Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@20:11:50 GMT

190 زندانی جرایم غیرعمد منتظر کمک های مردم هستند

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۸۵۶۹۳

190 زندانی جرایم غیرعمد منتظر کمک های مردم هستند

قم- ایرنا- مدیرکل زندان های قم گفت: 190 زندانی جرایم غیرعمد در ندامتگاه های این شهر وجود دارند که در جشن گلریزان نیازمند کمک های خداپسندانه مردم و خیران هستند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید علی تهامی عصر دوشنبه در چهل و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر قم اظهار داشت: این تعداد زندانی دارای بدهی می باشند که نیازمند کمک عموم مردم و جلب رضایت شاکی های پرونده، برای آزادی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: همزمان با ولادت امام حسن مجتبی(ع) دومین پیشوای شیعیان در نیمه ماه مبارک رمضان امسال، جشن گلریزان برای زندانیان جرایم غیر عمد برگزار می شود.
وی ادامه داد: در سال گذشته حدود سه میلیارد ریال کمک های خیران و مردمی در جشن گلریزان جمع آوری شد که با اقدام های صورت گرفته 69 زندانی آزاد شدند.
مدیرکل زندان های قم با اشاره به این که به زندانی ها تسهیلات ارائه شده است گفت: برای آزادی و اشتغال و همچنین خانواده های این زندانی ها خدماتی ارائه می شود تا از بازگشت مجدد آنان به ندامتگاه ها جلوگیری شود.
وی گفت: زندانی ها دارای حقوق شهروندی هستند که پس از آزادی باید در جامعه بتوانند زندگی کنند، همچنین با همکاری انجمن حمایت از زندانیان خدمات مختلفی به خانواده های زندانیان ارائه می شود.
تهامی با بیان این که حرفه آموزی در زندان های قم مورد توجه قرار گرفته است گفت: با همکاری دستگاه های مربوطه آموزش ها در رشته های مختلف به زندانیان ارائه می شود تا با حرفه آموزی و ورود به بازار کار توانمند شوند.
وی افزود: آمار بازگشت مجدد زندانی ها در قم به ندامتگاه ها در سال گذشته کاهش یافته است که باید در همین راستا آموزش رشته های مختلف برای ایجاد اشتغال و اجرای برنامه های مختلف اصلاحی و تربیتی توسعه یابد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، از اجرای برنامه های مختلف فرهنگی در ندامتگاه ها خبر داد و گفت: دوره های مختلف تفسیر و حفظ قرآن و سایر برنامه های اصلاحی برای زندانیان برگزار می شود.
وی از شهرداری و شورای اسلامی شهر قم برای خدمات رسانی در حوزه های مختلف به زندانیان درخواست همکاری کرد.
رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز در این جلسه گفت: تسهیل در حل مشکلات زندانیان و خانواده های آنان باید صورت گیرد.
عبدالله جلالی افزود: شهرداری قم دارای مشکلات مالی است که باید در این حوزه نیز برنامه ریزی کند تا خدماتی ارائه شود.
سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم نیز در این جلسه بر تشکیل جلسه های مدیریت در برنامه ریزی جهت خدمات رسانی به زندانیان تاکید کرد.
8138/ 1175

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي جشن گلريزان قم زندانيان جرايم غير عمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۵۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن گلریزان در شهرستان دیلم برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، فرماندار دیلم صبح دوشنبه در این آئین ضمن تشکر از همه اقشار مختلف جامعه و خیرینی که در جشن گلریزان ویژه آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد حضور داشتند اظهار کرد: وقتی فردی به دلیل محکومیت مالی در زندان محبوس می‌شود، خانواده این فرد خواسته یا ناخواسته در معرض آسیب‌های اجتماعی و تهدیدها قرار می‌گیرد از طرفی هم چون بعضی مواقع سرپرست خانوار زندانی است و درآمدی وجود ندارد این خانواده از نظر اقتصادی و معیشتی نیز دچار تنش می‌شود.

محمد اسدی با اشاره به اینکه خیرین شهرستان دارالمومنین دیلم در همه عرصه‌ها جهت رفع مشکلات مردم پیش قدم بوده و هستند، بیان داشت: مشارکت خیرین و شهروندان شریف دیلمی در جشن گلریزان آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و محکومین مالی، نه تنها یک فرد را از زندان آزاد و به آغوش خانواده بازمی‌گرداند بلکه بعضاً موجب خوشحالی فرزندان از بازگشت پدر خانواده و نجات خانواده از آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان دیلم کار برای رضای خدا را بسیار شیرین دانست و کمک و یاری به برادر دینی و مؤمن خود را از کارهای بسیار پسندیده دانست که همه امامان و معصومین به انجام آن سفارش کرده اند.

وی از همه عواملی که در برگزاری این جشن‌ها و جمع آوری کمک‌های مردمی در زمینه آزادی زندانیان جرایم غیر عمد تلاش می‌نمایند قدردانی کرد.

جشن گلریزان آزادی ۱۱ زندانی جرایم غیر عمد با حضور فرماندار، رئیس کل دادگستری استان بوشهر و معاونین، مدیرکل زندان‌ها، رئیس ستاد دیه استان، مدیرکل ثبت اسناد، اعضای شورای تأمین و شورای اداری و اقشار مختلف مردم خیر و نیکوکار شهرستان دیلم در سالن مجتمع پیامبر اعظم (ص) برگزار شد.

کد خبر 6091954

دیگر خبرها

  • این شهر بیشترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • بیشترین زندانی غیرعمد در تهران
  • تهران بیش‌ترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • تهران بیشترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • تهران بیشترین زندانی غیرعمد را دارد
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • جشن گلریزان در شهرستان دیلم برگزار شد
  • دانش‌آموزان بدهی ۳ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • دانش‌آموزان ۳ زندانی جرایم غیر عمد را آزاد کردند
  • دانش‌آموزان زمینه ساز آزادی زندانیان جرایم غیر عمد شدند