Web Analytics Made Easy - Statcounter

جهان > آسیا و اقیانوسیه - همشهری آنلاین:
یک اسقف اعظم کاتولیک استرالیایی در پرونده‌ای قضایی در رابطه با پنهان ساختن آزارهای جنسی کودکان در دهه ۷۰ میلادی، گناهکار شناخته و به ۲ سال زندان محکوم شد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از «ای.بی.سی استرالیا»، «فیلیپ ویلسون» اسقف اعظم شهر «آدلاید» استرالیا بالاترین مقام کاتولیک در جهان است که به چنین حکمی محکوم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او به دلیل پنهان کردن اعمال همکار کشیش‌اش که کودکان پسر را آزار جنسی ‌داده است، گناه کار شناخته شد.

«ویلسون» در حین برگزاری دادگاه در جریان بودن از طریق قربانیان آزارها را رد کرده بود.

وی در بیانیه‌ای که از طریق کلیسا منتشر شده است، مخالفت خود را از حکم صادر شده، اعلام کرده است.

ماه گذشته «ویلسون» در دادگاه محلی «نیوکاسل» استرالیا اظهار کرده بود که از آزارهای جنسی «جیمز فلچر» دستیار کشیک، که در «میتلند» واقع در 130 کیلومتری شمال «سیدنی» رخ داده بود، بی خبر بوده است.

«فلچر» در سال 2004 به آزار جنسی 9 کودک محکوم شد و در سال 2006 در زندان، از دنیا رفت.

یکی از قربانیان آزار جنسی «پیتر کری» به دادگاه گفته بود که در سال 1976، پنج سال پس از رخ دادن آزارها، مسئله را به «ویلسون» اسقف گفته بود.

«روبرت استون» قاضی این پرونده ادعای «ویلسون» مبنی بر در جریان نبودن رخ دادن آزارها را رد کرد و شهادت «کری» را قابل اطمینان دانست.

«استون» اظهار کرد که اسقف اعظم استرالیایی در جریان آزارهای رخ داده بوده و تنها برای محافظت از کلیسا و کارنامه آن، سکوت کرده بود.

قربانی دیگری که اجازه نداد نامش فاش شود، به دادگاه گفته است که در جعبه اعترافات کلیسا، وقتی 11 ساله بوده، شرح مورد آزار قرار گرفتن را اطلاع داده اما اسقف اعظم او را دروغگو خوانده و وی را تنبیه کرده است.

بر اساس گزارش‌ها، قربانیان آزار جنسی که بیرون از محوطه دادگاه منتظر نتیجه بودند، از حکم صادر شده استقبال کرده اند.

اسقف اعظم استرالیایی در ماه ژوئن به زندان خواهد رفت تا محکومیت دو ساله خود را سپری کند.

در همین زمینه: عکس روز: پاپا نوئل روی برج آزارگاه‌های پناهندگی بانک‌های استرالیایی از اتهام پولشویی تبرئه شدند

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۰۴۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاخام صهیونیست: ما جلوی موشک‌های ایران را گرفتیم!

 یوسف اسحاق، خاخام اعظم یهودیان سفاردی در رژیم صهیونیستی ادعا کرد که آنچه این رژیم را از دست موشک‌های ایران و راکت‌هایی که از نوار غزه و لبنان پرتاب شد نجات داد، ارتش نبود، بلکه خاخام‌های تورات بودند.

براساس گزارش القدس العربی، وب سایت واللا در این خصوص گفت: این سخنان در یک سخنرانی در جریان درس هفتگی خاخام یوسف اسحاق در قدس اشغالی در شامگاه شنبه بیان شد.

خاخام اعظم در ادامه ادعا‌های خود گفت: ۱۳۰۰۰ موشک به کشور از جمله از ایران پرتاب شد. چه معجزات و شگفتی‌هایی برای ما پیش آمده؟ چرا تشکر از رئیس ستاد، ما به لطف خوانندگان تورات و به لطف مدارس دینی با این موشک‌ها مقابله کردیم.

یوسف اسحاق ادعا کرد: زمانی که دشمنان ما در جنوب و شمال به ما حمله کردند، از تمام این جنگ جان سالم به در بردیم. با تشکر از چه کسی؟ به لطف دانش آموزان یشیوا و خاخام‌های تورات، آنها از همه سربازان و همه مردم اسرائیل محافظت می‌کنند.

 بیش از یک ماه پیش، خاخام اعظم یهودیان سفاردی هنگامی که درباره بحران سربازی حریدیم (یهودیان فوق ارتدکس) و دانش آموزان مدارس مذهبی صحبت کرد، سر و صدایی به پا شد.

اودر آن زمان گفت: اگر ما را مجبور به سربازی کنند، همه به خارج از کشور می‌رویم. بلیط میخریم و میرویم سکولار‌ها باید بفهمند که بدون تورات هیچ موفقیتی برای ارتش وجود نخواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در حسینیه اعظم زنجان
  • خاخام صهیونیست: ما جلوی موشک‌های ایران را گرفتیم!
  • تجاوز جنسی ۴ مرد افغان به نوجوان ایرانی در تهران | التماس کردم فایده نداشت! +فیلم
  • درخواست اعدام برای عاملان تعرض به پسر نوجوان
  • حکم سینماگر مطرح لغو شد ؛ صدور دستور محاکمه جدید
  • تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان استرالیا 
  • تهیه‌کننده متهم به تجاوز، باید دوباره محاکمه شود
  • عنبری:قهرمانی حق ملوان و انزلی‌چی‌ها بود
  • تهیه کننده مشهور متهم به تجاوز تبرئه شد
  • «ثمسکن» باید برندی توسعه‌گر شناخته شود