Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان   به نقل از سی ان ان، روند ادامه‌دار تیراندازی ها در آمریکا به یک معضل بزرگ تبدیل شده است و فقط در سال جاری میلادی به طور میانگین یک نفر در هفته بر اثر خشونت های مرتبط با حمل سلاح در این کشور کشته شده است. اما اگر تیراندازی ها در آمریکا را با دیگر کشورهای عضو گروه 7 (G7) که رشد اقتصادی بالایی هم دارند مقایسه کنیم به نتایج جالب تری دست می یابیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کشورها شامل آمریکا، کانادا، ژاپن، آلمان، ایتالیا، فرانسه و انگلیس هستند.

در واقع تیراندازی هایی که از یک ژانویه سال 2009 تا 21 مه سال 2018 در این کشورها رخ داده است با یکدیگر مقایسه شد و نتایج آن نشان داد که دست کم 288 مورد تیراندازی در آمریکا در این بازه زمانی به وقوع پیوسته است. این بدان معناست که تیراندازی ها در آمریکا 57 برابر دیگر کشورهای گروه 7 است. این آمار شامل همه تیراندازی هایی است که در آنها دست کم یک نفر زخمی شده اند.

وبسایت سی ان ان برای دستیابی به این نتایج گزارشهای رسانه ها و داده های چندین مؤسسه شامل «آرشیو خشونت های مرتبط با اسلحه» را بررسی کرده است.

حمل آزادانه سلاح در آمریکا عواقب جبران ناپذیری به دنبال داشته است و تاکنون افراد بی گناه زیادی در همه رده های سنی در تیراندازی های این کشور جان خود را از دست داده اند. چند روز پیش هم در تیراندازی در یک مدرسه در ایالت تگزاس آمریکا دست کم 10 نفر کشته شدند. پیش از آن هم در تیراندازی در یک مدرسه در ایالت پارکلند فلوریدا 17 نفر کشته و دهها نفر مجروح شدند. این تیراندازی ها در آمریکا باعث برگزاری اعتراضات سراسری به آزادی حمل سلاح شد که به نظر می رسد هیچ کدام از این اعتراضات نتیجه‌ای به دنبال نداشته است و مقامات آمریکایی هیچ تلاشی برای اعمال محدودیت در حمل آزادانه سلاح نمی کنند.


انتهای پیام/

نسبت تیراندازی‌های مرگبار در آمریکا در مقابل دیگر اعضای جی 7

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دونالد ترامپ آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۹۷۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیراندازی در نیویورکِ آمریکا/ ۴ نفر کشته و زخمی شدند

به گزارش خبرگزرای مهر به نقل از ان‌بی‌سی‌نیوز، در پی وقوع تیراندازی در یک مهمانی در شهر نیویورک یک نفر کشته و ۳ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

به گفته مقامات فردی مسلح و ناشناس با ورود به یک مهمانی خانوادگی حاضران در خانه را به رگبار بسته و متواری شده است.

افراد زخمی به علت جراحت شدید به بیمارستان منتقل شدند.

نیروهای پلیس هنوز موفق به بازداشت فرد ضارب نشده و علت و انگیزه این حادثه نیز هنوز مشخص نشده است.

کد خبر 6096753

دیگر خبرها

  • بازداشت هشت نفر از عوامل درگیری در آبادان
  • دستگیری ۸ اراذل و اوباش مسلح در آبادان
  • چرا دولتمردان آمریکا از خشونت‌ علیه دانشگاهیان این کشور در برابر دوربین‌ها ابایی ندارند؟
  • تیراندازی در نیویورکِ آمریکا/ ۴ نفر کشته و زخمی شدند
  • شلیک‌های هوایی پرواز‌های خرم آباد را لغو کرد
  • تیراندازی در عروسی پرواز‌های این شهر را لغو کرد
  • تیراندازی در عروسی پرواز‌های خرم‌آباد را لغو کرد
  • تیراندازی در عروسی، پرواز‌های فرودگاه خرم‌آباد را لغو کرد
  • تیراندازی در عروسی پروازهای فرودگاه خرم‌آباد را لغو کرد
  • غیرمترقبه‌ترین اتفاق سال ؛ تیراندازی در عروسی پروازهای فرودگاه خرم‌آباد را لغو کرد