Web Analytics Made Easy - Statcounter

  به گزارش ایکنا، حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی، امروز سه‌شنبه، یکم خردادماه جاری در آیین رونمایی از برنامه نظام سنجش شایستگی‌های حرفه‌ای مدیران مدارس که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، با اشاره به اهمیت نظام تعلیم و تربیت، اظهار کرد: عوامل اساسی پیشرفت هر کشور ابتدا توسعه آموزشی و سپس توسعه علمی و فناورانه و توسعه فرهنگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: انسانی که واجد همه خصیصه‌های خوب اخلاقی باشد، علم را محترم بشمارد، کار و تلاش را اصل بداند و رعایت قانون را محترم بشمارد، انسانی توسعه‌یافته است. اگر این انسان را تربیت کردیم، توسعه فرهنگی و علمی و فناورانه هم به دنبال آن اتفاق می‌افتد و کشور به اهداف پیشرفت خود می‌رسد.

رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه در این میان بزرگترین نقش را آموزش و پرورش دارد، اظهار کرد: امروز در دنیا منابع طبیعی را ثروت نمی‌دانند، بلکه انسان توسعه یافته را منبع ایجاد ثروت می‌دانند. لزوم توجه به آموزش‌های مهارت‌محور در آموزش‌ها مهم است.

طیبی ادامه داد: در جهاد دانشگاهی به عنوان دانش‌آموختگان آموزش و پرورش در دهه ۵۰ سعی کردیم گوشه‌ای از آموزش‌هایی را که به ما داده شده است، به اجرا بگذاریم و بگوییم توان انجام امور فناورانه و کار‌های فرهنگی در کشور وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی توسعه آموزش‌های تخصصی مهارت محور را نیز دنبال می‌کند، گفت: هفته گذشته کارخانه تولید سلول‌های بنیادی افتتاح شد. این حرکت در مرز علم و تبدیل آن به فناوری و سپس تجاری‌سازی با استاندارد‌های بین‌المللی نشان داد توان انجام کار‌های بزرگ را داریم و انسان توسعه یافته می‌تواند کار را به نتیجه برساند.

رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به توانمندی‌های جهاد دانشگاهی و تجربه آموزش‌های خوب در سطح کشور، عنوان کرد: در راستای ارتقای صلاحیت‌های شغلی با سازمان امور استخدامی همکاری داریم که با آموزش و پرورش هم شروع شده و سعی می‌کنیم به بهترین نحو انجامش دهیم؛ زیرا یک الگوسازی موفق خواهد بود برای دستگاهی که بیشترین نقش را در توسعه منابع انسانی دارد و امید است منشا الگوسازی‌های بزرگ‌تر در دیگر حوزه‌ها شود.
در این مراسم همچنین مدیرکل نیازسنجی جهاد دانشگاهی با بیان اینکه این پروژه هشت ماه است از سوی مجموعه جهاد دانشگاهی و مرکز منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش دنبال می‌شود، گفت: ۳۰ نفر از متخصصان این حوزه از دانشگاه علم و فرهنگ و پژوهشکده‌های جهاد نزدیک به ۳۰ جلسه کارشناسی و حدود ۵ هزار ساعت فعالیت برای طراحی مدل شایستگی مدیران مدارس آموزش و پرورش را برگزار کرده‌اند.

وی گفت: جهاد دانشگاهی سالیان زیادی است که در حوزه آموزش‌های بدو استخدام با رویکرد مدل شایستگی شغلی فعالیت می‌کند و سالانه یک میلیون نفر از امکانات جهاد دانشگاهی در بیش از ۱۵۰ مرکز استفاده و آموزش‌های تخصصی دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: ما آماده بودیم این تجربیات را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهیم تا رسالت خود را به عنوان یک مرکز علمی به محور توسعه منابع انسانی کشور ادا کنیم. عوامل توسعه کشور‌ها در هزاره سوم، منابع انسانی هستند و زیربنای تولید یک انسان توانمند ثروت آفرین در آموزش و پرورش گذاشته می‌شود و در آموزش عالی تکمیل می‌شود.

یادآور می‌شود این سامانه قرار است از امروز در ۳ مرکز استان رسما کار خود را آغاز کند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا جهاد دانشگاهی طیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۹۷۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلم، نویدبخش آینده روشن

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، صالح بهرام پور با تبریک دوازدهم اردیبهشت، روز معلم، یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری را گرامیداشت.

مدیر آموزش و پرورش کیش در پیام خود آورده است: بسم الله الرحمن الرحیم

ن وَالقَلَمِ وَ ما یَسْطُرُونَ؛ سوگند به قلم و آنچه می‏نویسند

معلم، پرچم دار علم و دانش، پیام آور سعادت انسان‌ها، پرورش دهنده نسلی متعهد، خلاق، پویا، اندیشمند و آینده ساز و نوید بخش آینده‌ای روشن برای کشور است. روز معلم، روز بزرگداشت سنت‌های پسندیده خدا و تعظیم علم و معرفت است.

گرامی می‌داریم یاد و خاطره بزرگ معلم انقلاب اسلامی، استاد شهید مرتضی مطهری و فرصت را مغتنم شمرده تا گل سپاس را تقدیم به معلمان و مربیانی نماییم که نقش ایمان را بر لوح جان و ضمیر‌های پاک حک می‌کنند و ندای فطرت را به گوش همه می‌رسانند. اینجانب سپاس خویش را به محضر همه معلمان و مربیان که فرزندان این مرز و بوم وامدارشان هستند ابراز داشته و تلاش‌های بی شائبه تلاشگران عرصه علم و مجاهدان صحنه عمل را ارج نهاده و روز معلم را به تمامی معلمان کشورم، پویندگان راستین وادی علم، معرفت و دانایی، به‌ویژه جامعه فرهیخته فرهنگیان آموزش وپرورش منطقه کیش صمیمانه تبریک عرض نموده و سعادت و بهروزی یکایک آنان را از درگاه پروردگار متعال مسألت می‌نمایم.

امید آن دارم در پرتو توجهات حضرت ولی‌عصر (عج) و رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی و تلاش دولتمردان و در سالی که مزین به‌نام جهش تولید با مشارکت مردم است، بیش از پیش شاهد رشد، تعالی و بالندگی آموزش و پرورش کشورمان باشیم.

صالح بهرام پور
مدیر آموزش وپرورش منطقه آزاد تجاری صنعتی کیش

دیگر خبرها

  • معلم، نویدبخش آینده روشن
  • شرکت بیش از ۱۵ هزار داوطلب سیستان و بلوچستان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • رقابت ۲۱ هزار و ۱۶۹ داوطلب استان کرمان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • مجوزاستخدام شش هزارنفر درآموزش وپرورش سیستان وبلوچستان
  • طرح «پایش و ارتقای سلامت» اعضای جهاد دانشگاهی سلامت محور است
  • توسعه مهارت‌های بازار محور در جهت افزایش تولید
  • شرکت ۱۲۳۵۶ نفر کردستانی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • ۱۵ طرح جهاد دانشگاهی در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • صدور مجوز جذب ۳۰۰‌معلم برای مناطق محروم و صعب‌العبور در هرمزگان
  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج