Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران با دانشگاه اسلامی قازان روسیه، دانشگاه فدرال و انستیتیوی اسلامی مسکو تفاهم‌نامه همکاری منعقد کردند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با تلاش مرکز مطالعات عالی انقلاب اسلامی و دفتر امور بین‌الملل دانشکده الهیات و معارف اسلامی و تشکیل جلسات تخصصی گروه اعزامی دانشگاه تهران، تفاهم‌نامه‌های همکاری علمی و پژوهشی بین دانشکده‌های الهیات و معارف اسلامی و معارف و اندیشه اسلامی دانشگاه تهران با دانشگاه اسلامی قازان روسیه به امضا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیأت اعزامی دانشگاه تهران اردیبهشت ۱۳۹۷ به ریاست دکتر مجید معارف، رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی با هدف گفت‌وگو و توافق در زمینه‌های انجام فعالیت‌های پژوهشی مشترک، برگزاری سمینارها و نشست‌های آموزشی، مبادله اطلاعات مورد نیاز طرفین، اجرای دوره‌های کوتاه مدت تخصصی، تبادل دانشجو، نشر مقالات علمی در مجلات معتبر به روسیه سفر کرد.

در این سفر، دکتر احد فرامرز قراملکی با عنوان «فلسفه و خروجی نظام آموزشی علوم انسانی و الهیات»؛ دکتر عبدالهادی فقهی‌زاده با موضوع «روش‌ها و تجارب نظام آموزشی جمهوری اسلامی ایران در علوم انسانی»؛ دکتر علی بیات با ارائه مقاله‌ای تحت عنوان «ویژگی‌های استادان علوم انسانی»؛ دکتر محمود واعظی با موضوع «ساختار رشته‌های علوم انسانی در نظام جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر سند جامع علمی»؛ دکتر علی عسگری یزدی با عنوان «مدل‌های تدریس اسلام در جمهوری اسلامی ایران» و دکتر مجید معارف، با موضوع «اهداف نظام آموزشی جمهوری اسلامی ایران» سخنرانی کردند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۰۰۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، رئیس دانشگاه معارف اسلامی در نشست خبری گفت: همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب در سالن شهید سلیمانی این دانشگاه چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت با سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود. 

حجت الاسلام والمسلمین روح الله شاکری بر وظیفه دانشگاه‌ها در تامین منابع جامع علمی برای دانشجویان و پژوهشگران تاکید کرد و گفت: به عنوان دانشگاه معارف اسلامی وظیفه داریم از ظرفیت اندیشمندان صاحب فکر استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه نسبت به شخصیت علمی و قرآنی مقام معظم رهبری غفلت صورت گرفته است خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب اسلامی از سال ۴۳ تفسیر قرآن را در سطوح بالا تدریس می‌کرده اند و در تبیین دین بسیار موفق بوده و قدرت ارتباط گیری بالایی خصوصا با جوانان دارند و نگاه دینی ایشان منبعی جامع برای جوانان و دانشگاهیان خواهد بود. 

رئیس دانشگاه معارف اسلامی از پذیرش ۱۴۶ مقاله در این همایش خبر داد و گفت: در کنار ارسال مقالات شاهد ارسال چکیده مقاله‌ها نیز بوده‌ایم که در پایان همایش یک جلد از آنها منتشر خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین شاکری با بیان اینکه این پژوهش‌ها می‌تواند نگرش‌های علمی و قرآنی رهبر انقلاب اسلامی را در فضای علمی و دانشگاهی کشور گسترش دهد، عنوان کرد: به همین منظور نشست‌های متعددی با مسئولین استانی برگزار شده است که حدود ۸۰ مقاله از این بستر دریافت شد.

دیگر خبرها

  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • نخستین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی آغاز به کار کرد
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • توسعه مدیریت در نظام سلامت مبتنی بر جوان‌گرایی
  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • جنبش دانشجویی ضدصهیونیستی به فرانسه رسید
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز