Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه خسارت وارد شده به کشاورزان و دامداران حاصل از رخدادهای طبیعی در سال گذشته بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان بوده است، گفت: بودجه ما در این بخش فقط ۱۳۰۰ میلیارد تومان بوده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی در ادامه جلسه علنی امروز سه شنبه یک خرداد در پاسخ به سوال نماینده سلماس گفت: در این مدت فعالیت من به هیچ عنوان نیاز به واردات گوشت سفید نداشته و نداریم و ظرفیت تولیدمان نیز بیش از نیاز کشور بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه تولید گوشت سفید در کشور دو میلیون و 300 هزار تن در سال است، اظهار داشت: حتی ما در برخی مواقع با عرضه بیش از تقاضای بازار مواجه هستیم. این روزها قیمت مرغ کمتر از قیمت تمام شده است حتی برخی از تولیدکنندگان ما فقط برای حمایت از تولید به فعالیت خود ادامه می دهند.

 

وی با بیان اینکه قیمت گوشت مرغ متعارف است، بیان کرد: ما با توجه به افزایش جهانی قیمت نهاده ها اما همچنان نهاده ها را با دلار 3800 تومان به دست دامداران می رسانیم.

 

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: ما تعرفه نهاده ها را در پایین ترین حد نگه داشته ایم و فقط یک سری سیاست ها را اعمال کرده ایم که از آن جمله واردات دانه سویا به جای کنجاله سویا است چرا که با این روش علاوه بر روغن کشی می توانیم از کنجاله نیز استفاده کنیم.

 

حجتی تاکید کرد: در ارتباط با گوشت قرمز ما دچار مشکل کاهش تولید و عرضه هستیم که البته با توجه به کارهای ژنتیکی که در بحث دام سبک پربازده انجام داده ایم امیدواریم آرام آرام بتوانیم کنترل بازار و قیمت در بحث گوشت قرمز را نیز بگیریم.

 

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به بحث قیمت سیب و مرکبات نیز یادآور شد: در ارتباط با سیب و مرکبات با سیاست هایی که اتخاذ شد ما بحث تعرفه موز را داشتیم که هر کسی سیب، مرکبات و کشمش صادر کند می تواند با تعرفه ترجیحی 5 درصد موز وارد کند و در غیر این صورت تعرفه موز همان 20 درصد خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از 600 هزار تن صادرات سیب درختی انجام شده است، گفت: امروز وضعیت ما در بحث سیب درختی به گونه ای است که شاید 20 الی 30 هزار تن سیب درختی در سردخانه ها داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه در بخش صادرات مرکبات تجار ما ضعیف عمل کردند، گفت: امیدواریم بتوانیم با قراردادهایی که منعقد کرده ایم صادرات مرکبات را به بازار اوراسیا داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه در سال گذشته خسارت حاصل از رخدادهای طبیعی برای کشاورزان و دامداران بیش از 11 هزار میلیارد تومان بوده است، گفت: 5 هزار میلیارد تومان از این خسارت در ارتباط با یخ زدگی برای تولید ما بوده است و در ارتباط با گرمازدگی نیز باید بگوییم گرمازدگی باعث شد پسته کرمان ما دچار مشکل شود.

 

حجتی در بخش دوم سخنان خود با بیان اینکه وقتی 11 هزار میلیارد تومان خسارت وارد شده است و بودجه ما فقط 1300 میلیارد تومان در این بخش است ما چگونه باید عمل می کردیم، از آن طرف ما را وارد می کنید که تعهد ندهیم و از این طرف از ما می خواهیم که تعهد جدید ایجاد کنیم.

 

وی با بیان اینکه سال گذشته نزدیک به 2 میلیون تن شکر تولید کرده ایم، گفت: نه تنها ما شکر وارد نکرده ایم بلکه مازاد تولید نیز داشتیم و واردات ما عمدتا برای کارخانجات تولید شکر بوده است.

تن

 

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان دولت خبرگزاری شبستان برجام ماه مبارک رمضان مجلس انتقال سفارت آمریکا به قدس آمریکا مهدویت شیراز محمود حجتی محصولات کشاورزی مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۹۹۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید

محسن رشید فرخی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار سال گذشته یک میلیون و ۳۰۰ هزارتن خرما تولید شد که ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزارتن از این میزان به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار به بازارهای هدف صادر شد.

او متوسط تولید سالانه خرما در کشور را یک میلیون و ۳۰۰ تا یک میلیون و ۴۰۰ هزارتن اعلام کرد و افزود: پتانسیل تولید یک میلیون و ۵۰۰ تا یک میلیون و ۶۰۰ هزارتن خرما هم در کشور وجود دارد، اما به دلیل کشاورزی خرده مالکی و سنتی در باغات قدیمی، میزان فعلی تولید هم مطلوب است.

رشید فرخی ادامه داد: با افزایش بهره وری در واحد سطح می توان ارزآوری و درآمد کشاورزان را ارتقا داد، اما به هیچ عنوان به دنبال افزایش سطح زیرکشت باغات نیستیم چراکه با توسعه باغات این احتمال وجود دارد که داستان پسته و خشکیدگی برخی باغات برای نخیلات تکرار شود.

رئیس انجمن ملی خرما با بیان اینکه دومین تولیدکننده خرما در دنیا هستیم، گفت:  بنابر آمار در بحث صادرات رتبه چهارم و پنجم در دنیا را دارا هستیم که براین اساس با اعمال سیاست های حمایتی و سیاست گذاری های مناسب مبنی بر اجتناب از اتخاذ تصمیمات خلق الساعه و مدیریت های جزیره ای ظرف مدت زمان ۵ سال می توان میزان ارزآوری را با افزایش ۲ برابری به ۸۰۰ میلیون دلار رساند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد
  • سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود
  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان
  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود
  • صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • قیمت گوشت دوباره نجومی می‌شود؟
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»