Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@22:39:40 GMT

اصفهان| به صدا درآمدن ناقوس نابودی پهلوی در رمضان ۵۷

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۹۱۲۴۴

اصفهان| به صدا درآمدن ناقوس نابودی پهلوی در رمضان ۵۷

پیشگامان انقلاب اسلامی از چگونگی به صدا درآمدن ناقوس نابودی رژیم منحوس پهلوی به دست مردم اصفهان در سال ۵۷ روایتگری کردند. ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵ استانها اصفهان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان،‌ حسن حداد اصفهانی شامگاه دوشنبه در ویژه‌برنامه گرامیداشت سالروز حماسه خونین پنجم رمضان مردم اصفهان با عنوان «عزت الهی، همت مردمی و هدایت رهبری» با اشاره به خاطرات مبارزاتی خود در دوران ستم‌شاهی اظهار داشت: پس از اینکه از زندانی دژخیمان پهلوی آزاد شدم به دلیل شکنجه‌های آنان در وضعیت بد جسمی قرار داشتم ولی همواره در تلاش بودیم تا مردم را نسبت به حرکت‌های اجتماعی به تکاپو و تلاش بیندازیم و صحبت‌های زندانیان را برای آنان نقل می‌کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روحانیت محور فعالیت‌های انقلابی اصفهان

وی با بیان اینکه پس از بازگشت آیت‌الله خادمی از نجف به اصفهان دوستان گرد او پروانه‌وار جمع شدند، گفت: ایشان پایه‌گذار جمعیت پیشگامان انقلاب اسلامی بودند و سایر دوستان نیز که به عیادت ما می‌آمدند را تشویق به فعالیت و اقدام علیه رژیم طاغوت می‌کردیم.

رئیس جمعیت پیشگامان انقلاب اسلامی اصفهان ادامه داد: در زمانی که مبارزه از منزل آیت‌الله خادمی در اصفهان راه افتاد، رژیم طاغوت سربازهای ارتشی خود را توسط چند اتوبوس در دروازه تهران پیاده کرد و آن‌ها که چوب به دست بودند به‌صورت پیاده در خیابان فروغی به سمت منزل آیت‌الله خادمی برای پراکنده کردن مردم به راه افتادند که ما خطاب به آن‌ها شعار می‌دادیم شما از این کار خود حیا نمی‌کنید.

انقلاب اسلامی چهره ابرقدرتی آمریکا را مضمحل کرده است

یکی دیگر از اعضای جمعیت پیشگامان انقلاب اسلامی اصفهان، انقلاب اسلامی را رخدادی عظیم در تاریخ جهان عنوان و تصریح کرد: تنها کشوری که در حال حاضر توانسته با عزت در برابر آمریکای جنایتکار ایستادگی کند نظام جمهوری اسلامی ایران است.

محمود نباتی‌نژاد با بیان اینکه آمریکا در 135 کشور پایگاه نظامی دارد اظهار داشت: انقلاب اسلامی توانسته چهره ابرقدرتی آمریکا را از بین ببرد و ملجأ امیدی برای مظلومان عالم شود انقلاب اسلامی سبب شد تا از ذلت و خواری زمان طاغوت به آقایی امروز در عرصه جهانی برسیم.

وی حادثه پنجم رمضان اصفهان را دارای نقشی بی‌‌بدیل در پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: ساواکی‌ها درصدد برآمده بودند تا آیت‌الله طاهری را دستگیر کنند افرادی که در آن مکان حضور داشتند با مقامات تلاش کردند تا مانع آن‌ها شوند ولی در همان درگیری‌ها اصغر نوری که جوانی تقریباً 19 ساله بود را به شهادت رساندند و در نهایت وی را با خود بردند.

این عضو جمعیت پیشگامان انقلاب اسلامی اصفهان ادامه داد: در اتاق فکری که مرحوم پرورش و تنی چند نفر دیگر حضور داشتند تصمیم بر آن گرفته شد تا برای فردا صبح بازار اصفهان تعطیل شود و علاوه بر فشار بر نظام طاغوت، آزادی آیت‌الله طاهری محقق شود؛ با تلاش‌هایی که صورت گرفت بازار تعطیل شد و پس از گذشت چندین ساعت با تجمع در مدرسه صدر بازار در مورد ظلم‌های حکومت پهلوی سخنرانی و بحث انجام گرفت، در آن مکان اعضای اتاق فکرمان تصمیم گرفت تا جمعیت از مدرسه خارج و به خانه آیت‌الله خادمی رفته و از ایشان تقاضا شود تا با تماس‌هایی با ژاندارمری و مراکز دیگر خواستار آزادی آیت‌الله شود.

وی با بیان اینکه در پی این تصمیم منزل آیت‌الله خادمی از جمعیت لبالب شد، گفت: از طریق شخصیت بزرگوار تماس‌های با عمال رژیم گرفته شد ولی آن‌ها زیر بار آزادی آیت‌الله طاهری نرفتند و پس از گذشت 10 روز از تحصن آن فاجعه کشتار توسط ددمنشان رژیم شاهنشاهی رقم خورد و سپس نخستین حکومت‌نظامی دوران پیش از انقلاب اسلامی کشور در اصفهان انجام گرفت.

کسب تکلیف از امام (ره) برای چگونگی ادامه تحصن

حسین نوربخش یکی دیگر از اعضای جمعیت پیشگامان انقلاب اسلامی اصفهان اعلام نخستین حکومت‌نظامی در اصفهان را تیری سهمگین بر پیکره رژیم پهلوی عنوان کرد و اظهار داشت: شب آخر تحصن در خانه آیت‌الله خادمی که حدود 10 نفر از جمله زهتاب، مرحوم پرورش و تعدادی نیز حضور داشتند تصمیم به برقراری تماس با حضرت امام(ره) گرفته شد.

وی با اشاره به برقراری تماس با امام خمینی(ره) و بیان اینکه از ایشان کسب تکلیف شد،‌ گفت: امام(ره) فرمودند به مساجد بروید؛ در همین حین جوانان با ارتش طاغوت درگیر شدند و آن‌ها اقدام به تیراندازی و شلیک گاز اشک‌آور کردند حتی گازها را روی پوش روی حیات خانه نیز انداختند.

نوربخش ادامه داد: در آن حالت نگران حال آیت‌الله خادمی بودیم ولیکن زمانی که نزد وی رفتیم ایشان باصفای باطن خود همه ما را دلداری و دلگرمی می‌دادند.

وی با بیان اینکه 4 دهه از عمر بابرکت این انقلاب گذشته است، تأکید کرد: باید تجارب و رخدادهایی که در آن ایام بر ملت گذشت را به نسل جوان امروزی انتقال داد.

مراقب باشیم خاطرت انقلاب به انحراف کشیده نشود

حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز در صحبتی گریزی کوتاه به لزوم مراقبت از به تحریف کشیدن خاطرات انقلاب زد و تصریح کرد: باید مراقب بود که خدای‌ناکرده عده‌ای معلوم‌الحال با گرایش‌های خاص خاطرات آن دوران را به انحراف نکشانند.

انتهای پیام/ح

R41346/P1357/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۹۱۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیران پیشگامان اصلی رفع نیازهای درمانی هستند

به گزارش خبرنگار مهر، احمد رضا طحانی شامگاه پنجشنبه در اولین جشنواره تجلیل از خیرین حوزه بهداشت و درمان و چهارمین مجمع سلامت شهرستان خوروبیابانک اظهار کرد: خیران، پیشگامان اصلی در رفع نیازهای بهداشت و درمان و ارتقای سرانه‌های بهداشتی و درمانی این شهرستان محسوب می‌شوند.

فرماندار شهرستان خوروبیابانک با قدردانی از خیران سلامت، ادامه داد: بدون تردید نیک اندیشی و خدمات صادقانه خیران در رفع نیازهای بهداشت و درمان شهرستان علاوه بر رضای الهی و تأثیرات فراوان، موجب اعتلای معنوی و ارتقای روح همبستگی و سرمایه اجتماعی خواهد شد.

در ادامه امیر حسین محبی نیز گفت: بسیاری از طرح‌های حوزه سلامت شهرستان با مشارکت خوب دولت و کمک خیران پیشرفت فیزیکی قابل توجهی دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خوروبیابانک افزود: استفاده از ظرفیت مجمع خیرین سلامت و سازمان‌های مردم نهاد در حوزه سلامت بسیار مهم است و این مجموعه‌ها ظرفیت بالقوه‌ای برای شهرستان هستند.

کد خبر 6088884

دیگر خبرها

  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • ایستادگی مردم غزه برگرفته از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
  • عملیات وعده صادق ابهت آمریکایی‌ها و اسراییلی‌ها را شکست
  • آیت‌الله مطهری فیلسوف زمان و یکی از متفکرین انقلاب بود
  • کلکسیون مشکلات اصفهان نیازمند توجه ویژه است
  • تقدیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»
  • جانمایی زمین برای طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در نیشابور
  • اسموتریچ خواستار ترور رهبران حماس، نابودی کامل غزه و تحریم دولت رام‌الله شد
  • خیران پیشگامان اصلی رفع نیازهای درمانی هستند