Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@19:04:44 GMT

56 هزار لیتر سوخت مازوت قاچاق در سنندج کشف شد

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۹۱۳۳۶

56 هزار لیتر سوخت مازوت قاچاق در سنندج کشف شد

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ جمال سلمانی روز سه شنبه افزود: اخباری بدست پلیس رسید مبنی بر اینکه 2 دستگاه خودرو تانکر از گمرک باشماق خارج شدند که پته گمرکی ندارند.
وی افزود: ضمن هماهنگی با مقام قضایی و با توجه به حساسیت موضوع، 2 اکیپ از کارکنان مجرب اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان به سه راهی مریوان اعزام و پس از کنترل محور در نهایت هر 2 دستگاه خودروی مذکور مشاهده و متوقف شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرهنگ سلمانی تاکید کرد: در بازرسی اولیه و انجام استعلام از سامانه پایش جاده ای مشخص شد هر 2 خودرو فاقد پته گمرکی بوده و حامل 56 هزار لیتر مازوت هستند و طبق نظر کارشناسان ارزش محموله 800 میلیون ریال برآورد شد.
رئیس پلیس آگاهی کردستان یادآور شد: در این راستا حسب دستور مقام قضایی سوخت مکشوفه تحویل شرکت نفت شد، خودروها به پارکینگ انتقال یافتند و متهمان به همراه پرونده تحویل مرجع قضایی شدند.
قاچاق سوخت، معضل دیرینه اقتصاد ایران به شمار می رود، ریشه اصلی این نوع قاچاق به اختلاف قیمت سوخت در داخل ایران و کشورهای همسایه باز می گردد.
البته به غیر از سوخت مازوت که در ایران گران تر است و به صورت قاچاق وارد می شود سایر سوخت ها در ایران ارزان تر است و از کشور به خارج از مرزها قاچاق می شود.
کردستان از استان های مرزی کشور 227 کیلومتر مرز با منطقه شمال عراق دارد و در امتداد این مرز سه بازارچه و یک مرز رسمی دارد.
پته گمرکی به صدور بارنامه خروج کالا از گمرک تا سقف معین ارزش کالا، گفته می شود ترخیص کالا با پته، یکی از سریعترین روش های ترخیص کالا از گمرک است.
6108/9102
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 ایران رئیس پلیس قاچاق گمرک مبارزه با قاچاق کالا و ارز موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۹۱۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۳۳ هزار لیتر سوخت قاچاق در کرخه

دادستان شهرستان کرخه گفت: ۳۳ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در شهرستان کرخه کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و به نقل از دادگستری خوزستان امین ملکشاهی اظهار کرد: پس از دریافت گزارشی مبنی بر فعالیت یک گروه سازمان‌یافته قاچاق سوخت، دستورات قضائی جهت بررسی موضوع و دستگیری متهمان صادر شد.

وی افزود: بر همین اساس مأموران پس از سوخت‌گیری خودروی مورد نظر، آن را توقیف و دو نفر سرنشین آن را بازداشت کردند که هر دو با قرار متناسب روانه زندان شدند.

دادستان عمومی و انقلاب کرخه ادامه داد: در راستای مبارزه با قاچاق سوخت، از سال گذشته تاکنون چهار محموله گازوئیل قاچاق در این شهرستان کشف و ضبط شده است.

کد خبر 748360

دیگر خبرها

  • کشف ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در گمرک پرویزخان
  • کشف ۸۲ هزار و ۸۴۵ لیتر سوخت قاچاق در مرز پرویزخان
  • کشف و توقیف ۲۵هزار لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی
  • ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندرعباس کشف شد
  • کشف ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندر عباس
  • کشف ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در بندرعباس
  • کشف بیش از ۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در کرخه
  • کشف و ضبط ۳۳ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در شهرستان کرخه
  • کشف ۲۹ هزار لیتر سوخت قاچاق در بستان آباد
  • کشف ۳۳ هزار لیتر سوخت قاچاق در کرخه