Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت کشورمان که برای شرکت در هفتاد و یکمین مجمع جهانی سازمان جهانی بهداشت به ژنو سفر کرده است، در دیدار با جمعی از وزرای بهداشت دیگر کشورها گفت : تاکنون ۹۵ درصد از مردم کشور تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در دیدار با جمعی از وزرای بهداشت و مسولان عالی رتبه سلامت منطقه و جهان درباره موضوعات مهم سلامت منطقه؛ روابط دوجانبه و مشکلات و چالش‌های سلامت منطقه گفت وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر بهداشت کشورمان همچنین در مراسم امضای تفاهم نامه با سازمان جهانی بهداشت در زمینه پوشش همگانی سلامت گفت: ایران متعهد به افزایش پوشش خدمات سلامت به همه مردم بوده و تاکنون ۹۵ درصد از مردم کشور تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند و این خدمات تا رسیدن به نقطه مطلوب ادامه خواهد یافت.

هاشمی در دیدار با معاون سازمان جهانی بهداشت نیز گفت: آماده اشتراک تجربیات و پوشش همگانی سلامت با سایر کشورهای منطقه است و تحقق پوشش همگانی سلامت تنها با صلح و امنیت امکان پذیر خواهد بود.

وزیر بهداشت همچنین عصر دیروز با وزیر بهداشت عمان و رئیس جدید سازمان بهداشت جهانی در منطقه مدیترانه شرقی، رئیس جمهور سوییس، وزرای بهداشت انگلیس، تونس، افغانستان و پروفسور موری رییس انستیتوی موسسه اندازه گیری‌های سلامت دیدار کرد.

هفتاد و یکمین مجمع جهانی سلامت با حضور وزرا و نمایندگان ۱۹۴ کشور عضو از دیروز دوشنبه در مقر سازمان ملل در ژنو آغاز بکار کرد. وزرای بهداشت کشورهای مختلف جهان در هفتاد و یکمین مجمع جهانی سازمان جهانی بهداشت، تصویب سیزدهمین برنامه ۵ ساله سازمان جهانی بهداشت (GPW) را بررسی کردند.

از دیگر برنامه‌های مجمع جهانی سازمان جهانی بهداشت، بررسی گزارش مقدماتی کمیسیون جهانی مبارزه با بیماری‌های غیرواگیر در مورد بیماری‌های غیرواگیر است که این گزارش در یازده خرداد ماه سال جاری منتشر خواهد شد. در مجمع جهانی سازمان جهانی بهداشت، موضوعات دیگری مانند مدیریت بیماری‌های واگیر، ایجاد تسهیلات برای معلولان و موضوعات مرتبط با قوانین بین‌المللی سلامت مطرح خواهد شد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سلامت جهان مشکلات پوشش ایران معاون کشورهای منطقه وزیر بهداشت سازمان بهداشت جهانی افغانستان معلولان وزیر بهداشت وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی حسن قاضی زاده هاشمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۰۸۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی بهداشتی اولویت طرح تضمین سلامت فرآورده‌های شیلاتی است

به گزارش خبرنگار مهر، هادی تبرایی ظهر چهارشنبه در دوره آموزشی ممیزی رسمی از مراکز فرآوری آبزیان در بوشهر اظهار داشت: هدف از برگزاری این دوره آموزشی آشنایی هرچه بیشتر با الزامات ممیزی و همچنین مشارکت استان‌ها در ممیزی‌های رسمی و استفاده از تجربیات یکدیگر است.

مدیر کل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور افزود: با اجرای طرح تضمین کیفیت و سلامت محصولات شیلاتی و بهره گیری از تجربیات در استان‌های مختلف با هدف ارتقا سطح بهداشت و سلامت فرآورده‌های خام دامی می‌تواند در پیشبرد اهداف ممیزی تأثیر گذار باشد.

مدیر کل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور تاکید کرد: ساماندهی بهداشتی اسکله‌ها، بنادر صیادی، کشتی‌ها و شناورهای صیادی در اولویت طرح تضمین کیفیت و سلامت فرآورده‌های شیلاتی قرار دارد.

کد خبر 6087558

دیگر خبرها

  • دامپزشکان و پیرادامپزشکان سرمایه ارزشمند علمی و اجرایی کشور هستند
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • خیران پیشگامان اصلی رفع نیازهای درمانی هستند
  • دیدار وزرای دفاع کشورهای عضو شانگهای در آستانه
  • کم‌توانان خوزستانی از خدمات صندوق بیماران خاص برخوردار می‌شوند
  • گشایش دو پایگاه سلامت در کیش
  • پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و پنج دهک درآمدی به صورت سیستمی تمدید می‌شود
  • ساماندهی بهداشتی اولویت طرح تضمین سلامت فرآورده‌های شیلاتی است
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ سخت درمان از خدمات بیمه سلامت
  • بیمه فراگیر خانواده ایرانی برای تحقق توسعه پوشش‌های بیمه‌ای در خوزستان