Web Analytics Made Easy - Statcounter

  حجت‌الاسلام پژمانفر رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی در نشست خبری که در خبرگزاری تسنیم برگزار شد با بیان اینکه باید جهت توسعه بهره‌برداری با انس آحاد مردم به قرآن اقداماتی صورت گیرد افزود: برخی از این اقدامات در حوزه قانونگذاری در فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه ساختار جدیدی جهت ایجاد و ارتباط بدنه مجلس با بدنه تشکلات قرآنی صورت گرفت، افزود: ما در هر استان یک نفر را به عنوان رابط استانی جهت توسعه فعالیت‌های قرآنی تعریف کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا مکاتباتی از طریق وزارت کشور با تمام استانداری‌ها انجام دادیم. همچنین این رابطین به معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد مرتبط شدند تا کار شورای نظارت بر فعالیت‌های قرآنی را پیگیر باشند.

پژمانفر افزود: بناست نشست‌های متمرکزی در تهران با حضور رابطین استانی تشکیل شود. با متمرکز کردن فعالیت‌های قرآنی در استان‌ها و شهرستان‌های کشور به دنبال متمرکز کردن و هم‌افزایی فعالیت‌های قرآنی هستیم.

حجت‌الاسلام پژمانفر با اشاره به برنامه‌های آتی فراکسیون قرآن و عترت گفت: شورای نظارت فعالیت‌های قرآنی را با هدف فعال کردند تشکلات مردمی در عرصه فعالیت‌های قرآنی و نهاد‌های رسمی قرآنی کشور احیاء کردیم.

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس با اشاره به سایر برنامه‌های آن فراکسیون خاطرنشان کرد: برای کیفیت و ارتقای قرآن در آموزش و پرورش وزارت علوم، وزارت کار، و برخی نهاد‌های دیگر اقدامات و تفاهمنامه‌های متعددی با وزرای دولت تصویب کردیم. متاسفانه در حال حاضر بین ۶۵ تا ۸۰ درصد دانش‌آموزان مقطع تحصیلی توانایی روخوانی و روانخوانی قرآن را ندارند. با برنامه منسجمی که با وزارت آموزش و پرورش تدارک دیدیم پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال تحصیلی امسال ۵۰ درصد دانش‌آموزان این توانایی را کسب کنند. برای تقویت این امر بناست گواهی روخوانی و روانخوانی قرآن در پایان مقطع تحصیلی برای دانش‌آموزان صادر شود.

حجت‌الاسلام پژمانفر با اشاره به اینکه در حوزه توسعه فعالیت قرآنی جلساتی با معاون رئیس جمهور در امور اداری و استخدامی کشور برگزار کردیم افزود: طی تفاهمی که با این معاونت منعقد کردیم بناست برای کارمندان آموزش ضمن خدمت در راستای تشویق به امر روخوانی و روانخوانی قرآن در نظرگرفته شود.

وی با اشاره به بودجه فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی در سال ۹۶ و ۹۷ گفت: دولت برای توسعه فعالیت‌های قرآنی برای سال ۹۷ از ۱۰۰ میلیارد تومان مبلغ ۱۰ میلیارد اختصاص داد و در حال حاضر ۸ میلیارد تومان آن را به صندوق توسعه فعالیت‌های قرآنی واریز کرده است. متأسفانه از بودجه سال ۹۶ تاکنون بودجه‌ای دریافت نکرده‌ایم. منبع: باشگاه خبرنگاران پویا

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ماه رمضان قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۴۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارت سوخت این خودروها باطل می‌شود

 

به گزارش تابناک، رئیس کل بیمه مرکزی از ابطال ۲۳ هزار کارت سوخت تاکسی فاقد بیمه، خبر داد.

علی استادهاشمی، رئیس کل بیمه مرکزی به رانندگان فاقد بیمه شخص ثالث هشدار داد، در صورت پرداخت نشدن حق بیمه، کارت سوخت وسیله نقلیه آن‌ها متوقف می‌شود.

او با اشاره به اختلاف نظر درباره وصول و هزینه کرد حق بیمه ۱۰ درصدی بیمه شخص ثالث به حساب وزارت بهداشت، گفت: طبق قانون افرادی که در تصادفات رانندگی دچار حادثه می‌شوند در زمان انتقال به بیمارستان، نباید هیچ وجهی پرداخت کنند، چراکه از حق بیمه آن‌ها رقمی قبلا برای استفاده از خدمات رایگان پزشکی واریز کرده اند.

رئیس کل بیمه مرکزی افزود: موضوعی که وجود دارد اختلاف بین بیمه مرکزی و وزارت بهداشت بر سر پرداخت نشدن هزینه ۱۰ درصدی حق بیمه شخص ثالث است که کمیسیون بهداشت مجلس امروز به این موضوع ورود و آن را بررسی کرد.

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: امروز در کمیسیون بهداشت مجلس بحث‌های خوبی مطرح شد و ما هم گزارش مبالغی که سال‌های گذشته پرداخت کرده بودیم را به صورت شفاف ارائه کردیم. ما در بیمه مرکزی مدعی هستیم که طبق قانون عدد مشخص شده در سال‌های گذشته را پرداخت کرده ایم، دیوان محاسبات کشور هم که در این جلسه حضور داشت، ادعای ما را تأیید کرد.

استاد هاشمی با بیان اینکه سال گذشته حدود ۵.۸ همت به حساب وزارت بهداشت واریز کردیم، گفت: وزارت بهداشت معتقد است که این عدد به این وزارتخانه واریز نشده است.

او افزود: تکلیف کمیسیون بهداشت این است که این عدد به طور کامل در اختیار وزارت بهداشت و بیمارستان‌ها قرار بگیرد تا آن‌ها بتوانند خدمات لازم را در اختیار بیماران سوانح رانندگی ارائه دهند. بر این اساس، مقرر شد کمیته‌ای متشکل از سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات و کمیسیون بهداشت مجلس برای بررسی علت واریز نشدن حق بیمه شخص ثالث به حساب وزارت بهداشت تشکیل و با نظارت، پرداخت حق بیمه شخص ثالث را راستی آزمایی کنند.

رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه متأسفانه بیش از ۸۰ درصد موتورسیکلت‌ها فاقد بیمه شخص ثالث هستند، تصریح کرد: پارسال افراد می‌توانستند یک روزه، دو روزه یا یک ماهه برای نقل و انتقالات وسیله نقلیه خود بیمه خریداری کنند که ما مانع از این کار شدیم و مدت بیمه را یک ساله کردیم. همچنین در کنار این اقدام افرادی که موتورسیکلت‌های صفر را خریداری کردند مشمول تخفیف ۲۰ درصدی بیمه شدند.

استاد هاشمی ادامه داد: با همکاری پلیس راهور فراجا و موافقت وزیر اقتصاد به عنوان رئیس مجمع بیمه مرکزی برای کمک به افرادی که بیمه خریداری نکرده اند مقرر کردیم جریمه آن‌ها مشمول بخشودگی قرار بگیرد.

او همچنین ضمن هشدار به رانندگان فاقد بیمه شخص ثالث گفت: ۲۳ هزار کارت سوخت تاکسی ماه گذشته در تهران به دلیل نداشتن بیمه شخص ثالث باطل شد؛ لذا طبق قانون بناست خودرو‌های فاقد بیمه شخص ثالث کارت سوختشان متوقف شود.

منبع: ايسنا

دیگر خبرها

  • هشدار بیمه مرکزی به خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث
  • رقابت دانش آموزان البرزی در مسابقات قرآن و عترت
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان بیضا
  • راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها تصویب شد
  • انتخاب وزارت علوم به میزبانی بخش دانشگاهی سی و دومین دوره نمایشگاه قرآن
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • کارت سوخت این خودروها باطل می‌شود
  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی