Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-05@21:43:11 GMT

عابدینی: فدراسیون فوتبال یعنی کی‌روش

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۰۳۰۱۹

امیر عابدینی، یکی از مدیران سابق فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با ایسنا، درباره‌ی اظهارات کارلوس کی‌روش پیرامون دعوت نشدن سید جلال حسینی و  وریا غفوری به تیم‌ ‌ملی فوتبال، اظهار کرد: متاسفانه در فدراسیون فوتبال هیچ چیز سر جای خودش نیست. من اگر بخواهم فدراسیون فوتبال را تعریف کنم می‌گویم فدراسیون فوتبال یعنی آقای کی‌روش! آقای کی‌روش که حساب و کتاب پس نمی‌دهند و به همین خاطر هر تصمیمی که دلش می‌خواهد می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او فقط گاهی خودش را پاسخگوی اذهان‌ عمومی می‌داند که آن هم کسی قانع نمی‌شود.

وی افزود: برخی کارشناسان می آیند و می‌گویند سرمربی تیم‌ ‌ملی حق دارد هر بازیکن یک دوست دارد را به تیم‌ ‌ملی دعوت کند اما نظر اذهان عمومی چه می‌شود. مگر می‌شود بهترین بازیکنان لیگ را از تیم‌ ‌ملی خط زد؟

عابدینی ادامه‌ داد: همه آشفتگی فدراسیون فوتبال را می‌توان در عکسی که با رییس جمهور انداخته‌اند ببینید. در آن عکس آقای تاج کنار ایستاده و کارلوس کی‌روش پیراهن شماره "12" را به رییس جمهور می‌دهد. مگر کارلوس کی‌روش کارمند فدراسیون نیست؟ با این تفاسیر در حال‌ حاضر فقط باید دعا کنیم تیم‌ ‌ملی در جام جهانی بدرخشد و نتیجه‌ بگیرد اما به راستی چه کسی می‌توانست نام ورویا غفوری و سیدجلال حسینی را به غیر از کی‌روش خط بزند.

این مدیران ‌سابق فدراسیون فوتبال در ادامه‌ درباره اظهارات کارلوس کی‌روش که عنوان کرده برخی دلالان در هتل تیم‌ ‌ملی به اتاق بازیکنان می رفتند و مذاکره می‌کردند، گفت‌: کسی که چنین اظهاراتی دارد بهتر است به اطرافیان خودش هم نگاه کند. شما که تیم تان را خوب مدیریت می‌کنید پس چرا اطرافیانتان اجازه دادند برخی نصف شب به اتاق بازیکنان بروند؟ شما که به راحتی برای کمپ و پیراهن تیم‌ ‌ملی و خیلی از مسائل دیگر تصمیم گیری می‌کنید. بهتر است یک نگاهی هم به اطرافیان خودتان بیندازید.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۰۳۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی کردیم: ابهامات حکم جنجالی عبدالله!

به گزارش "ورزش سه"، سازمان لیگ فوتبال عصر امروز در خبری عجیب اعلام کرد که عبدالله ویسی سرمربی فولاد خوزستان به دلیل مصاحبه‌ای که بعد از بازی با آلومینیوم اراک انجام داد، مبلغ 2 میلیارد تومان جریمه نقدی شده است!

این تصمیم در شرایطی گرفته شده که سازمان لیگ هفته گذشته در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در صورت انجام مصاحبه از طرف فعالان در تیم‌های مختلف و درباره موضوعات غیرمرتبط با فوتبال آنها با محکومیت‌های سنگین مواجه می‌شوند. چنین تصمیمی در هیئت‌رییسه سازمان لیگ مصوب شد و بعد از آن به اطلاع رسانه‌ها رسید.

مساله اصلی اما این است که سازمان لیگ در صورت مشاهده تخلفی از سوی مربیان و مدیران و بازیکنان شاغل در باشگاه‌ها ، باید این اتفاق را به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گزارش کند و آنها در خصوص تخلف رخ داده، تصمیم بگیرند و حکم بدهند.

در ماجرای حکم عجیبی که برای عبدالله ویسی سرمربی فولاد صادر شده اما قانون رعایت نشده است؛ سازمان لیگ در شرایطی روی خروجی سایت رسمی خود خبر از جریمه دو میلیارد تومانی عبدالله ویسی داده که کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال هیچ اطلاعاتی از این ماجرا نداشته و گواهی این ماجرا هم عدم اطلاع‌رسانی در این خصوص روی سایت فدراسیون فوتبال است.

این در حالی است که کمیته انضباطی ساعتی بعد از مصاحبه عبدالله ویسی با انتشار خبری این سرمربی را دعوت کرد تا درباره گفته‌های خود پاسخگو باشد. با توجه به فشردگی مسابقات لیگ برتر هم حضور ویسی در جلسه انضباطی این کمیته به بعد از بازی‌های هفته بیست و پنجم لیگ برتر موکول شد.

یکی از اعضای کمیته انضباطی در این خصوص به خبرنگار ما اعلام کرد که پرونده عبدالله ویسی در این کمیته مفتوح است و هنوز هیچ تصمیمی در این خصوص گرفته نشده است. از طرف اعضای کمیته انضباطی از ماجرای جریمه دو میلیارد تومانی که توسط سازمان لیگ ابلاغ شده بی‌اطلاع هستند! حتی قرار است ویسی بعد از دیدار فولاد مقابل تراکتور به کمیته انضباطی برود و در خصوص اظهاراتش پاسخگو باشد.

از طرف دیگر صدور حکم تنبیهی برای افراد شاغل در فوتبال فقط توسط یه رکن قضایی فدراسیون فوتبال امکان‌پذیر است؛ کمیته‌های انضباطی، اخلاق و استیناف سه رکن قضایی فدراسیون هستند که تنها نهادهای تصمیم‌گیر و صادر کننده احکام در صورت مشاهده تخلف هستند. پس به عبارت بهتر می‌توان گفت که سازمان لیگ با وجود مصوبه هیئت‌رییسه این سازمان در خصوص برخورد با مصاحبه‌ها و بیانیه‌ها از نظر قانونی نمی‌توانسته حکم صادر کند و همین مساله هم باعث دلخوری مسئولان کمیته انضباطی شده است.

با همه این تفاسیر باید منتظر ماند و دید در روزهای آینده چه اتفاقاتی پیرامون سنگین‌ترین جریمه نقدی تاریخ فوتبال ایران برای عبدالله ویسی رخ می‌دهد. بی‌شک حضور ویسی در جلسه کمیته انضباطی که چند روز دیگر برگزار می‌شود، خیلی از موضوعات را روشن خواهد کرد و به نظر می‌رسد خیلی زود شاهد صدور حکم واقعی از سوی یک رکن قضایی درباره سرمربی فولاد باشیم.

دیگر خبرها

  • چرا فوتبال هم برای سلامتی شما خوب است و هم بد؟ (زیرنویس فارسی)
  • بررسی کردیم: ابهامات حکم جنجالی عبدالله!
  • سپاهان: این داور را نمی‌خواهیم!
  • واکنش فدراسیون فوتبال به درخواست وزیر ورزش
  • حکم فدراسیون در مورد هوادار جنجالی سپاهان!
  • حواشی پرسپولیس - سپاهان تمامی ندارد؛ فدراسیون وارد عمل شد!
  • دو مدیر سپاهان و پرسپولیس در کمیته انضباطی
  • سرخپوشان با توپ فوتبال گلف بازی کردند
  • حل مشکل آب کشاورزان قزوین اولویت مسؤولان باشد
  • دیدار کارلوس ساینز، راننده فرمول یک با لوییس سوارز در میامی و هنرنمایی با توپ / فیلم