Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@12:50:10 GMT

تصميمات ترامپ در تل آويو گرفته مي شود

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۰۷۹۱۰

تصميمات ترامپ در تل آويو گرفته مي شود

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - حميد رضا جلايي پور فعال سياسي اصلاح طلب گفت: دونالد ترامپ رييس جمهوري آمريکا آدم نامتعادل و خطرناکي است تصميماتش را قبل از واشنگتن در تل آويو مي گيرد.

به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، حميدرضا جلايي پور فعال سياسي اصلاح طلب و استاد جامعه شناسي دانشگاه تهران روز سه شنبه در نشستي با موضوع `آينده ايران و نقش جوانان` در محل دانشگاه تهران با بيان اين که جامعه ريسکي، دولايه بودن قدرت و تهديد خارجي سه چالش آينده ايران است، افزود: همه کشورها با تهديد خارجي مواجه هستند به ويژه ايران که 15 همسايه دارد و 200 سال است با تهديدات روس، انگليس و آمريکا روبه روست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار داشت: مهمترين چالش ما (ائتلاف سه گانه) ترامپ، نتانياهو و بن سلمان است. ترامپ آدم نامتعادل و خطرناکي است که تصميماتش را قبل از واشنگتن در تل آويو مي گيرد. آن ها با جنگ رواني و تحريم ناجوانمردانه اقتصادي مي خواهند به جامعه ايران فشار بياورند تا مردم کاري انجام دهند.
جلايي پور خاطر نشان کرد: نئوکان ها (نو محافظه کاران آمريکايي) 20 سال است در مورد فروپاشي ايران مطلب مي نويسند. آن ها ايران را سرزميني بزرگ مي دانند که بايد تکه تکه شود. آن ها با جمهوري اسلامي مشکل ندارند، بلکه در پي گسترش ناامني و فروپاشي کشور ايران هستند.
وي تاکيد کرد: بايد در مقابل اين تهديد، دولت، گروه ها و مردم با هم متحد و يکپارچه شوند و دولت نيز بايد شفاف و پاسخگو باشد.
استاد جامعه شناسي دانشگاه تهران گفت: چالش بعدي که در اصطلاح به آن پديده `جامعه ريسکي` مي گويند، چالش جامعه اي است که در معرض امواج مدرن و صنعتي قرار مي گيرد. در اين جا منظور از ريسک، خطر نيست، بلکه اين ريسک ناشي از علم و فناوري است.
وي افزود: ايران جامعه اي عقب افتاده و سنتي نيست، بخشي از مدرنيته جهاني است. ما در معرض علم، فناوري و بوروکراسي (ديوانسالاري) قرار گرفتيم و در بعضي جاها `اوردوز` ( سوء مصرف) کرديم مثلا در حالي که کل کارکنان بوروکراتيک ژاپن 300 هزار تن است ما فقط 300 هزار پست بوروکراتيک و سه ، چهار ميليون کارمند بخش عمومي داريم.
وي افزود: در چند دهه اخير، به ميزان صنعتي شدن، روند خشکسالي در ايران فزاينده شده است و آلودگي هوا و صوتي زندگي دو سوم شهرنشينان را با خطر مواجه کرده است.
اين فعال اصلاح طلب اظهار داشت: جامعه اي که به شدت ارتباطي و اطلاعاتي مي شود، فرديت در آن رشد مي کند. فرديت رشد کرده است اما اخلاق متناسب با اين فرديت نداريم که شاخص آن را در طلاق و سست شدن نهاد خانواده و شکنندگي محيط کسب و کار مي بينيم.
وي تاکيد کرد: برخي اين مشکلات را به عملکرد جمهوري اسلامي نسبت مي دهند در حالي که اين موارد به مدرن شدن جامعه ارتباط دارد. `اورلريک بک`، جامعه شناس آلماني معتقد است که بايد با مولفه هاي مدرن اين مشکلات را درمان کرد.
جلايي پور تصريح کرد: جامعه ريسکي به دولت مسوول، شفاف و کارآمد نياز دارد که اين يکي از نهادهاي مهم مهار ريسک است.
اين استاد دانشگاه، دولايه بودن قدرت را چالش سوم برشمرد و افزود که در کشور فقط لايه رسمي در مواجهه با افکار عمومي پاسخگو است.
وي در پايان بر رويکرد اصلاحات در کشور تاکيد کرد.
سيام**3202**1751**1449
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۰۷۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست سیاسی توسط تشکل جامعه اسلامی تهران جنوب

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از تهران، نشست سیاسی در قالب پرسش و پاسخ «وعده صادق» با حضور مهندس غلامحسین رضوانی نماینده محترم مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو شورای مرکزی جبهه پایداری، توسط تشکل جامعه اسلامی واحد تهران جنوب برگزار شد.

در این نشست مهندس رضوانی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پیرامون عملیات غرورآفرین نیروهای مسلح کشورمان سخنرانی نمود. وی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران در راستای حفاظت از منافع ملی و شهروندانش به یک اقدام دفاعی دست زد و این حمله بر مبنای مقررات و حقوق بین الملل و منشور ملل متحد کاملا دفاعی بود. رضوانی اظهار داشت: در حال حاضر همه طرفداران مقاومت و منطقه از این اقدام دفاعی ایران شور و شوق مضاعف دارند و مردم سایر نقاط دنیا هم به حقانیت این اقدام ایران واقف هستند و آن را تایید می‌کنند.

شایان ذکر است در این جلسه جمعی از مسئولین و دانشجویان حضور داشتند و در پایان، جلسه با پرسش و پاسخ همراه بود و مهندس رضوانی به سوالات مطرح شده پاسخ لازم را ارائه کردند.

خبرنگار: دنیا کریمی

انتهای خبر/

کد خبر: 1228245 برچسب‌ها ایسکانیوز تهران ایران مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • موزه‌ها باید پاسخگوی مشکلات امروز جامعه باشند
  • «مهاجرت» توازن توانمندی‌های توسعه‌ای را دگرگون می‌سازد
  • تغییر تصمیمات جبهه مقاومت و ضرورت بازنگری دربرخی تحلیل های رسمی
  • همه تاریخ خوان باشیم و تاریخ را بدانیم
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • جلد دوم کتاب «تاریخ تحلیلی جامعه شناسی دیوان سالاری در ایران» چاپ و رونمایی شد
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • برگزاری نشست سیاسی توسط تشکل جامعه اسلامی تهران جنوب
  • حلقه مفقوده مدیران عدم پیگیری و نظارت بر تصمیمات است