Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی علیخانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این محلات در شهرهای خرم آباد، بروجرد، کوهدشت، الیگودرز و دورود هستند که طرح بازآفرینی و توانمندسازی آنها در ابعاد مختلف با همکاری دستگاههای مربوطه انجام می شود.
وی ادامه داد: سال گذشته در راستای اجرای طرح های بازآفرینی شهری استان 63 میلیارد و 500 میلیون ریال جذب شد که تلاش می شود با افزایش تخصیص در سالجاری، حجم فعالیت های زیرساختی و عمرانی در محلات ارتقا یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علیخانی تصریح کرد: هیات دولت در سال 93 ، سند ملی بازآفرینی شهری را مصوب کرده که بر اساس این سند، بهسازی و نوسازی بافت های ناکارآمد شهری وظیفه یک دستگاه نیست و این سند نیز برای همکاری بیشتر نهادهای دولتی و غیردولتی تنظیم شده است.
وی گفت: سکونتگاههای غیررسمی استان در پنج شهر خرم آباد، بروجرد، دورود، کوهدشت و الیگودرز شناسایی شده که باید ساماندهی شود.
375 هزار نفر معادل 35 درصد جمعیت شهری استان در بافت های ناکارآمد و نابسامان (سکونتگاهای غیررسمی و حاشیه نشینی) زندگی می کنند.
اکنون 2هزار و 25 هکتار معادل 14 درصد بافت های شهری استان ناکارآمد و هشت درصد بافت های شهری استان معادل یکهزار و 124 فرسوده و 901 هکتار نیز سکونتگاه غیررسمی است.
در تعریف جدید بافت های فرسوده پنج محدوده تاریخی فرهنگی، ناکارآمد شهری، سکونتگاههای غیررسمی، روستاهای اضافه شده به محدوده شهر و بافت های ناسازگار شهری از جمله کارخانه ها تعریف شده است.
7269/6060
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 حاشیه نشینی شهری استان بافت بازآفرینی موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۹۸۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۲۵ هزار بنای ناپایدار در استان تهران داریم

سید محمد آئینی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: متاسفانه استان تهران از جمله استان هایی است، که بالاترین تعداد بناهای ناپایدار را دارد و به لحاظ تعدادی بیش از ۲۲۵ هزار بنای ناپایدار در استان تهران داریم، که تعداد خطرناکی است.

وی گفت: ما انتظار داریم که در سال جاری با تعامل و همکاری اعضای شوراهای شهر جهش جدی تری در بازآفرینی شهری داشته باشیم و بتوانیم حداقل بازآفرینی ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در استان تهران را شروع کنیم و ۴۰۰ هزار بازآفرینی شهری را در پایان سال ۱۴۰۳ در این استان داشته باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مردم حق دارند، که ۵۰ درصد تخفیف برای صدور پروانه و بازآفرینی شهری را داشته باشند و اعضای شورای شهر می توانند، این تخفیف را به ۱۰۰ درصد افزایش دهند.

کد خبر 6092596

دیگر خبرها

  • آغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی اصفهان
  • ۲۲۵ هزار بنای ناپایدار در استان تهران داریم
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بنا‌های ناپایدار
  • ۲۶۵۰۰۰ واحد فرسوده در استان تهران درحال نوسازی است
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بناهای ناپایدار
  • مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری : ممکن است فاجعه بم تکرار شود !
  • ممکن است فاجعه بم تکرار شود !
  • اجرای ۷۹ پروژه بازآفرینی شهری در محلات خراسان جنوبی
  • شناسایی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار سقف لرزان در بافت‌های فرسوده
  • ۲۰ درصد جمعیت لرستان ‌مسکن ندارند