Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-26@16:31:43 GMT

درخواست غیر متعارف خودروسازان چه بود؟

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۸۰۰۷۳

خودروسازان در نشست روز گذشته پیشنهاد افزایش قیمت ۲۴ درصدی محصولات را مطرح کردند؛ اما اعتقاد دارم که کمیسیون صنایع و معادن نباید با پیشنهاد افزایش قیمت بیش از ۹.۶ درصدموافقت کند.

به گزارش خانه ملت به نقل از یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، رضا انصاری در خصوص پیشنهاد افزایش قیمت خودرو‌های تولید داخل توسط خودروسازان، اظهار داشت: کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای پس از شنیدن مسائل و مشکلاتی که در جلسه روز گذشته توسط خودروسازان مطرح شد به این جمع بندی رسید تا کارگروهی تشکیل شود و در اسرع وقت سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان آنالیز قیمتی را ارائه کند تا در این کارگروه مورد بررسی و بحث قرار بگیرد و جمع بندی نهایی برای افزایش قیمت خودرو‌ها صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با توجه به اینکه به‌عنوان کمیسیون صنایع نگاه ما حمایت از تولیدات داخل در شرایط ویژه اقتصادی است، اما معتقدیم افزایش قیمت‌ها باید منطقی باشد، گفت: خودروسازان باید تلاش کنند تا با استفاده از روش‌های نوین مدیریتی بهره‌وری را افزایش و قیمت تمام شده را کاهش دهند.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اعتقاد داریم افزایش قیمت‌ها نباید به گونه‌ای باشد که نارضایتی‌ها افزایش پیدا کند و فشار بر طبقات کم درآمد جامعه وارد شود، ادامه داد: خودروسازان در نشست روز گذشته پیشنهاد افزایش قیمت ۲۴ درصدی محصولات را مطرح کردند، اما اعتقاد دارم که کمیسیون صنایع و معادن نباید با پیشنهاد افزایش قیمت بیش از ۹.۶ درصدی مطرح شده توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت موافقت کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد: بازار و جامعه بیش از این پذیرش افزایش قیمت‌ها را ندارد و به‌عنوان اعضای کمیسیون صنایع و معادن در شرایط فعلی با توجه به تحلیلی که از اوضاع و احوال اقتصادی کشور داریم با افزایش قیمت‌ها مخالف هستیم.

منبع: فرارو

کلیدواژه: خودروسازان قیمت خودرو خودروسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۰۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست «افزایش اختیارات آتش‌نشانی در برابر ساختمان‌های ناایمن» به مجلس می‌رود

قدرت اله محمدی درباره مقررات تائیدیه ایمنی ساختمان‌ها گفت: سازمان آتش‌نشانی، موظف است تمام ساختمان‌های شهر را از نظر ایمنی مورد بازدید و بررسی قرار دهد. در واقع هر ساختمان جدید برای دریافت پایان کار و سند باید از آتش‌نشانی، تائیدیه ایمنی دریافت کند. همچنین ساختمان‌های قدیمی و به خصوص ساختمان‌های عمومی و پرجمعیت نیز توسط تیم‌های ویژه مورد بررسی و بازدید حضوری قرار می‌گیرند.

وی افزود: کارشناسان ایمنی ما از ساختمان‌ها و مراکز مختلف بازرسی به عمل می‌آوردند و مشکلات ایمنی را آن‌ها را تشخیص می‌دهند. سپس با ایجاد یک دستورالعمل، نحوه ایمن‌سازی را به مالکان ساختمان‌ها ارائه می‌دهند و همچنین پس از رفع نواقص، ساختمان‌ها را دوباره بررسی کرده و برایشان تائیدیه ایمنی صادر می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با اشاره به مانع تراشی‌های ایجاد ایمنی در ساختمان‌ها ادامه داد: مشکل سازمان آتش‌نشانی از جایی آغاز می‌شود که متاسفانه برخی مالکان ساختمان‌های شخصی یا حتی برخی ارگان‌های دولتی، اجازه ورود آتش‌نشانان را به این مراکز نمی‌دهند و این‌گونه در مسیر ایجاد ایمنی، مانع تراشی می‌کنند.

محمدی گفت: از آنجایی که در قوانین، سازمان آتش‌نشانی به عنوان ضابط معرفی نشده است؛ مالکان می‌توانند مانع ورود کارشناسان ما شوند و از ایجاد ایمنی طفره بروند. به همین دلیل نیز ما این خواسته خود را برای تغییر در قوانین، در برنامه جامع گنجانده‌ایم و قرار است به زودی به مجلس ارسال شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران ادامه داد: امیدوارم این خواسته ما که به نفع همگان است و باعث افزایش ضریب ایمنی می‌شود؛ تحقق پیدا کند.

محمدی گفت: در صورت تصویب این قانون، سازمان آتش نشانی برای ورود به ساختمان‌ها دیگر نیازمند اجازه مالک نخواهد بود و می‌تواند به عنوان ضابط وارد عمل شده و ساختمان‌ها را مجبور به اجرای نکات ایمنی کند؛ وگرنه پلمب در انتظار آن‌ها خواهد بود. در واقع این قانون اختیارات آتش‌نشانی را در برابر ساختمان‌های نا ایمن افزایش خواهد داد.

وی همچنین گفت: البته درحال حاضر نیز دستگاه قضایی هماهنگی خوبی درباره ساختمان‌های نا ایمن با آتش‌نشانی دارد.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • مصوبات کمیسیون‌ها درباره اسقاط خودرو و قیمت‌گذاری آرد و نان
  • جدی: حق تولید و سهامداران در اصلاح قیمت پژوپارس رعایت شود
  • درخواست «افزایش اختیارات آتش‌نشانی در برابر ساختمان‌های ناایمن» به مجلس می‌رود
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می شود یا فراموش؟
  • لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می‌شود یا فراموش؟
  • تحلیل‌های غیر کارشناسی، امنیت سرمایه‌گذاری را از بین می‌برد
  • افزایش قیمت لوازم خانگی در راه است؟
  • لوازم خانگی گران خواهد شد؟
  • فشار دلالان برای حفظ سود چند صد میلیونی از پارس/ چرا زیان خودروساز و سهامداران دیده نمی‌شود؟