Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگاه آموزشی «مهارتهای مطالعه و تند خوانی»  ویژه اعضای طرح توانمندسازی فرهنگی دانشجویان، در قالب اردوی فرهنگی-آموزشی در محل اردوگاه ایثار طرقبه برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو از مشهد، کارگاه آموزشی «مهارتهای مطالعه و تند خوانی»  ویژه اعضای طرح توانمندسازی فرهنگی دانشجویان، در قالب اردوی فرهنگی-آموزشی در محل اردوگاه ایثار طرقبه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخش صبحگاهی این کارگاه، دوستکام کارشناس موسسه فرهنگی- تربیتی کتاب پردازان، به ارایه نکاتی درخصوص شیوه های بهینه سازی مهارتهای مطالعه از جمله: علل کندخوانی( لب خوانی و بلند خوانی،وسواس، بازگشت به عقب و...) و شیوه های تند خوانی(پاراگراف خوانی،کلید واژه، نقشه ذهنی و...) پرداخت.

در بخش عصرگاهی کارگاه نیز محمد انصاری‌زاده معاون فرهنگی مؤسسه کتاب پردازان راهکارهای تثبیت و فراخوانی مطالب حفظ شده از طریق رمزسازی و مرور سریع و نیز اهرم های کمک کننده در فهم عمیق مطالب دریافتی را تشریح کرد.

مطالعه کلیات متون؛ راهبرد کلیدی در درک بهتر مطالب

از جمله نکات مهمی که مورد تاکید کارشناس در این جلسه قرار گرفت، اهمیت توجه به سبک مطالعاتی کل به جزء بود که انصاری‌زاده در خصوص آن گفت: دریافت کلیات یک موضوع به شیوه کل به جزء می تواند به تقویت اراده فرد برای ثابت قدم بودن و محاسبه زمانی دقیق تر بویژه در سیر مطالعاتی درازمدت کمک کند و بنابراین لازم است قبل از ورود به جزییات یک متن، کلیتی از آن را بصورت یک نقشه در ذهن ترسیم کنیم.

وی همچنین به دانشجویان توصیه کرد: برای بهره برداری بهتر از داشته های ذهنی، قبل از مطالعه ی مطالب جدید حتما به مدت سه تا پنج دقیقه مطالعات قبلی را مرور کنند تا مطالب در ذهن آنان تثبیت شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دوره آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۰۱۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه زیرساختها و توجه به تکنولوژیهای نوین در آموزش پزشکی

به گزارش خبرنگار مهر بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی و هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری و ششمین جشنواره دانشجویی ایده های نو آورانه آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی ایران با حضور وزیر بهداشت درمان آموزش پزشکی برگزار شد.

ابوالفضل باقری فرد، رییس همایش آموزش علوم پزشکی و معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت گفت: اگر امروز ما در حوزه های علوم پزشکی سر آمد هستیم به برکت وجود اساتید است،باید انگیزه را در دانشجویان زیاد کنیم تا کار آموزش درست انجام بشود اگر انگیزه ایجاد کنیم دانشجو خودش به دنبال آموزش می رود ایجاد انگیزه با آموزش مرتبط است.

وی افزود: ما در حوزه آموزش علوم پزشکی عدالت و بهره وری را دنبال می کنیم و تکریم اساتید از اولویت های ما است،همچنین توسعه زیر ساخت های آموزشی در دستور کار امسال وزارت بهداشت قرار دارد که اقدامات عملی را در روزهای آتی در دانشگاه علوم پزشکی شاهد خواهید بود.

باقری ادامه داد: از وظایف ما این است که باید در سازوکار خودمان به آموزش های نوین و تکنولوژی های نوین توجه کنیم آموزش اصلی ما حضوری است و در این حضور است که دانشجو اخلاق حرفه ای را یاد می‌گیرد.

خسرو پناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این همایش گفت:کارهای بزرگی در آموزش پزشکی کشور انجام شده از این رو امروز می توانیم ادعا کنیم هیچ بیماری قابل درمان در دنیا نیست که در ایران نتوانیم درمان کنیم.

وی افزود: من اسم آموزش علوم پزشکی کشور را آموزش حکمت بنیان می نهم چون یک پیوند نظر و عمل در آموزش پزشکی وجود دارد در بعضی الگوهای آموزشی در کشور فقط نظر محور و تئوری محور است ولی الگوی آموزش پزشکی نظر و عمل را باهم جمع می کند.

سیر پزشکی ایران یک ساله و دو ساله و یک قرن نیست سیر پزشکی ایران یک عمر پیشینه قبل از اسلام دارد،ایران را باید اینگونه معرفی بکنیم

کد خبر 6094563

دیگر خبرها

  • توسعه زیرساختها و توجه به تکنولوژیهای نوین در آموزش پزشکی
  • بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی برگزار شد
  • برگزاری دوره‌های آموزشی فعالان صنعت گردشگری در یزد
  • برگزاری دوره‌های آموزشی توانمندسازی شاغلان و فعالان صنعت گردشگری در یزد
  • حمایت دانشگاهیان علوم پزشکی ایران از دانشجویان جهان
  • برگزاری آزمون غربالگری شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی
  • اجتماع کادر درمان در حمایت از جنبش دانشجویان آمریکایی
  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • سرکوب دانشجویان ضد صهیونیستی برگ دیگری از دموکراسی دروغین آمریکا را رقم زد
  • رقابت داوطلبان شانزدهمین دوره المپیاد علوم پزشکی در دانشگاه آزاد یزد