Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛   «محمدحسین مقیسه»  افزود: صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک تاکنون نزدیک به هفت هزار میلیارد ریال ضمانتنامه صادر کرده که بیشتر آنها مربوط به سه سال گذشته است.
به گفته وی، امکان صدور ضمانتنامه به میزان هفت تا هشت برابر سرمایه صندوق وجود دارد و وزارت صنعت، معدن و تجارت در پی بهره گیری کامل از این توان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یادآوری کرد به علت پراکندگی واحدهای صنعتی در سراسر کشور، سامانه صدور ضمانتنامه به طور کامل الکترونیکی شده و تامین مالی 100 درصدی واحدهای صنعتی بانک محور است؛ بنابراین دیگر نیازی نیست واحدهای صنعتی به ستاد مرکزی مراجعه کنند.
«ضمانتنامه اعتبار خرید کالا، محصول جدید این صندوق محسوب می شود که به تازگی طراحی شده است».
قانون تاسیس صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک زیر نظر وزارت صنایع و معادن وقت در بیست و چهارم آذرماه 1383 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.
صندوق در سال 1385 کار خود را آغاز و نخستین ضمانتنامه خود را در سال 1386 صادر کرد.

** 40ضمانتنامه اعتبار برای واحدهای صنعتی زلزله زده کرمانشاه تکمیل شد
مدیرعامل صندوق ضمانت‌ سرمایه‌گذاری صنایع کوچک از تکمیل 40 فقره ضمانتنامه اعتبار برای واحدهای صنعتی آسیب دیده بر اثر زلزله آبان پارسال کرمانشاه خبر داد.
مقیسه افزود: ارزش این ضمانتنامه ها 200 میلیارد ریال است که 15فقره نهایی و به مرحله اعطای تسهیلات رسیده است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری غرب کرمانشاه بیست و یکم آبان پارسال رخ داد و 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم بر جای گذاشت.
بر اثر این حادثه بسیاری از واحدهای صنعتی تخریب و زیرساخت آنها نیز با مشکلات اساسی روبرو شد.
پیش از زلزله آبان ماه، 32 واحد در شهرک صنعتی کرمانشاه دارای پروانه بهره برداری و فعال بود.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ضمانتنامه صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۹۰۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولیدات صنعتی با کمک بخش نخبگانی از طریق تقویت حضور دانش‌بنیان‌ها در صنایع بزرگ

جعفر قادری، عضو هیات رئیسه کمیسیون جهش و رونق تولید در مورد اینکه اقتصاد دانش بنیان مهمترین مسیر تداوم مشارکت مردم در جهش تولید است، گفت: مزیت شرکت های دانش بنیان این است که متکی بر سرمایه فیزیکی نیستند و متکی به سرمایه انسانی هستند و نیروهای صاحب سرمایه و نیروهای  تحصیل کرده و قشرهای متخصص ما هستند و برای اینکه از اینها استفاده کنیم باید آنها را در فعالیت های اقتصادی مشارکت دهیم و از ظرفیت شان بخوبی استفاده کنیم. هرچه وسیع تر باشد مشارکت در رونق و جهش تولید نیز بیشتر می شود.

وی اظهار کرد: اهمیت دادن به شرکت های دانش بنیان چند مزیت دارد یکی اینکه نیاز ما به کشورهای پیشرفته را کم می کند و زوده بازده هستند و نیاز به سرمایه کمتر دارند.

قادری بیان کرد: توجه به شرکت های دانش بنیان و مشارکت آنها در تولید با عدالت اجتماعی سازگار تر است.  قشرهایی که صاحب دانش فنی هستند در گروه های مختلف جامعه حضور دارند و خود همین رقابتی برای مزیت رقابتی ایجاد می کند و مزیت نسبی دارد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد:  این دانش بنیان ها برای ما مزیت رقابتی را زیاد می کنند، زنجیره ارزش را تکمیل می کنند و از جنبه های مختلفی توجه به دانش بنیان ها می تواند گره گشا باشد.

وی در پایان گفت: توسعه اقتصاد دانش بنیان و حضور موثر آن ها در صنعت برای ما مزیت مهم تکنولوژیک و همچنین افزایش رقابت پذیری صنعتی فراهم خواهد کرد. بهترین مسیر برای توسعه زنجیره ارزش صنایع ورود بخش مردمی اقتصاد دانش بنیان و شرکت های توانمند این حوزه در جهت تحقیق و در نهایت توسعه فناوری و تجهیزات در جهت تکمیل زنجیره ارزش است تا شاهد جهش تولید از محل حضور دانش بنیان ها در صنعت باشیم

دیگر خبرها

  • گیلان قطب صنایع غذایی در کشور
  • افتتاح نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید
  • جهش تولیدات صنعتی با کمک بخش نخبگانی از طریق تقویت حضور دانش‌بنیان‌ها در صنایع بزرگ
  • صنایع پیشرفته برای صادرات تامین مالی می‌شوند
  • ریسک‌های سیاسی بازرگانان پوشش داده می‌شود
  • شناسایی ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور
  • تفاهم‌نامه همکاری صندوق‌های حمایت از صنایع پیشرفته و ضمانت صادرات امضا شد
  • تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد
  • افزایش ۲۰۰ میلیون یورویی سرمایه صندوق ضمانت صادرات
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی