Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-07@22:46:16 GMT

سه‌شنبه یکم خرداد | افزایش قیمت نفت

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۹۶۶۰۳

سه‌شنبه یکم خرداد | افزایش قیمت نفت

اقتصاد > انرژی - همشهری آنلاین:
قیمت نفت در معاملات سه‌شنبه یکم خردادماه تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به کاهش بیشتر تولید ونزوئلا و تهدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران، افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات آتی نفت برنت ۱۷ سنت یا ۰.۲ درصد نسبت به قیمت نهایی روز دوشنبه افزایش یافت و به ۷۹.۳۹ دلار در هر بشکه رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نفت برنت هفته گذشته برای نخستین بار از نوامبر سال ۲۰۱۴ به بالای ۸۰ دلار در هر بشکه صعود کرده بود.

بهای معاملات وست تگزاس اینترميدیت آمریکا با ۲۳ سنت یا ۰.۳ درصد افزایش، به ۷۲.۴۷ دلار در هر بشکه رسید.

به گفته تونی نونان، مدیر ریسک نفت در شرکت میتسوبیشی، ذخایر نفت محدود شده و آمریکا احتمالا تحریم‌ها علیه ونزوئلا را تشدید خواهد کرد که اوضاع این کشور را وخیم‌تر کرده و باعث تداوم کاهش تولید ونزوئلا می‌شود. این مساله به همراه انتظارات برای تولید کمتر ایران در نتیجه فشار آمریکا بر متحدانش برای کاهش واردات‌شان از این کشور، ممکن است باعث شود قیمت نفت به بالای ۸۰ دلار در هر بشکه صعود کند و از این محدوده نیز فراتر رود.

بر اساس گزارش رویترز، انتخاب مجدد نیکولاس مادورو به ریاست‌ جمهوری ونزوئلا روز دوشنبه محکومیت بین‌المللی گسترده‌ای را به دنبال داشت. آمریکا در صدد اعمال تحریم‌های نفتی علیه ونزوئلاست که تولیدش در حال حاضر به دلیل بحران اقتصادی وخیم به پایین‌ترین میزان در چند دهه گذشته سقوط کرده است.

به گفته استفان اینس، مدیر معاملات آسیا اقیانوسیه شرکت OANDA، وخامت اوضاع اقتصادی، توان ونزوئلا برای صادرات و کسب درآمدهای نفتی را فلج می‌کند. نگرانی‌ها نسبت به بازگشت مجدد تحریم‌های آمریکا علیه ایران که سومین صادرکننده بزرگ عضو اوپک است در هفته‌های اخیر به بالا رفتن قیمت‌های نفت کمک کرده است.

در این بین، توافق اخیر واشنگتن و پکن که از نگرانی‌ها نسبت به جنگ تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان کاست، باعث تقویت قیمت‌ها شد.

با این حال تولید رو به رشد نفت شیل آمریکا ممکن است روند رشد قیمت‌ها را محدود کرده و اختلاف قیمت میان وست تگزاس اینترميدیت و برنت را افزایش دهد.

در همین زمینه: قیمت هفتگی نفت برای ششمین هفته متوالی بالا رفت گزارش خبری از بازار جهانی نفت | عبور از ۸۰ دلار چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت | قیمت نفت از صعود بازماند سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت | افزایش قیمت نفت در پی تداوم کاهش تولید اوپک

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۹۶۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منتظر کاهش قیمت دلار باشیم؟

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، روند شاخص ارزی در تعطیلات هفته قبل برخلاف گذشته کاهشی بود. به‌طور معمول در روزهای تعطیل و نیمه‌تعطیل فعالان افزایشی با استفاده از عمق کم معاملات اقدام به رشد نرخ ارز می‌کنند، اما در چند روز گذشته این اتفاق رخ نداد و نرخ فردایی دلار کاهشی ثبت شد. همچنین در روزهای اخیر انتشار یک خبر جدید از سوی سازمان امور مالیاتی نیز احتمال بازگشت رونق به بازار طلا را افزایش داد.

بیشتر بخوانید: قیمت طلا، سکه و دلار پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

روند معاملات فردایی دلار در بازار تعطیل روز شنبه کاهشی بود. به عقیده برخی از کارشناسان میل بازار ارز غیررسمی به افت قیمت است. پس از تخلیه هیجانات و ریسک‌های سیاسی بازار در هفته‌های اخیر نرخ ارز غیررسمی دچار یک افت قیمت چشمگیر شد. به‌طور مثال قیمت هر برگ اسکناس دلار آزاد که برای ساعاتی در کانال ۷۰ هزار تومانی قیمت خورده بود تا رقم ۶۰ هزار و ۶۰۰ تومان کاهش یافت. این افت قیمت چشمگیر سبب شد برخی از فعالان ارقام پایین‌تر را نقطه ورود مناسب جهت خرید دارایی تلقی کنند و در نتیجه یک تقاضای جدید وارد بازار شد. پس از ورود تقاضای مذکور شاخص‌های ارزی دچار اصلاح نرخ شدند و قیمت دلار آزاد مجددا به کانال ۶۲ هزار تومانی بازگشت. اما مشاهدات به عمل آمده از روند معاملات این ارز گویای آن است که نرخ به سطوح قیمتی پایین‌تر میل می‌کند. عمدتا در روزهای تعطیل، معامله‌گران خرد با استفاده از غیبت معامله‌گران کلان اقدام به رشد نرخ در بازار فردایی می‌کنند. اما این در حالی است که در روز شنبه نه تنها این اتفاق صورت نگرفت، بلکه نرخ‌های فردایی از آخرین نرخ نقدی هفته گذشته نیز پایین‌تر ثبت شد. به عقیده برخی از تحلیلگران کاهش ریسک‌های سیاسی در کنار وجود سیگنال‌هایی از بهبود شرایط منطقه سبب شده تا چشم‌انداز نرخ ارز برای برخی از فعالان بازار با ثبات یا کاهشی باشد. گفتنی است که هر برگ اسکناس دلار در بازار غیررسمی روز پنج‌شنبه با حدود ۱۵۰ تومان کاهش نسبت به نرخ روز چهارشنبه در رقم ۶۱ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد. این در حالی است که نرخ ارز مذکور در بازار فردایی روز شنبه در بازه قیمتی ۶۱هزار تا ۶۱ هزار و ۵۰۰ تومان ثبت شد.

منبع: دنیای اقتصاد

انتهای پیام/

کد خبر: 1229468 برچسب‌ها دلار

دیگر خبرها

  • از خرداد ماه، قیمت حبوبات کاهش می‌یابد
  • قیمت حبوبات از خرداد کاهشی می‌شود
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • طلا باز هم اوج گرفت/ قیمت جدید طلا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ |برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
  • منتظر کاهش قیمت دلار باشیم؟