Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران درباره اظهار کرد: امروز توفیق حاصل شد تا تلاش هشت ماهه طرح سنجش شایستگی مدیران مدارس آماده شود و این طرح  از امروز در سه استان کشور اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح گام جدی در کیفیت واحدهای آموزشی خواهد بود و تفاهم نامه منعقد شده در راستای برنامه‌ای کلان برای امور استخدامی است و برای راهبری برنامه ارتقای شایستگی مدیران مدارس این کار تداوم دارد همچنین ظرفیت خوبی در جهاد دانشگاهی داریم که تعامل خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
مدارس هیچ هزینه اجباری از والدین نمی‌گیرند وزیر آموزش و پرورش درباره کمک‌های مردمی به مدارس اظهار کرد: در بودجه سال ۹۷ حکمی پیش بینی شده است که بخشی از هزینه‌های سوخت مدارس را تامین کنیم البته آیین نامه اجرایی هنوز اجرایی نشده اما خانواده ها توجه داشته باشند که فعالیت‌هایی در مدارس داریم که بدون کمک اولیا قادر به تامین هزینه های خود نیستند، البته این صحبت حمل بر این نباشد که مدارس هزینه‌های اجباری از خانواده اخذ کردند و فضای مدارس نباید به اجبار کشیده شود.

وی درباره حساب یکپارچه مدارس گفت: برخی مراجع نظارتی اشکالاتی از آن گرفتند که ابهامات آن رفع می‌شود و امیدوارم هر چه زودتر این موضوع اجرایی شود. برگزاری سنجش هوش و استعداد برای دانش آموزان داوطلب وزیر آموزش و پرورش درباره حذف آزمون تیزهوشان گفت: همواره اختلالات یادگیری با توجه به آزمون‌های تستی داریم که فشارهایی را به دانش آموزان وارد می کند بنابراین تصمیم به حذف آزمون داشتیم اما با تاکیداتی که در این جهت وجود داشت برای اینکه مبادا در خلال این تصمیم دانش آموزان دچار افت بشوند در مهرماه ۹۷ صرفا یک سنجش هوش و استعداد را از بین دانش آموزان داوطلب برگزار می‌کنیم و آزمون پیشرفت تحصیلی کنار گذاشته شده و صرفا بر مبنای هوش دانش آموزان سنجش به عمل می آید

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: این روش برای سال آینده در شورای عالی آموزش و پرورش و انقلاب فرهنگی مطرح می شود و سنجش تیزهوشان صرفا متکی بر هوش دانش آموزان است که نیاز به کلاس آمادگی ندارند.

بطحایی درباره نگرانی خانواده ها برای ثبت نام مدارس بیان کرد: خانواده ها در هر مدرسه‌ای که نیاز است فرزندان خود را ثبت نام کنند و این نگرانی را برای انتقال نداشته باشند چرا که بعد از پذیرش در مدارس تیزهوشان امکان انتقال وجود دارد. نداشتن مصوبه عامل برگزار نشدن آزمون در مدارس غیردولتی وزیر آموزش و پرورش درباره برگزاری آزمون در مدارس غیردولتی گفت: یکی از دلایلی که موسسان مدارس غیردولتی برای برگزاری آزمون دارند تبیین نشدن مصوبه است البته گروهی برای بررسی این تخلف در حال فعالیت هستند همچنین سامانه ای که میزان شهریه را در مدارس غیردولتی کنترل می‌کند مورد تاکید داریم.

وی درباره تغییر زمان آزمون سراسری کنکور گفت: هنوز تفاهمی رسمی بین ما و وزارت علوم اتفاق نیفتاده است چون متناسب با شرایط دانش آموزان باید ضریب دروس امتحان نهایی را تعیین کنیم و تغییر زمان کنکور هنوز قطعی نیست.

وزیر آموزش و پرورش درباره تامین نیروی انسانی اظهار کرد: جلسات با امور اداری و استخدامی آغاز شده است البته اختلاف نظرهایی داریم که در حال رایزنی هستیم و دانشگاه فرهنگیان و شهید به عنوان مرجع تربیت معلم هستند و امیدواریم همه نیروی انسانی از این دو دانشگاه باشند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار مدارس آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۹۶۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید طریفی حسینی با بیان اینکه خانواده‌ها برای ثبت‌نام کلاس اولی‌ها به دو روش الکترونیک و حضوری اقدام کنند، گفت: برای پیش ثبت‌نام الکترونیک باید به والدین باید به سامانه خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به آدرس my.medu.ir یا my.gov.ir مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه در آزمون استخدام آموزگار دوره ابتدایی ۶۳۶ هزار نفر شرکت کردند و ۲۸ هزار نفر پذیرش خواهند شد، افزود: ساز و کار جذب و گزینش در دو سال گذشته تغییر کرده است و امسال معلمانی که رتبه استادی دارند در ارزیابی تکمیلی آزمون استخدامی به ما کمک می‌کنند.

۲۴۰ هزار ردیف استخدامی معلمان در دولت سیزدهم

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: افراد پذیرفته شده در آزمون استخدامی باید دوره آموزشی را در دانشگاه فرهنگیان طی کنند، در ۲ سال گذشته ۲۴۰ هزار ردیف استخدامی به آموزش و پرورش اعطا شد که یک پنجم نیروی انسانی وزارتخانه را شامل می‌شود و این باعث جریان یافتن خون تازه در رگ‌های آموزش و پرورش شد.

طریفی حسینی ادامه داد: برنامه درسی مدارس باید متحول شود و به سمت آموزش مهارت زندگی در دوره ابتدایی برویم که این کار مهر امسال به صورت آزمایشی در پایه اول دبستان و در تعداد محدودی از مدارس انجام خواهد شد.

وی درباره دلایل عملکرد ضعیف دانش‌آموزان ایرانی در آزمون‌های بین المللی تیمز و پرلز توضیح داد: این آزمون‌ها سطح سواد خواندن، ریاضی و علوم دانش‌آموزان پایه چهارم ابتدایی و هشتم را می‌سنجد و به نوعی آزمون‌های مهارتی هستند، محتوایی که در آزمون‌های تیمز و پرلز سنجش می‌شود، رویکرد متفاوتی با روش‌های مورد استفاده در مدارس ایران دارد.

نظام آموزشی ایران در بین نظام‌های آموزشی قوی دنیا قرار دارد

به گفته معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، باید توجه داشت که نظام آموزشی ایران در بین نظام‌های آموزشی قوی دنیا قرار دارد و در المپیادهای جهانی بیش از ۲۰ مدال طلا داشتیم.

طریفی حسینی ادامه داد: در ایران تنوع قومیتی، فرهنگی و زبانی داریم و آزمون تیمز و پرلز متناسب با شرایط فرهنگی و جغرافیایی ایران نیست و به دنبال طراحی آزمون بومی هستیم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره دلایل نتایج ضعیف دانش‌آموزان ایرانی در بحث ریاضی و علوم در آزمون‌های بین المللی و اینکه آیا هیچ بخشی نگران این عملکرد ضعیف نشده است؟! گفت: مطالعات بین المللی از جوانب مختلف مورد نقد هستند چون سوالات متناسب با نظام آموزشی کشورها نیست.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: مطالعات بین المللی می‌خواهند تمام نظام‌های آموزشی را مشابه کنند و کشورها باید خود را با شاخص‌های آنها تطبیق دهند؛ هم اکنون کشورهای مختلف دنیا متقاضی جذب فارغ التحصیلان مدارس ایران برای تحصیل در دانشگاه‌های خود هستند.

وی بیان کرد: روند افت عملکرد دانش‌آموزان ایرانی در آزمون‌های بین‌المللی از گذشته وجود داشته است البته چند برنامه را برای تقویت سواد خواندن دانش‌آموزان اجرا کردیم از جمله طرح خوانا همچنین در مناطق دو زبانه طرح زبان‌آموزی پایه اول دبستان را اجرا کردیم.

طریفی حسینی درباره اینکه اگر بخواهیم سطح سواد دانش‌آموزان امروز را با ۱۰ سال گذشته مقایسه کنیم، آیا سطح سواد افزایش پیدا کرده است، گفت: قطعاً می‌گویم افزایش یافته است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره اینکه آیا برای این موضوع ارزیابی و مستنداتی دارید، گفت: هم اکنون نوع سواد متفاوت شده است، در گذشته خواندن و نوشتن مطرح بود البته هم اکنون هم توانایی نوشتن جزئی از سواد است اما دنیای امروز بر مهارت تأکید دارد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا سنجه‌ای وجود دارد که بتوانیم عملکرد آموزش و پرورش را بسنجیم؟ عنوان کرد: سند تحول بنیادین چشم انداز را روشن کرده است و ایران می‌تواند جزو کشورهای پیشرو در نظام‌های آموزشی باشد چون سطح پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی ۹۸ درصد است و در حوزه کیفیت، استانداردهای آموزشی مدارس ایران قابل مقایسه با سایر کشورها نیست همچنین تعداد معلمانی که امسال استخدام کردیم به اندازه تمام معلمان کشورهای اسکاندیناوی است.

کد خبر 6098330 علی قدمی

دیگر خبرها

  • ۲۰ چمن ورزشی ویژه دانش آموزان در زنجان افتتاح شد
  • ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس 
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه
  • شبکه‌ای از دانش‌آموزان سمپاد در نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی شکل می‌گیرد
  • شهریه دانش‌آموزان چهار دهک اول در مدارس سمپاد رایگان است
  • برخورد قانونی با معلم بلاگر‌ها در مدارس
  • واژه ای به نام سمپاد به گوشتان خورده است ..
  • قبولی ۱۶ دانش آموز سمپاد مناطق محروم در کنکور سال گذشته
  • جذب استعداد‌های برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان