Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-01@21:28:37 GMT

ابتلای یک نفر به تب کریمه کنگو در هرمزگان

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۱۲۵۴۴

به گزارش روابط عمومی دامپزشکی هرمزگان، محمد جانباز با بیان اینکه تاکنون یک مورد از ابتلا به تب کریمه کنگو در استان گزارش‌شده است، افزود: فرد مبتلا شده به تب کریمه کنگو از طریق ذبح گوسفند بیمار به این بیماری مبتلا شده و اکنون در بیمارستان قشم بستری است.

مدیرکل دامپزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه با توجه به تشخیص به‌موقع وضعیت عمومی بیمار روند رو به بهبود دارد، تصریح کرد: یک مورد مشکوک مبتلا به تب کریمه کنگو هم در بندرعباس مشاهده‌شده که در حال حاضر بستری است و هنوز قطعیت ابتلای وی به این بیماری تائید نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما از مردم خواست تا در خرید گوشت دقت کنند و گوشت موردنیاز را از مراکز عرضه مجاز و مورد تائید سازمان دامپزشکی تهیه کنند.

جانباز اضافه کرد: بیماری تب کریمه از طریق تماس مستقیم با کنه‌های آلوده، تماس مستقیم با ترشحات و یا خون دام بیمار، استفاده از فرآورده‌های خام دامی حاصل از دام بیمار و تماس با انسان بیمار و ترشحات و خون انسان بیمار به انسان منتقل می‌شود.

وی با بیان اینکه پارسال یک نفر در هرمزگان بر اثر ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو فوت کرد، ادامه داد: یکی از راه‌های انتقال بیماری به انسان ذبح دام در شرایط غیربهداشتی است.

مدیرکل دامپزشکی هرمزگان در پایان اظهار کرد: برای مقابله با ابتلا به این بیماری نگه‌داشتن گوشت تازه به مدت ۲۴ ساعت در یخچال و استفاده از دستکش در زمان تمیز و یا خرد کردن گوشت الزامی است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: تب کریمه کنگو هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۲۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت گوشت مرغ امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

 قیمت گوشت مرغ، امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ شامل ران مرغ، مرغ زنده، مرغ بدون استخوان، فیله مرغ، پا مرغ، مرغ کشتار روز، ران مرغ با پوست و مرغ سبز اعلام شد.

منبع: انتخاب

tags # گوشت مرغ سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۷۴۴ قلاده سگ در قزوین
  • ذبح‌کننده غیرمجاز دام در خرمشهر محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • تا کنون موردی از بیماری «تب کریمه کنگو» در لرستان مشاهده نشده است
  • قیمت گوشت مرغ امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • موردی از تب کریمه کنگو در لرستان مشاهده نشده است
  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • کاهش کانون‌های بیماری آبله در استان ایلام
  • ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران