Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیچ از اردبیل اردبیل، منصور عالیقدری صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران  تصریح کرد: ثبت آثار در فهرست آثار ملی فرصت حفاظت و صیانت را فراهم می‌سازد.

وی اضافه کرد: در صورت ثبت اثر حفاظت حقوقی آن امکان پذیر شده و در صورتی که تخریب و آسیبی به اثر وارد شود در مراجع قضایی قابل پیگیری است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در خصوص عملکرد سال گذشته این معاونت نیز افزود: سال گذشته شش اثر منقول در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عالیقدری اضافه کرد: این آثار شامل مدرسه فرهنگ، زینبیه، پل تاریخی اردبیل، امامزاده سید هاشم خوجین، بقعه میراعلم میناباد نمین و محوطه قورقچی داغی نمین است.

او همچنین ثبت ۱۱ اثر منقول شامل اشیا تاریخی را در فهرست آثار ملی یادآور شد و ادامه داد: آثار ثبت شده شامل گلدان یک رنگ فیروزه‌ای دوره صفوی شماره ۲، گلدان یک رنگ فیروزه‌ای دوره صفوی شماره یک، کاسه ابی و سفید دوره صفوی و قدح سفالی دوره سلجوقی است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تصریح کرد: همچنین تاس مسی قلم زنی دوره صفوی، کاسه زرین فام دوره صفوی، کاسه یک رنگ فیروزه‌ای دوره صفوی، پیاله و سرپوش سفالی دوره صفوی، شمعدان بشقابی دوره صفوی، صندوق چوبی شیخ صفی الدین دوره صفوی و صندوق چوبی شاه اسماعیل دوره صفوی است.

عالیقدری با بیان اینکه ثبت آثار منقول برای اولین بار در سال گذشته محقق شد، اضافه کرد: پرونده ثبت چهار اثر ناملموس شامل فناوری و معماری آلاچیق شاهسون مغان، فناوری ساخت سنتی داس نمین، مراسم سنتی آلاه لاما گرمی و روش پخت نان سنتی شهرستان گرمی تهیه شده است.

وی بیان داشت: علاوه بر این پرونده ثبت چهار اثر طبیعی استان شامل بقایای فسیلی درختان مشگین شهر، مناظر طبیعی گندیمان، درخت چنار مشگین شهر و ژئو پارک طبیعی فیروز آباد جهت ثبت در فهرست آثار ملی تهیه شده است.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۶۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات اصلی توافق آتش‌بس

منابع خبری جزئیات اصلی توافق آتش‌بس را که جنبش حماس، موافقت خود را به اطلاع مصر و قطر رسانده، تشریح کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،اصول اساسی توافق آتش بس شامل سه مرحله متصل و به هم پیوسته است.

اصول اساسی توافق آتش بس شامل :

مرحله اول: به مدت 42 روز شامل توقف موقت عملیات نظامی در غزه است.

مرحله اول شامل عقب نشینی نظامیان صهیونیست به شرق و به دور از مناطق مسکونی خوهد بود.

مرحله نخست همچنین دربرگیرنده توقف پرواز جنگنده ها و هواپیماهای شناسایی رژیم صهیونیستی بر فراز نوار غزه به مدت 10 ساعت در روز است.

در این مرحله همچنین پرواز هواپیماهای نظامی و شناسایی رژیم صهیونیستی طی روزهای آزادی اسیران به مدت 12 ساعت متوقف خواهد شد.

در حال تکمیل...

دیگر خبرها

  • فراخوان جوایز «ایسفا» منتشر شد
  • انتقال آثار تاریخی با ارزش از موزه ملی به کرمان
  • آثار کشف‌ شده در خیابان باباطاهر همدان مربوط به دوره ایلخانی است
  • برنامه‌های علمی و فرهنگی برای نمایشگاه کتاب
  • مسابقات تکواندو با نام جام صفوی به میزبانی استان اردبیل برگزار می‌شود
  • اردبیل میزبان مسابقات بین‌المللی تکواندوی جام صفوی شد
  • جزئیات اصلی توافق آتش‌بس
  • نمایشگاه کاریکاتور "فرهنگ شهروندی" در اردبیل
  • برنج و روغن شامل ارز ترجیجی شد
  • ۱۶۵ دانش آموزخبرنگار در اردبیل دوره های آموزشی را سپری می کنند