Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، عبداله فتح‌اله‌زاده در همایش باغداران پیشرو استان با روسای اتحادیه‌ها و باغداران پیشرو کشور ایتالیا که به منظور تبادل اطلاعات و انتقال آخرین یافته‌های تحقیقاتی در زمینه تولید سیب درختی در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی و صنایع و معان کشاورزی ارومیه برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: یکی از اولویت‌های مهم مدیریت باغبانی ارتقای دانش فنی کارشناسان و کشاورزان و آشنایی آن‌ها با علوم روز فعالیت‌های باغبانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره بر ضرورت افزایش تولید از طریق افزایش عملکرد محصولات باغی گفت: برنامه‌ریزی‌های بسیاری صورت گرفته تا بتوانیم تولید محصولات باغی را از طریق افزایش عملکرد در هکتار با استفاده از دانش و تجربه کشور و استفاده از دانش روز جهانی افزایش دهیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی، اقتصادی کردن فعالیت‌های باغداری را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های بخش باغبانی سازمان جهادکشاورزی دانست و افزود: تدوین الگوی کشت مبتنی بر وضعیت اقلیمی آب و خاک و تولید اقتصادی براساس نیاز داخلی و بازارهای بین المللی پایدار به همراه ترویج فعالیت‌های علمی و اقتصادی باغداری می‌تواند زمینه‌های جلب سرمایه‌گذاری در این بخش را فراهم کند و چنین برنامه‌ریزی‌هایی در جهت اقتصادی کردن فعالیت باغداری با تکیه بر علم، تحقیق و پژوهش‌های کاربردی زود بازده قابل تحقق است.

فتح‌اله‌زاده با اشاره به سطح 112 هزار و 512 هکتاری اراضی باغی استان افزود: آذربایجان غربی قطب اصلی تولید سیب درختی در کشور است و 53 هزار هکتار از باغات سیب استان بارور هستند و شهرستان ارومیه با 23 هزار و 150 هکتاررتبه اول سطح زیر کشت این محصول در استان را به خود اختصاص داده است .

وی ادامه داد: در برنامه ششم توسعه رویکرد سازمان جهاد کشاورزی مبتنی بر استفاده از تجارب و دانش بومی داخلی و خارجی است و در این راستا از سرمایه‌گذاران خارجی و استفاده از یافته‌های تحقیقاتی و تکنولوژی روز در این زمینه استقبال می‌کنیم و اماده همکاری‌های مشترک هستیم.

بهنام تاج الدینی رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ارومیه نیز در این همایش گفت : سالانه به طور میانگین یک میلیون و 200 هزار تن سیب در آذربایجان غربی تولید می شود و بیش از 60 هزار هکتار ازاراضی باغی استان زیر کشت محصول سیب درختی است.

وی با تاکید بر ضرورت علمی کردن تولیدات کشاورزی استان اظهار کرد: ما آماده هر گونه همکاری با باغداران پیشرو ایتالیایی در جهت بهبود عملکرد تولید محصول سیب درختی بر اساس دانش روز و توسعه صادرات این محصول به بازارهای جهانی هستیم .

کورت ور، رئیس اتحادیه باغداران شمال کشور ایتالیا نیز در این همایش باارائه گزارشی از وضعیت تولید و بازاریابی محصول سیب درختی در این کشورگفت : متمرکز کردن سیستم یکپارچه تولید و بازار یابی محصول که توسط اتحادیه‌ها صورت می‌گیرد، رمز موفقیت باغداران ایتالیایی است.

وی افزود: تمام باغداران در قالب اتحادیه‌ها محصول تولیدی خود را از مرحله برداشت تا سورت و بسته بندی ، فروش و صادرات محصول انجام می‌دهند.

وی هم‌چنین ادامه داد: 55 درصد تولیدات کشور ایتالیا و 11 درصد کل تولیدات اتحادیه اروپا درمنطقه شمال کشور ایتالیا تولید می‌شود که این مناطق دارای سیستم کشت متمرکز هستند و از سطح باغات سیب این منطقه در حدود 65 تا 110 تن در هر هکتار محصول برداشت می‌شود.

عبداله فتح‌اله‌زاده جهاد کشاورزی آذربایجان غربی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: جهاد کشاورزی آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۰۷۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرک‌های صنعتی دانش‌بنیان در هرمزگان راه‌اندازی شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر امام جمعه بندرعباس حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده با اشاره به روز ملی خلیج‌فارس، اظهار کرد: استقلال، امنیت و راهبرد امنیتی ایران عزیز امروز در پرتو نام بزرگ خلیج‌فارس شکل می‌گیرد.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری (حفظه‌الله) که فردی علم دوست هستند بارها فرموده‌اند که: «تا نفس دارم از جامعه نخبگانی حمایت خواهم کرد.» امروز هم اگر می‌بینید کشور ما در عرصه‌های علمی دارای جایگاه خوبی است به خاطر حمایت‌ها و تاکیدات مقام معظم رهبری در مناسبت‌های مختلف خطاب به مسئولین مختلف کشور است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با بیان این نکته که در سطح جهان رتبه ۱۶ عرصه تحقیقات و پژوهش را داریم، بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه جایگاه اول تحقیقات و پژوهش را دارد اما این مهم کشور را قانع و راضی نمی‌کند؛ بلکه تلاش نخبگان باید به‌گونه‌ای باشد که این تحقیقات و پژوهش به سمت تولید ثروت برود.

حجت‌الاسلام والسلمین عبادی‌زاده عنوان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان را باید به صورت هدفمند و متناسب با نیاز و ظرفیت‌های منطقه توسعه داد و دولت باید در این مسیر حمایت ویژه را در دستور کار قرار دهد.

وی ضمن طرح ایده راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی دانش‌بنیان در دل شهرک‌های صنعتی هرمزگان، خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم باید به صورت جدی برای رشد و توسعه شهرک‌های صنعتی دانش‌بنیان اهتمام داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با اشاره به لزوم برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های موضوعی اختراعات در سال‌های آینده، تصریح کرد: جشنواره‌های تجاری‌سازی پژوهش و فناوری به صورت سالیانه و مستمر در استان هرمزگان برگزار شود تا صاحبان ثروت و ایده در کنار یکدیگر اتفاقات بزرگی رقم بزنند.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده، با اشاره به پایین بودن قدرت رقابت محصولات صادراتی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: نخبگان جوان برای افزایش قدرت رقابت محصولات تولیدی استان هرمزگان وارد میدان شوند و سعی کنند چالش‌های موجود در بخش‌های بسته‌بندی، ارائه، بازاریابی و … در حوزه صادرات را برطرف کنند تا محصولات استان هرمزگان رقیب جدی محصولات کشورهای خارجی باشد.

وی، نخبگان و سرمایه‌گذاران را ۲ بال پیشرفت کشور دانست و عنوان کرد: اگر دولت سیزدهم به واسطه اهمیت علم و دانش در کنار مجوزهای که برای سرمایه‌گذاران صادر می‌شود، حضور نخبگان و پژوهشگران را به عنوان شرط تحقق مجوزها قرار دهند؛ تا صاحبان صنایع و معادن از حضور نخگبان در مجموعه خودشان به صورت جدی و نه به صورت نمادین استفاده کنند.

کد خبر 6093151

دیگر خبرها

  • تحقیقات و پژوهش نخبگان باید به سمت تولید ثروت برای جامعه برود
  • شهرک‌های صنعتی دانش‌بنیان در هرمزگان راه‌اندازی شود
  • بوشهر سومین استان کشور در ارزیابی توسعه اقتصاد دانش‌بنیان است
  • استان بوشهر در ارزیابی توسعه اقتصاد دانش بنیان رتبه سوم کشور شد
  • کسب رتبه سوم استان بوشهر در توسعه اقتصاد دانش بنیان
  • توسعه بازار بین المللی محصولات دانش بنیان‌ها
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی روغن موتور ایران
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی نفت سپاهان
  • بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد