Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- کارشناس مذهبی و علوم قرآنی گفت: در ماه مبارک رمضان قرآن کریم و کتاب‌های آسمانی دیگری مانند انجیل، تورات، صحف و زبور نازل شده است و براساس آنچه که در منابع به آن اشاره شده، خداوند قرآن کریم را در شب قدر نازل کرده است. سلمان محمدی کارشناس مذهبی در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان درخصوص نزول قرآن کریم در ماه مبارک رمضان گفت: در ماه مبارک رمضان قرآن کریم و کتاب‌های آسمانی دیگری مانند انجیل، تورات، صحف و زبور نازل شده است و براساس آنچه که در منابع به آن اشاره شده، خداوند قرآن کریم را در شب قدر نازل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی ادامه داد: خداوند در ماه مبارک رمضان با نهایت کرامت و سخاوت از بندگان روزه‌دار خود پذیرایی می‌کند و این ماه یکی از چهار ماهی است که خداوند جنگ را در آن حرام کرده است. محمدی تصریح کرد: ماه مبارک رمضان به جهت نزول قرآن کریم و همچنین ویژگی‌های منحصر به فردی که در آن وجود دارد، در میان ماه‌های قمری برترین ماه سال است و قرآن کریم می‌فرماید: «ماه رمضان ماهی است که قرآن برای هدایت انسان‌ها در آن نازل شده است.»   وی در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: انسان‌ها علاوه بر جنبه‌ مادی و جسمی، دارای بعد معنوی و روحی هم هستند و در راستای رسیدن به کمال مطلوب خود، برنامه‌های ویژه‌ای را نیاز دارند که تقوا و پرهیزگاری یکی از برنامه‌های مورد نیاز در این زمینه است.   این کارشناس مذهبی یادآور شد: روزه گرفتن از فضیلت‌ها و ثواب‌ بسیاری برخوردار است که تقویت تقوا و پرهیزگاری، مانع شدن از عذاب‌های دنیوی و اخروی، آرامش روان و جسم، مانع شدن از نفوذ شیطان، مساوات بین غنی و فقیر و زنده شدن فضیلت‌های اخلاقی تنها چند مورد از فضیلت‌های ماه میهمانی خداوند است.   وی توضیح داد: در ششمین روز از ماه مبارک رمضان خواندن این دعا مورد سفارش قرار گرفته است:    "بسم الله الرحمن الرحیم
اللهمّ لا تَخْذِلْنی فیهِ لِتَعَرّضِ مَعْصِیتِکَ ولا تَضْرِبْنی بِسیاطِ نَقْمَتِکَ  وزَحْزحْنی فیهِ من موجِباتِ  سَخَطِکَ بِمَنّکَ وأیادیکَ یا مُنْتهى رَغْبـةَ الرّاغبینَ.   خدایا در این روز مرا به نفس سرکشم، وامگذار تا پی طغیان و نارضایتی تو روم و مرا با تازیانه خشم و غضبت ادب مکن، مرا از موجبات ناخرسندیت, بر کنار بدار، به حق مهربانی و نعمت نوازیت، ای نهایت آرزوی مشتاقان."   محمدی خاطرنشان کرد: در شب ششم ماه میهمانی خداوند همچنین خواندن نمازی چهار رکعتی به گونه‌ای که در هر رکعت سوره حمد و سوره ملک خوانده شود، مورد سفارش قرار گرفته است.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سلمان محمدی ماه رمضان ماه مبارک رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۹۲۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ تلاوت قرآن کریم قبل از بیانات رهبر انقلاب

تلاوت آقای «عباس هاشمی» حافظ کل قرآن کریم قاری بین‌المللی و نفر اول بیست‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران و دبیر آموزش و پرورش را در حسینیه امام خمینی(ره) مشاهده می‌کنید.

دریافت 10 MB

دیگر خبرها

  • آزمون تخصصی حفاظ قرآن کریم در گلستان برگزار می شود
  • (تصاویر) نخستین نمایشگاه قرآن کریم حکومت طالبان
  • فیلم/ تلاوت قرآن کریم قبل از بیانات رهبر انقلاب
  • آغاز محدودیت‌های ترافیکی ۵ روزه در جاده‌های شمال
  • محدودیت‌های تردد جاده‌ای در تعطیلات ۳ روزه اعلام شد | جاده چالوس در کدام روزها یکطرفه است؟
  • اعلام ممنوعیت‌های ترافیکی جاده‌ها در تعطیلات ۳ روزه آتی/ چالوس در کدام روزها یکطرفه است؟
  • فیلم/ هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد
  • هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد | ویدئو
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد