Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: «تفکر» مشتمل بر گفتارهای معارفی و تربیتی اندیشمند فقید و استاد برجسته اخلاق، آیت الله حائری شیرازی(ره) است که با نگاهی نو و حکمت آمیز، به دین و آموزه های اسلامی روانه بازار نشر شده است.

به گزارش گروه اندیشه خبرگزاری شبستان به نقل از نشر معارف: کتاب «تفکر» مشتمل بر گفتارهای معارفی و تربیتی اندیشمند فقید و استاد برجسته اخلاق، آیت الله حائری شیرازی(ره) است که با نگاهی نو و حکمت آمیز، به دین و آموزه های اسلامی می‌پردازد و با بیانی بدیع، اهمیت، ثمرات و شیوه های بالندگی تفکر را گوشزد می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کتاب «تفکر» در پنج بخش تنظیم و تدوین شده است که بخش اول آن «ماهیت و ثمرات تفکر»، بخش دوم« دین و تفکر»، بخش سوم «استعمار و تفکر»، بخش چهارم «تفکر و اخلاق»، بخش پنجم « رشد و بالندگی تفکر» نام دارند.

 

نویسنده در این کتاب به مباحثی چون تفکر افضل عبادات، رابطه تفکر و نیاز، اندیشه عامل ایجاد تحول، اصالت تشخیص عقل، تفکر دعوت کننده به خیر، تفاوت تفکر و حدیث نفس، تفاوت فکر و خیال، رابطه تفکر و تعقل، عقل زبان مشترک ما و کفار، اول قیام لله و بعد تفکر، تفکر در آیات خدا در هم شکننده لذت ها، تفکر وجه تمایز دین انحرافی و سالم، آرزو ضربان قلب، رهایی از آرزو عامل آزاد شدن فکر، تفکر عامل بصیرت، روحیه بسیجی و ایثارگرایی نیازمند تفکر، حدود حجیت عقل، استعمار نو و تعطیلی فکر، استعمار فکری یعنی پاسخ پیش از سئوال، تفکر عامل حفظ هویت ملی، روش استفاده از فکر دیگران، تواضع در تفکر، نقش اخلاق در بالندگی اندیشه، اساس اخلاق به کار انداختن فکر است، اصلاح فکر، ریشه های تربیتی تفکر، روش پرورش تفکر در حوزه، تفکر فردی و جمعی، راحت طلبی و افول تفکر، عمل عامل رشد و بالندگی فکر، بیش از آنچه حرف می زنید فکر کنید، عقل تان را تعطیل نکنید و پرسش ها و پاسخ ها در این موضوع می پردازد.

 

برشی از کتاب

 

‌‌در بخشی از کتاب می خوانیم: «استعمار کُهنه، استعمار نظامی است؛ استعمار نو چه استعماری است؟ استعمار یعنی تعطیل فکر. نه به آن معنا که اجازه ندهد شما فکر کنید، بلکه به آن معنا که فرصت ندهد شما فکر کنید؛ آن‌هم نه به این صورت که اگر فکر کردید شما را بزند؛ نه، بلکه اجازه ندهد نیازها، شما را به فکر وادارد. می‌خواهد به ‌مجرد اینکه نیازی پیدا کنید، از شما رفع نیاز کند؛ این یعنی تعطیلی فکر... استعمار به همین روش جلوی تفکر را می گیرد. استعمار می‌خواهد اصلاً تو «نیازی» به فکر نداشته باشی...»

 

گفتنی است چاپ اول کتاب «تفکر» در 96 صفحه، قطع رقعی و دورنگ به قیمت 6000 تومان در اردیبهشت 1397 چاپ شده است.

 

دفتر نشر معارف تاکنون هشت کتاب «تعلّق؛ محور تحول در انسان»، «آیینه تمام نما: گفتارهای عاشورایی»، «حکومت جهانی خدا: 70 نکته اعتقادی و اخلاقی»، «با علی(ع) در صحرا: شرح دو حکمت از نهج البلاغه»، «نماز»، «تفکر»، «تربیت دینی کودک» و «تحجّرگرایی» (حوزه و روحانیت) را از آیت الله حایری شیرازی(ره) منتشر کرده است و در آینده نزدیک، کتابهای «تربیت اسلامی»، «شیطان» و «اخلاق اسلامی» را از این استاد و متفکر فقید منتشر می‌کند.

پایان پیام/248

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان برجام خبرگزاری شبستان دولت مجلس فلسطین ماه مبارک رمضان حسن روحانی مسجد قوه قضائیه تفکر آیت الله حائری شیرازی نشر معارف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۹۱۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همسر مصطفی خمینی درگذشت

به گزارش صدای ایران  معصومه حائری عروس امام خمینی و همسر سیدمصطفی خمینی صبح امروز پس از یک دوره بیماری  درگذشت.

معصومه حائری فرزند مرحوم آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و از خاندان آیت الله العظمی شیخ عبدالکریم حائری بنیان گذار حوزه علمیه قم بود.

دیگر خبرها

  • آیت الله مکارم شیرازی: در اجرای طرح نور سست نشوید و محکم ادامه بدهید
  • حمایت آیت‌الله مکارم شیرازی از اقدام پلیس در اجرای طرح نور
  • دشمن به دنبال کم رنگ کردن ارزش حجاب است
  • همسر مصطفی خمینی درگذشت
  • عروس امام خمینی(ره) درگذشت
  • آیت‌الله شیرازی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد
  • باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است
  • کتاب «اُمّ علاء» نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • علامه جعفری از شایستگی تفکر به صورت بالفعل برخوردار بود
  • مجمع استادیاران صالحین در بوشهر تشکیل شد