Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنندج - ایرنا - رئیس اداره پیش بینی هواشناسی کردستان گفت: بارندگی های اردیبهشت امسال در مناطق مختلف استان در مجموع بیش از 2 برابر میانگین بارش های بلند مدت (25 سال) در مدت مشابه است.

بهرام چاره خواه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میزان بارش های اردیبهشت ماه در این استان در 6 سال گذشته بی سابقه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه در این مدت بانه با 181 میلی متر بارانی ترین ایستگاه در کردستان بود، افزود: میانگین بلند مدت بارش در اردیبهشت ماه این شهرستان 68 میلی متر است.
چاره خواه اضافه کرد: در این ماه بارش ها در مریوان نیز 172 میلی متر بود که میانگین بلند مدت بارش ها در این ایستگاه نیز 71 میلی متر است.
رئیس اداره پیش بینی هواشناسی کردستان یادآور شد: میزان بارش های اردیبهشت در کامیاران 168 میلی متر بود در حالیکه میانگین بارش های این شهرستان در بلند مدت فقط 50 میلی متر بوده است.
وی با اشاره به میزان بارش ها در سایر ایستگاه های اصلی هواشناسی استان گفت: میزان بارش های اردیبهشت در قروه 127 میلی متر، سقز 113 میلی متر، سنندج 112 میلی متر، بیجار 108 میلی متر و در زرینه 104 میلی متر ثبت شده است.
وی تاکید کرد: میانگین بلند مدت بارش ها در قروه 40، سقز 65، سنندج 56، بیجار 45 و زرینه 50 میلی متر بوده است که بارش های امسال حداقل سه برابر میانگین بلند مدت است.
از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون 536 میلی متر بارندگی در استان ثبت شده که این مقدار در مقایسه با 448 میلی متر سال گذشته 20.9 درصد و در مقایسه با 487 میلی متر بارندگی میانگین بلند مدت 10.9 درصد افزایش پیدا کرده است.
میانگین سالانه بارش باران در استان کردستان بیش از 540 میلی متر معادل 2 برابر میانگین کشوری است.
3020/9102

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي هواشناسي افزايش بارندگي آمار بلند مدت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۹۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش ۴۸ میلی متری باران برای کرمانشاه

سعید قاسمی رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه این سامانه بارشی از روز سه شنبه هفته گذشته وارد استان شده و در بیشتر نقاط استان موجب بارش‌های بسیار مطلوبی شده است گفت : بیشترین میزان بارندگی از شهر روانسر با ۱۰۰ میلی متر گزارش شده است و شهر‌های ماهیدشت با ۷۴، کرمانشاه با ۶۷، پاوه با ۶۶ و جوانرود با ۶۵ میلی متر بارندگی در رتبه‌های بعدی پربارش‌ترین نقاط استان بودند.

وی با بیان اینکه این سامانه تا عصر امروز در استان فعال خواهد بود افزود: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون به طور میانگین ۴۴۸ میلی متر بارندگی در استان به ثبت رسیده است که در مقایسه با سال زراعی گذشته این میزان ۲۲ و در مقایسه با دوره بلند مدت ۱۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه ادامه داد: این سامانه بارشی قوی در بیشتر نقاط استان باعث بارش شده است که کمترین میزان آن در ایستگاه سومار و به میزان سه میلی متر به ثبت رسیده است.

قاسمی یادآور شد: این سامانه بارشی در شهر کرمانشاه نیز موجب ۶۷ میلی متر بارش شد که با احتساب این میزان مجموع بارش‌های سال زراعی جاری در این شهر به ۴۷۳ میلی متر رسید که در مقایسه با سال زراعی گذشته ۲۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: در ادامه فعالیت سامانه بارشی حاکم در جو منطقه، امروز نیز به تناوب شاهد بارندگی خواهیم بود که در نیمه غربی از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود و افزون بر آبگرفتگی معابر و رواناب، در برخی نقاط از نواحی یاد شده، با سیلاب‌های محلی نیز همراه خواهد شد.

قاسمی تاکید کرد: در روز یکشنبه موقتاً از شدت بارندگی در سطح استان کاسته می‌شود؛ اما در روز‌های دوشنبه و سه شنبه، با گذر موج ناپایدار دیگری، مجدداً شاهد بارش‌هایی همراه با رعدوبرق بخصوص در روز دوشنبه و در نیمه شمالی استان خواهیم بود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ۵.۷ میلی‌متر باران در لرستان بارید
  • میانگین بارش در خراسان شمالی ۸۲ درصد افزایش پیدا کرده است
  • بارش باران اخیر در پاوه از مرز ۱۰۰۰ میلی‌متر گذشت
  • مریوان رکوردار بارش باران/کاهش کیفیت هوا و دید افقی در کردستان
  • ۴۸ میلی متر میانگین بارش در استان کرمانشاه/ روانسر با ۱۰۰ میلی متر رکورددار است
  • بارش شدید تگرگ در درح سربیشه خراسان جنوبی
  • بارش ۴۸ میلی متری باران برای کرمانشاه
  • مریوان رکورددار بارش باران در کردستان
  • بیشترین بارش در دوگنبدان/یاسوج ۵۷.۸ میلی متر باران بارید
  • سامانه بارشی اخیر میانگین ۴۸ میلی مترباران در استان کرمانشاه  برجای گذاشت