Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-27@02:47:29 GMT

بریتیش پترولیوم انگلیس از همکاری با ایران جا زد

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۱۱۴۱۷

بریتیش پترولیوم انگلیس از همکاری با ایران جا زد

به گزارش جهان نيوز به نقل از ایندیپندت، شرکت بریتیش پترولیوم اعلام کرد، به دلیل بازگشت دوباره تحریم‌های آمریکا علیه ایران همکاری با شرکت ملی نفت ایران در پروژه میدان گازی رهام در دریای شمال را متوقف خواهد کرد.

سهام میدان گازی رهام در دریای شمال به صورت 50-50 درصد متعلق به بریتیش پترولیوم و شرکت ملی نفت ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این شرکت طی بیانیه‌ای اعلام کرده که تصمیم گرفته است تا برخی برنامه‌های خود برای اجرا در این میدان گازی در دریای شمال را لغو کند. چرا که به دنبال روشن شدن تحریم‌های احتمالی آمریکا بر ایران است.

در این بیانیه آمده بریتیش پترولیوم همواره به تحریم‌ها پایبند بوده است.
در حال حاضر بریتیش پترولیوم به دنبال واگذاری سهام خود به یک شرکت نفتی کوچکتر انگلیسی است و اعلام کرده است که هر دو شرکت هم اکنون در حال مکاتبه با مقامات انگلیس و آمریکا برای درک بهتر شرایط هستند.

قرار است سهام بریتیش پترولیوم به شرکت سریکا انرژی واگذار شود.

سریکا انرژی اعلام کرده است که به تعهدات بریتیش پترولیوم برای توسعه میدان گازی رهام پایبند است.
سریکا انرژی همچنین اعلام کرده است که با توجه به اینکه 50 درصد سهام میدان گازی در اختیار شرکت ملی نفت ایران است، فعالیت‌های این میدان تحت تاثیر تحریم‌های آمریکا قرار خواهد گرفت.
قرار بود با توجه به صدور مجوز از سوی دفتر کنترل دارایی‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا برای فعالیت بریتیش پترولیوم در این میدان گازی این شرکت انگلیسی فعالیت‌های گسترده‌ای را برای توسعه آن انجام دهد که تاریخ این مجوز در روز 30 سپتامبر باطل می‌شود.

شرکت سریکا انرژی اعلام کرده هر دو شرکت انگلیسی برای دریافت مجوز از وزارت خزانه‌داری آمریکا اقدام کرده‌اند اما به نظر می‌رسد، اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا بر روند صدور مجوز تاثیر بگذارد.
مدیرعامل شرکت سریکا می‌گوید، ما به همکاری با شرکای خود ادامه می‌دهیم و دولت انگلیس قرار است اقداماتی را که برای مقامات آمریکایی نیز مورد قبول است، برای حمایت از توسعه میدان گازی رهام انجام دهد.

وی تاکید کرد:‌ ما از حمایت کامل از مقامات انگلیسی در توسعه این میدان برخورداریم.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۱۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کند.

این وزارتخانه تاکید کرد که فعالیت‌های دفاعی ایران را هدف قرار داده است.

رویترز همچنین گزارش داد: انگلیس اشخاص و نهادهای مربوط به بخش دفاعی ایران را تحریم می‌کند.

وزارت امور خارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که دو شخص و چهار شرکت مرتبط با شبکه تولید پهپاد در ایران را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است.

به نظر می‌رسد این تحریم‌های انگلیس و آمریکا نیز مانند تحریم‌های گذشته کشورهای غربی علیه کشورمان به بهانه حمایت از جریان‌های محور مقاومت در منطقه و عملیات تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی با استفاده از موشک‌ها و پهپادهای مختلف و همچنین در راستای حمایت از رژیم کودک کش صهیونیستی صورت می‌گیرد.

کد خبر 6088709

دیگر خبرها

  • جزییاتی از حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • حمله موشکی به میدان گازی سلیمانیه و توقف کار پمپ بنزین‌ها
  • حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در شمال عراق
  • حمله موشکی به میدان گازی سلیمانیه عراق
  • مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی جمع آوری می شوند
  • تحریم های جدید انگلیس علیه صنایع نظامی ایران / اسامی
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • تحریم‌های مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • تأکید ایران و پاکستان بر اهمیت همکاری در حوزه انرژی ازجمله خط لوله گازی آی‌پی
  • بزرگترین میدان گازی اروپا تعطیل شد