Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده انتظامی استان گلستان از دستگیری عامل اخلال در نظام اقتصادی و اعتراف وی به 83 میلیارد ریال کلاهبرداری در قالب سرمایه‌گذاری در بورس خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار «علی‌اکبر جاویدان» گفت: جرایم اقتصادی یکی از چالش‌های موجود است که می‌تواند تهدیدی برای امنیت کشور باشد.

این مقام ارشد انتظامی استان با اشاره به تبعات و آثار منفی جرایم اقتصادی در نظام اقتصادی کشور، افزود: تبعات اجتماعی این گونه جرایم عموم افراد جامعه را در بر می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



جاویدان به عزم جدی پلیس آگاهی در برخورد با پدیده جرایم اقتصادی اشاره و خاطرنشان کرد: در همین راستا و در پی مدت‌ها کار اطلاعاتی و پلیسی، عامل اخلال در نظام اقتصادی در گلستان شناسایی و دستگیر شد.

وی تصریح کرد: متهم که از سال 92 در قالب کارگزار بورس و سرمایه گذاری شهروندان در بورس و با پرداخت سود بالا به مردم، میلیاردها ریال کلاهبرداری کرده بود دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی گلستان ادامه داد: تحقیقات پلیس آگاهی نشان می دهد متهم فقط 800 میلیون تومان از پول‌های دریافتی را در بورس نگه داشته و بقیه مبالغ را در امور دیگر سرمایه‌گذاری کرده است.

جاویدان با بیان این‌که تاکنون 80 شاکی شناسایی و در مراجع قضائی از فرد کلاهبردار شکایت کرده‌اند، اظهار کرد: مبلغ کلاهبرداری تا این لحظه 83 میلیارد ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی گلستان خاطرنشان کرد: متهم با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی و با قرار سنگین روانه زندان شد و تحقیقات تکمیلی در این خصوص ادامه دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام سرمايه گذاري كلاهبرداري منطقه گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۹۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عامل کلاهبرداری سرمایه گذاری اکسیر فارابی در یزد

سرهنگ حسن ابوالحسینی رئیس پلیس فتای استان یزد اظهار داشت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به این پلیس مبنی بر سرمایه گذاری در کانال تلگرامی اکسیر فارابی و کلاهبرداری از آنها، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا یزد قرار گرفت. 

وی افزود: شاکیان در اظهارات خود عنوان داشتند درشبکه اجتماعی تلگرام با شخصی که مدعی بود در زمینه سرمایه گذاری اکسیر فارابی فعالیت می‌کند و سود‌های کلانی در ازای سرمایه گذاری در این زمینه پرداخت می‌کند، آشنا شدیم ومدت کوتاهی با وی درارتباط بودیم و پس ازجلب اعتماد جمعآ مبلغ ۱۵ میلیارد ریال جهت سرمایه گذاری در زمینه این بازار برای وی واریز کردیم و بعد از واریز وجوه و عدم پاسخ از وی متوجه شدیم مورد کلاهبرداری قرار گرفته ایم. 

ابوالحسینی ادامه داد: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکیان و با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته، مشخص شد متهم ساکن یکی از استان‌های غرب کشور بوده، در این خصوص با هماهنگی مقام قضائی نامبرده دستگیر و به پلیس فتا استان یزد منتقل شد. 

وی بیان داشت: متهم پس از دستگیری به کلاهبرداری ازحساب ۲۰ نفر از هموطنان سراسر کشور تا این لحظه اعتراف کرد. 

رئیس پلیس فتا استان یزد توصیه کرد: هنگام سرمایه‌گذاری توجه کنید که شما نباید به افراد حقیقی اعتماد کنید. یک شرکت سرمایه‌گذاری باید توسط نهاد‌های نظارتی، تایید شده باشد تا امکان اعتماد به آن وجود داشته باشد و به هیچ عنوان دارایی خود را به دست افرادی که با وعده سود‌های غیرواقعی و وسوسه برانگیز، از شما درخواست وجه می‌کنند، نسپارید. 

وی خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.gov.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویداد‌های سایبری را از این سایت دریافت کنند وشماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • از توقیف خودرو ۱۷ میلیارد ریالی قاچاق تا دستگیری عامل آتش سوزی عمدی منزل در فارس
  • دستگیری عامل کلاهبرداری سرمایه گذاری اکسیر فارابی در یزد
  • کلاهبرداری یک بیلیون و ۹۰۰ میلیارد ریالی با وعده خرید خودرو
  • فرصت تحلیل برای اهالی بازار سرمایه با انتشار گزارش‌های ماهانه و سالانه شرکت‌ها 
  • فرصت طلایی «مشارکت مردم» در توسعه طلای سیاه
  • سیر تا پیاز بند بورسی
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • کلاهبردار ۱۶۰ میلیارد ریالی در کرمانشاه دستگیر شد
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • توقیف لودر ۹۰ میلیارد ریالی در فراشبند