Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، با اعلام سایت Womens Soccer United، کتایون خسرویار نامزد عنوان بهترین مربی زن فوتبال آمریکا شد. سه نامزد نهایی عنوان بهترین مربی زن فوتبال ایالت متحده آمریکا انتخاب شدند که نام کتایون خسرویار، سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان ایران در رده های پایه در کنار “آنوک برویل” سرمربی هیرنفین و “لیگا پاتوپا” سرمربی ریگا یونایتد به چشم می خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کتایون خسرویار که بسیاری او را از عوامل مهم رشد فوتبال بانوان در ایران می دانند، در سال 2014 موفق شد به عنوان اولین زن ایرانی مدرک رسمی مربیگری فیفا را دریافت کند و الهام بخش بسیاری از بانوان برای ورود به عرصه فوتبال شود.

خسرویار در رده های مختلف از نونهالان تا نوجوانان هدایت تیم ملی بانوان ایران را بر عهده داشته و نقش مهمی در پیشرفت این رشته در ایران ایفا کرده است. او که متولد اوکلاهامای ایالت متحده آمریکاست، از سال 2005 برای فوتبال بازی کردن راهی ایران شد و حالا نامزد عنوان بهترین مربی سال نیز شده است.

خسرویار؛ دختری که بازی‌اش هم روی چمن و هم در سالن خوب بود؛ آرزو داشت مربی شود. همان زمان که در ایران بازی می کرد، به فکر مربیگری هم بود و در کلاس های مربیگری هم شرکت می‌کرد و در حال حاضر هم تنها به مربیگری فوتبال  می پردازد.خسرویار پس از پایان دوران بازیگری اش خیلی زود سرمربی تیم ملی دختران نونهال شد و در نهایت مربیگری را انتخاب کرد.

رای گیری برای انتخاب بهترین مربی سال آمریکا 14 خرداد به اتمام می رسد و مربی برتر نیز 19 خرداد معرفی می شود.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۹۴۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این بیلسای دیوانه؛ دعوت از بازیکن آماتور به تیم ملی اروگوئه!

سرمربی پرآوازه تیم ملی فوتبال اروگوئه یک بازیکن گمنام را به اردوی تیم تحت هدایتش فرا خواند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مارچلو بیلسا سرمربی محبوب و آرژانتینی تیم ملی اروگوئه که به اتخاذ تصمیمات خاص شهرت دارد و از او به عنوان «پروفسور» فوتبال یاد می‌شود؛ بار دیگر دست به کاری عجیب زد.

وی که با وجود دور بودن از فوتبال باشگاهی همچنان راه قرار گرفتن در کانون توجه را می‌داند؛ این بار با دعوت از یک بازیکن آماتور به اردوی تیم ملی اروگوئه جنجال‌ساز شده است.

دو رکورد جدید و نخستین دستاورد تاریخی لیونل مسی

سرمربی 68 ساله پیشین تیم فوتبال لیدزیونایتد که سال گذشته هدایت تیم ملی اروگوئه را بر عهده گرفت، در حال آماده کردن تیمش برای مصاف دوستانه با کاستاریکا است؛ دیداری که در روز پایانی ماه جاری برگزار خواهد شد. یکی از تصمیمات وی در این مسیر هم دعوت از یک بازیکن ناشناس و تازه‌کار به نام والتر دومینگس است که در تیم یوونتود دسوریانو در لیگ دسته دوم فوتبال اروگوئه است. این بازیکن 24 ساله در 19 بازی خود در تمام رقابت‌های فصل جاری 38 گل زده است.

حضور دومینگس این فرصت را در اختیار او قرار می‌دهد که در کنار ستارگانی مانند داروین نونیس از لیورپول و فدریکو والورده از رئال مادرید بازی کند. به نظر می‌رسد یکی از دلایلی که بلیسا از دومینگس دعوت به آورده، ناتوانی وی برای فراخواندن ستاره‌های تیم‌های بزرگ لیگ همچون پنارول، ناسیونال و راسینگ به دلیل حضور آن در جام‌ لیبرتادورس و سودآمریکانا است.

بیلسا در میان اهالی فوتبال آمریکا جنوبی به «لوکو» به معنای «دیوانه» ملقب است و تصمیم اخیر او هم سبب شده که در فضای مجازی، برخی این لقب را برازنده سرمربی پیشین اتلتیک‌بیلبائو بدانند. وی که در ماه می 2023 به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال اروگوئه منصوب شد؛ در سطح بین‌المللی با تیم‌های بسیاری کار کرده است. او با تیم ملی آرژانتین قهرمان مسابقات المپیک و همچنین نایب‌قهرمان جام ملت‌های آمریکا شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • این بیلسای دیوانه؛ دعوت از بازیکن آماتور به تیم ملی اروگوئه!
  • اولین سرمربی مارادونا هم به ال‌دیه‌گو پیوست
  • چرتکه ۲میلیاردی فدراسیون برای مصاحبه یک مربی!
  • وداع تیلور از تشک کشتی؟ حریف یزدانی مربی می‌شود
  • خداحافظی تیلور از تشک کشتی؟ جادوگر مربی می‌شود
  • یرزی دودک: کارلو آنچلوتی بهترین سرمربی تاریخ فوتبال است
  • محبی کاندیدای بهترین لژیونر تازه‌وارد لیگ روسیه
  • پیام سرمربی تیم ملی به حمید مطهری (عکس)
  • محمد محبی؛ نامزد جایزه بهترین تازه‌وارد لیگ برتر روسیه شد
  • سرمربی طارمی، گزینه جدی مربیگری میلان