Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@12:21:35 GMT

انتقاد پزشکیان از عدم اجرای قانون کاداستر

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۹۸۶۵۷

انتقاد پزشکیان از عدم اجرای قانون کاداستر

نائب رییس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم اجرای قانون کاداستر اظهار کرد:  به عنوان یک نماینده پیگیر این هستم که این قانونن اجرا شود زیرا ایجاد ستاد مبارزه با زمین خواری بدون جمع آوری داده‌های مربوط به این حوزه معنا ندارد.

به گزارش ایسنا، مسعود پزشکیان در حاشیه همایش روز جهانی تنوع زیستی در جمع خبرنگاران در مورد دیرکرد مجلس شورای اسلامی در بررسی لوایح محیط زیستی اظهارکرد: ‌من فکر نمی‌کنم لوایح دیر بررسی شوند احتمالا پیگیری‌ها برای بررسی  آنها کافی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به هرحال این لوایح در نوبت بررسی قرار می‌گیرند تا به صحن علنی مجلس برسند.

وی در پاسخ به این پرسش که مجلس چه برنامه‌ای برای مقابله با زمین خواری‌ دارد گفت: مجلس قانون کاداستر را مصوب کرده است. کاداستر در حقیقت نقشه کل زمین‌ها و اطلاعات مربوط به صاحابان آنها است. اگر همان موقع که این قانون ایجاد شد مجری‌ها توان، ‌مهارت و انگیزه اجرای آن را داشتند؛ الان امکان جابه جایی حتی یک متر از زمین‌ها هم وجود نداشت.

نائب رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به عنوان یک نماینده پیگیر این هستم که قانون کاداستر اجرایی شود زیرا ایجاد ستاد مقابله با زمین خواری بدون جمع آوری داده‌های مربوط به این حوزه معنی ندارد؛ بنابر این اول باید داده‌ها را تهیه کنیم تنها در این صورت است که به راحتی می‌توان جلوی تجاوز و زمین خواری را گرفت و با متخلفین این حوزه برخورد کرد.

پزشکیان با تایکد بر اینکه مهم ترین مشکل در اجرای قانون کاداستر و مقابله با زمین خواری کمبود انگیزه و اراده در مدیران است گفت: طبیعا اگر این قانون اجرا شود شرایط مقابله با زمین خواری نیز اصلاح خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر علاوه بر بحث زمین خواری در رابطه با مسائل دیگر مثل موسسات مالی و اعتباری، قاچاق، و رشوه ایراد اصلی به ساختار وسیستم اداری برمی‌گردد. مشکل ممکلت ما این است که به جای حل مسئله به فکر تغییر مدیران هستیم. طی ۳۹ سال گذشته به طور مرتب مدیر عوض کرده‌ایم ولی مسائل و مشکلات حل نشده است؛ بنابر این مشکل فرد یا افراد نیست بلکه مشکل سیستم است که باید اصلاح شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام کاداستر محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۹۸۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران درباره کشف پیکر قاضی بابلی در شهرستان آمل، گفت: این موضوع به‌عنوان مرگ مشکوک کالبدگشایی شده که درحال بررسی است.

به گزارش مشرق، با اعلام روابط عمومی پزشکی قانونی مازندران، خبری مبنی بر کشف پیکر قاضی شهرستان بابل در شهرستان آمل مازندران داغ شد که گفته شده به قتل رسیده است.

علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران در همین خصوص اظهار کرد: این موضوع به‌عنوان مرگ مشکوک کالبدگشایی شده است.

وی افزود: بررسی‌های لازم در این زمینه درحال انجام است که درصورت رسیدن به نتیجه اطلاع‌رسانی می‌شود.

مرحوم مهران رحیمی قاضی سابق دادگستری، ۵۲ ساله اهل روستای دونه‌سر بابل، وکیل پایه یک دادگستری استان تهران و بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری دادگاه ولنجک تهران بوده که سال گذشته بازنشسته شده است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • تشدید برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • (عکس) استوری تند و تیز محمد انصاری؛ برای نبرد با زمین‌خواری و اختلاس لباس رزم به تن کنید!
  • مجلس پیگیر اجرای سند تحول رئیس‌جمهور در حوزه ارز است
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • محمودزاده: پرونده چای دبش لاپوشانی شد، در پرونده کاظم صدیقی هم کوتاهی شد /چرا تا قبل از عذرخواهی صدیقی ورودی به پرونده زمین خواری در ازگل نشد؟
  • کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند