Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: مدير گروه اخلاق و تربيت مركز تخصصي مهدویت گفت: ماه مبارک رمضان ظرفیت های بسیار ویژه ای در ابعاد فردی و اجتماعیِ انتظار دارد و یک منتظر می تواند در سه بُعد بینش ها، گرایش ها و رفتارها ره توشه های خوبی را از این مهمانی برداشت کند.

حجت الاسلام حسن ملایی، مدير گروه اخلاق و تربيت مركز تخصصي مهدویت در بخش اول گفت وگو با خبرنگار مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان که به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان انجام شد، با اشاره به مولفه های سبک زندگی منتظرانه در ماه ضیافت الهی، اظهار کرد: ماه مبارک رمضان، فرصت بسیار خوبی برای تمام مومنان بویژه منتظران ظهور امام زمان (عج) برای کسب آمادگی های لازم جهت ظهور و همچنین درک ولایت حضرت حجت(عج) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اضافه کرد: این ماه ظرفیت های بسیار ویژه ای در ابعاد فردی و اجتماعیِ انتظار دارد و یک منتظر می تواند در سه بُعد بینش ها، گرایش ها و رفتارها ره توشه های خوبی را از این مهمانی برداشت کند.

 

ملایی در ادامه تصریح کرد: فرد، خانواده و جامعه منتظر در ماه مبارک رمضان باید در زمینه بینش ها یعنی مباحث معرفتی، گرایش ها یعنی مباحث محبتی و رفتارها یعنی مباحث اطاعتی و ولایتی، دستخوش اصلاح و ارتقاء قرار بگیرد. به عبارت بهتر، منتظر در گام نخست باید در این ماه به اصلاح بینش ها، گرایش ها و رفتارها پرداخته و در گام بعد این سه بعد را ارتقاء دهد.

 

مولف «سبک زندگی منتظرانه» با بیان اینکه اصلاح جهانی بینی از دیگر رهاوردهای ضیافت الله برای منتظران است، ابراز کرد: انسان گاهی به اشتباه برخی از دانسته ها و رفتارهای خود را صحیح تلقی می کند در حالی که باید اصلاح شود، یا اینکه بر این باور است که گرایش ها، محبت ها و عواطف اش در سطح مطلوب است اما در اصل آن نیز باید اصلاح شود مثل عملکردهایی که به اشتباه صحیح و کافی می پنداریم شان؛ و ... رمضان موسم این اصلاحات و تحولات است.

 

انتظار یعنی نارضایتی از وضع موجود

 

وی با بیان اینکه اصلاح این ابعاد، سبکی از زندگی را برای انسان به ارمغان می آورد که محورش انتظار فرج است، تاکید کرد: منتظرِ امام عصر(عج) در گام بعدی می تواند باورها، معرفت ها و رفتارهای مطلوب اش را با استفاده از ظرفیت ماه مبارک رمضان رشد و پرورش دهد؛ باید توجه داشت انتظار نارضایتی از وضع موجود است لذا هر سطحی از بینش، معرفت و رفتارمنتظرانه نباید ما را راضی کند.

 

ملایی اضافه کرد: منتظر، آرمان گرا و آرمان اندیش است و همواره می کوشد بینش، معرفت و رفتار خود و در حد توان جامعه را اصلاح کرده و ارتقاء دهد.

 

روزه؛ مکانیسم عملیِ اصلاح و ارتقای بینش ها، گرایش ها و رفتارها

 

مدير گروه اخلاق و تربيت مركز تخصصي مهدویت بیان کرد:خداوند در قرآن کریم می فرماید: «روزه را بر شما واجب کردیم تا شاید اهل تقوا شوید»؛ امام صادق(ع) می فرمایند: «فردی که از یاری امام زمان (عج) شادمان می شود، باید منتظر و اهل ورع و تقوا باشد» که بهترین زمان برای کسب این ورع و تقوا در باشگاه ماه مبارک و از طریق روزه داری است.

 

وی با بیان اینکه انس با قرآن کریم یکی از راه های موثر در افزایش تقوای منتظران است، تاکید کرد: شاید این سوال مطرح شود که افرادی که به هر دلیل مانند بیماری، کهولت سن و ... قادر به روزه گرفتن نیستند، آیا می توانند این تقوا را در خود ایجاد کرده و رشد دهند؟، که به تصریح آیات و روایات انس با قرآن به این افراد بسیار کمک می کند.

 

ملایی با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان موسم انس با قرآن است، گفت: منتظران ظهور امام زمان (عج) می توانند در این ماه از راه انس با قرآن کریم و تدبر در آیات، مولفه های انتظار را در خود ایجاد و تقویت کنند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: در سبک زندگی منتظرانه که بخشی از آن به سبک زندگی عبادی منتظران اختصاص دارد، تلاوت قرآن کریم بصورت هدفمند به کسب تقوای موردنیاز برای زمینه سازی ظهور و یاری امام عصر(عج) کمک می کند.

 

ادامه دارد ...

پایان پیام/376

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان دولت برجام مجلس خبرگزاری شبستان ماه مبارک رمضان حسن روحانی آمریکا فلسطین قوه قضائیه مرکز تخصصی مهدویت ماه رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۹۰۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارمین همایش حوزه انقلابی، حوزه منتظر برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام سیدمحمد متولی دبیر اجرایی چهارمین دوره همایش «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» با اعلام این مطلب گفت: چهارمین همایش «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» با رهیافت علوم انسانی اسلامی فردا دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۸:۳۰ صبح در شبستان حضرت امام خمینی (ره) حرم مطهر احمد بن موسی شاهچراغ (ع) برگزار خواهد شد.

او بیان کرد: این همایش هر ساله همزمان با بزرگداشت عالم ربانی آیت‌الله ایمانی، امام جمعه فقید شیراز برگزار می‌شود، زیرا در زمان حیات و مسئولیت ایشان در کسوت نماینده ولی فقیه در استان فارس حوزه‌های علمیه شهر مقدس شیراز جانی دوباره گرفت و در جهت رشد و پیشرفت علمی حوزه و طلاب اقدامات مؤثری از جانب ایشان انجام شد.

متولی بیان کرد: این همایش با حضور طلاب و روحانیون بانو و آقا برگزار خواهد شد و در جهت تسهیل حضور گسترده آنها در آن روز تمام حوزه‌های علمیه آقایان و بانوان در سطح شهر شیراز تعطیل خواهند بود.

او با اشاره به دریافت ۲۰۰ اثر علمی و هنری به دبیرخانه همایش بیان کرد: در این همایش ملی برای اولین بار در کشور آئین اهدای جایزه ملی محی‌الدین برگزار خواهد شد. نام این جایزه از نام عالم ربانی و استاد اخلاق آیت‌الله حائری شیرازی اقتباس شده است.

دبیر اجرایی این همایش افزود: در این برنامه به تمام طلاب و روحانیون شرکت‌کننده بن خرید کتاب ۵۰۰ هزار تومانی با تخفیف ۳۰ در صد اهدا می‌شود.

متولی در پایان با بیان اینکه امسال در چهارمین دوره این همایش ملی میزبان آیت‌الله رشاد به‌عنوان سخنران خواهیم بود، افزود: ایشان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور و رئیس حوزه‌های علمیه استان تهران است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • موضوع اصلاح قیمت خرید گندم به درخواست کشاورزان پیگیری شد
  • تاثیر عمیق غیبت سه ستاره روی نمایش مس
  • برگزاری ۴۰ عنوان برنامه هم‌زمان با دهه مبارک کرامت در استان مرکزی
  • دانشگاه با فرهنگ‌سازی در جامعه خودباوری را به منصه ظهور برساند
  • چهارمین همایش حوزه انقلابی، حوزه منتظر برگزار می‌شود
  • برپایی نخستین نمایشگاه تخصصی سیاه قلم در سنندج
  • تعجب رئیس دیوان عالی کشور از آمار پرونده‌های خانواده
  • مهلت ۱۰ روزه دادستان گالیکش برای ایمن‌سازی مسیر دسترسی به آبشار لوه/ مسیر دسترسی به آبشار مسدود شد
  • مسدود شدن مسیر دسترسی به آبشار لوه؛ مهلت ۱۰ روزه دادستان گالیکش برای ایمن‌سازی مسیر
  • مهلت ۱۰ روزه دادستان گالیکش برای ایمن‌سازی مسیر دسترسی به آبشار لوه