Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای شهر قم از موافقت شورای شهر با دریافت فاینانس ۵۰ میلیون یورویی از چین برای ادامه فاز نخست متروی قم خبر داد. ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵ استانها قم نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، مجید اخوان در چهل و نهمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، اظهار داشت: ادامه عملیات اجرایی قطار شهری قم نیازمند استفاده از فاینانس از کشورهای خارجی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخوان با اشاره به اخذ مجوز تفاهم‌نامه فی‌مابین شهرداری قم و شرکت نورینکو چین به‌منظور خرید تجهیزات و احداث پروژه‌های عمرانی شهرداری قم تأکید کرد: این قرارداد برای خرید سه رام قطار و عملیات عمرانی مرتبط با خط یک متروی قم منعقده شده که در یک دوره چهارساله عملیاتی می‌شود.

وی با تأکید بر توافقنامه دریافت فاینانس از کشور چین گفت: 390 میلیون یوان چین  معادل 50 میلیون یورو برای این قرارداد در نظر گرفته‌شده است و هزینه کارمزد آن نیز 16 درصد موردتوافق شده است که پرداخت اقساط نیز به‌صورت 8 قسط در دوره‌های زمانی شش ماه انجام می‌شود.

اخوان اهمیت گرفتن فاینانس خارجی برای ادامه پروژه خط نخست قطار شهری بیان کرد: این قرارداد برای ادامه مترو قم ضروری بوده تا روند عملیات اجرایی این پروژه در آینده دچار مشکل خاصی نشود.

عضو شورای شهر قم با اشاره بر ضرورت توجیه‌پذیر بودن تمام  قراردادهای بین‌المللی عنوان کرد: قراردادهای به بین‌المللی که جنبه شهری و استانی دارد باید همراه با توجیه اقتصادی باشد و در این زمینه ریسک‌پذیری تنها کافی نیست.

وی با تأکید به برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های قرارداد دریافت فاینانس از کشور چین برای ساخت و تجهیز قطار شهری قم خاطرنشان کرد: این قرارداد برای اجرای عملیات اجرایی پروژه مترو قم منعقده شده می‌تواند برای عرصه‌ها و حوزه‌های مختلف و مرتبط با مترو هزینه شود.

اخوان با اشاره به  اخذ مجوز خرید ساختمان کیفری شماره 2 دادگستری قم واقع در خیابان شهید لواسانی با پلاک ثبتی 15 تصریح کرد: با کارشناسی‌های صورت گرفته خرید این ساختمان از 16 میلیارد تومان به 13 میلیارد تومان تعدیل انجام‌گرفته و باید با همین روند این ساختمان به شهرداری تحویل داده شود.

عضو شورای شهر قم بابیان اخذ مجوز تعیین ارزش‌افزوده املاک بر خیابان عطاران حدفاصل بلوار جمهوری و زیرگذر رسالت ابراز کرد: پس از بررسی‌های صورت گرفته در کمیسیون برنامه‌وبودجه با اجرایی شدن این مصوبه موافقت به‌عمل‌آمده است.

وی  لایحه اخذ مجوز ثبت معاملات انجامی توسط شهرک صنوف در دفاتر مالی شهرداری قم را موردتوجه قرارداد و تصریح کرد: ابهاماتی در این لایحه وجود دارد و  هنوز وضعیت موجود  در این زمینه مشخص نشده است.

انتهای پیام/ ز

R7854/P41362/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۹۳۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزیر کشور درباره مفاد قرارداد شهرداری تهران با شرکت‌های چینی

به گزارش همشهری آنلاین؛ احمد وحیدی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران هدف انعقاد قرارداد شهرداری تهران با چین را نوسازی ناوگان در بحث مترو و حمل و نقل عمومی دانست و گفت: «کار خوبی در این خصوص صورت گرفته و امیدواریم در مرحله اجرا هم طبق برنامه‌ها محقق شود.»

او به موضوع حمایت از تولید داخلی هم اشاره و عنوان کرد: «استفاده از تولید داخلی در اولویت قرار دارد و در کنار آن هر مقدار ناوگان مورد نیاز باشد، باید با واردات تامین شود؛ در این میان هوای پاک تهران هم مهم است. با توجه به این که پیش بینی می‌شود ۷۰ تا ۸۰ درصد منابع متحرک است، برقی سازی وسایل نقلیه و مترو یکی از از گزینه‌های کاهش آلودگی هوا است.»

کد خبر 848699 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها وزارت کشور شهردارى تهران ایران و چین تهران

دیگر خبرها

  • مذاکرات شهرداری قم با چینی‌ها برای خرید ۳ رام واگن مترو 
  • واکنش وزیر کشور درباره مفاد قرارداد شهرداری تهران با شرکت‌های چینی
  • تشکری هاشمی: قرارداد ۲ میلیارد یورویی با چین را فقط در سایت‌ها و فضای مجازی دیده‌ام
  • ببینید | واکنش زاکانی به افشای قرارداد خرید واگن مترو از چین
  • پس لرزه قرارداد ۲ میلیارد یورویی زاکانی با چینی‌ها | هرکس فکر می‌کند باید چپاول کند؟
  • توضیحات «زاکانی» درباره قرارداد خرید واگن مترو از چین
  • پس لرزه قرارداد پنهانی و ۲ میلیارد یورویی زاکانی با چین /علیرضا بیگی: هیچ ترسی وجود ندارد و هرکسی هرجا ایستاده فکر می‌کند باید چپاول کند
  • ارتش رژیم صهیونیستی با تداوم جنگ در غزه موافقت کرد
  • واکنش روزنامه شهرداری به افشای قرارداد ۲ میلیارد یورویی
  • اقراریان، عضو شورای شهر تهران: خروج 7 عضو شورا از صحن به معنای قهر کردن نبود/ تعدادی از اعضای شورا معتقد بودند که مذاکرات درباره مسائل مربوط به قرارداد چین که باید همه ابهامات مربوط به آن شفاف شود، بهتر است در جلسه جداگانه‌ای ادامه پیدا کند