Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-عضو فراکسیون زنان مجلس با انتقاد از بی‌توجهی به اجرای قانون افزایش مرخصی زایمان، اعلام کرد: اغلب شرکت‌های خصوصی این قانون را اجرا نمی‌کنند. سکینه الماسی در واکنش به اخباری مبنی بر عدم اجرای مصوبه مجلس برای افزایش مرخصی زایمان تا ۹ ماه گفت: این مصوبه نتیجه تلاش نمایندگان مجلس نهم بود که در این دوره از مجلس پیگیری شده و در نهایت نیز در قالب قانون به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نماینده مردم عسلویه و جم در مجلس شورای اسلامی، در بیان علل عدم اجرای این قانون ادامه داد: متاسفانه اغلب شرکت‌هایی که این قانون را اجرا نمی‌کنند، خصوصی هستند که در پی واگذاری اصل ۴۴ به این بخش برای چابک سازی بخش خصوصی فعال شده‌اند.

وی یادآورشد: بی‌تردید برخی کارفرمایانی که به دنبال نیروی ارزان هستند وقتی نیروی زن برای ۹ ماه بارداری شرایط خاصی برای کار کردن داشته سپس ۹ ماه نیز از مرخصی زایمان استفاده کند قطعا به دنبال جایگزین کردن نیروی مرد خواهند بود.

الماسی تاکید کرد: البته زنان هم حق و حقوقی دارند که باید بدان توجه شود، کما اینکه تمام تلاش اعضای فراکسیون زنان این است که نظارت بر اجرای این قانون را افزایش دهیم، چرا که باید این فرهنگ در سطح جامعه نهادینه شود که زنانی که سال‌ها در یک شغلی فعالیت دارند نباید به دلیل توجه به حس مادری که اولین نقش هر زن قبل از داشتن هر سمتی بوده از حقوق اجتماعی خود محروم شوند.

وی افزود: یکی دیگر از مواردی که باید برای اجرای این مصوبه مورد توجه قرار گیرد سیاست‌های کلی نظام بوده که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده و در آن به ضرورت افزایش جمعیت تاکید شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، اظهار کرد: عدم اجرای این مصوبه مجلس باعث می‌شود که زنان برای فرزندآوری رغبت نداشته باشند، چرا که دغدغه از دست دادن شغل خود را دارند، بنابراین در این شرایط باید تمام تلاش خود را در جهت اجرای این مصوبه بکار بگیریم.

عضو فراکسیون زنان مجلس با یادآوری اینکه تنها این مصوبه افزایش مرخصی زایمان نیست که اجرا نمی‌شود تصریح کرد: با وجود اینکه برنامه ششم توسعه مصوب شده است، اما تاکنون بیشتر از ۲۰ درصد از برنامه پنجم توسعه نیز اجرا نشده است، بنابراین باید مجلس نظارت بیشتری بر روند اجرای مصوبات خود داشته باشد و دستگاه‌های مربوطه را مکلف به اجرای آنها کند.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد۲۴ اخبار مهم اخبار روز جدیدترین اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۲۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس شورای از اتمام بررسی جداول لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «حسین‌علی حاجی دلیگانی» در گفت‌وگویی با بیان اینکه جلسه پایانی کمیسیون تلفیق برای بررسی جدول لایحه بودجه با حضور معاونان سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، اظهار کرد: نشست کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ امروز با حضور اکثریت اعضا برگزار شده و گزارش هیأت رییسه کمیسیون در جلسات با کمیسیون‌های تخصصی درباره جداول بودجه قرائت شد.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا ۱،۴۰۰ میلیارد تومان برای افزایش حقوق نیرو‌های خدماتی وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳ اختصاص یابد.

حاجی دلیگانی گفت: همچنین بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا ما به ازای دو دهم درصد از محل افزایش مالیات بر ارزش افزوده برای نوسازی مدارس اختصاص یابد، علاوه بر این بر اساس مصوبه امروز کمیسیون مقرر شد تا در بودجه سال ۱۴۰۳ یک همت در اختیار وزارت علوم و یک همت در اختیار وزارت بهداشت برای تأمین نیاز‌های دانشگاه‌های جامع زیر مجموعه وزارت علوم و دانشگاه‌های علوم اختصاص یابد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس اظهار کرد: معاونان سازمان برنامه و بودجه که به عنوان نماینده دولت در کمیسیون حضور داشتند با این مصوبات مخالفتی نداشتند و همراه بودند؛ لذا بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ نیز در کمیسیون تلفیق به پایان رسید.

وی افزود: گزارش کمیسیون تلفیق فردا پنج‌شنبه در سیستم مجلس بارگذاری می‌شود تا نمایندگان بتوانند پیشنهادات خود را برای طرح در صحن مجلس در سامانه بارگذاری کنند و طبق تصمیم هیئت رئیسه مجلس گزارش کمیسیون تلفیق در دستور کار صحن قرار خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: تنها ۲۰ حکم قانون هوای پاک اجرا شده است
  • توسعه دزفول در گرو اجرای طرح‌های مصوبه سفر استاندار خوزستان
  • طرح‌های اجرا شده در حوزه عفاف و حجاب در چارچوب قانون است
  • تکمیل سامانه ملی اسکان و تعیین سقف افزایش اجاره‌بها براساس مصوبه مجلس
  • ۳۵ درصد از قانون جوانی جمعیت اجرا شده
  • حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • خبرهای مهم از مجلس درباره تعطیل شدن روز شنبه و استفتاء از مراجع تقلید
  • مصوبه مجلس درباره اموال مشمول مالیات بر عایدی
  • مصوبه مجلس درباره اموال مشمول مالیات برعایدی سرمایه
  • اجرای قانون مالیات بر سوداگری در مهار نرخ ارز،مسکن،خودرو و طلا موثر است/مصوبه مجلس به رونق بورس کمک می کند