیان اینکه نتایج اولیه آزمون در نیمه دوم خرداد ماه اعلام خواهد شد، خاطر نشان کرد: کارنامه حاوی نمره و رتبه داوطلبان آزمون دستیاری پزشکی تا یک ماه بعد از آزمون در اختیار داوطلبان قرار می گیرد تا بتوانند نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، تغییرات در برنامه دستیاری را موجب بهبود مشارکت خواند و تصریح کرد: امسال تغییراتی در برنامه دستیاری ایجاد کردیم تا موجب افزایش انگیزه در دستیاران شود که از مهمترین آن می‌توان به افزایش دستمزد دستیاران، کاهش شیفت های کاری اشاره کرد و اقدامات دیگری که در حال برنامه ریزی است.

باقری فرد افزود: امسال با مصوبه وزارت بهداشت، در بعضی از رشته های مورد نیاز کشور مانند جراحی قلب، جراحی قفسه صدری، جراحی کودکان افراد هم در مقطع تخصص و هم فوق تخصص می توانند وارد رشته شوند. سال گذشته تعداد زیادی از صندلی های خالی با همین شیوه تکمیل شد و امسال نیز این اقدام صورت خواهد گرفت.

پنجاه و یکمین آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی در دانشگاه‌های علوم پزشکی اراک، شهرکرد، اردبیل، شیراز، ارومیه، کرمان، اصفهان، کرمانشاه، اهواز، گلستان، بندرعباس، گیلان، بوشهر، لرستان، بیرجند، مشهد، تبریز، مازندران، همدان، زاهدان، شهیدصدوقی یزد، سمنان، قزوین، کاشان، کردستان، قم و دانشگاه‌های علوم پزشکی شهر تهران با بیش از ۱۲ هزار داوطلب برگزار شده است.

کد خبر 6095972

دیگر خبرها

  • ماجرای نفوذ سرویس‌های جاسوسی به هیئت‌ها و ترور حاج صادق آهنگران از زبان خودش + فیلم
  • نکونام در کمپ حجازی مهمانان ویژه‌ای داشت
  • زائران حج امسال، دفاع از ملت فلسطین را مورد توجه قرار دهند
  • بر سر سفره بزرگ فقهی، کلامی و عقلی امام صادق (ع)نشسته‌ایم
  • واکنش قلعه‌نویی به جدایی مطهری از تیم‌ملی؛ موفق باشی حمید جان + عکس
  • نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی در نیمه دوم خرداد اعلام می شود
  • مسابقات برنامه‌نویسی و رباتیک کودکان و نوجوانان در دانشگاه شریف
  • ورزشگاه آزادی، قتلگاه مهمانان پرسپولیس و استقلال
  • درس اخلاق | چرا باید صابر باشیم؟
  • ۱۰ هنرمند فعال نمایش عروسکی تقدیر می‌شوند