Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@11:30:59 GMT

کاهش 25 درصدی تولید ملکه میوه‌های آسیا در کردستان

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۲۰۰۴۸

کاهش 25 درصدی تولید ملکه میوه‌های آسیا در کردستان

مدیرامور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: سرمای بهاره و بارش تگرگ در بهار جاری منجر به خسارت به باغات توت فرنگی در کردستان شد و تولید این محصول را با کاهش 25 درصدی نسبت به سال گذشته مواجه کرد.

اردشیر پورحبیبی در گفت‌و گو با خبرنگار ایسنا، با اعلام این خبر اظهار کرد: سال گذشته بالغ بر 52 هزار تن توت‌فرنگی از باغات کردستان برداشت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در فصل برداشت این محصول طی سال جاری بر اثر از بین رفتن چین اول محصول، پیش‌بینی برداشت به 40 هزار تن کاهش یافته است.

مدیرامور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان این کاهش تولید را معادل کاهش 25 درصدی برداشت این محصول نسبت به مدت مشابه سال گذشته دانست و تصریح کرد: مزارع شهرستان سنندج، کامیاران، مریوان و سروآباد عمده تولید کنندگان توت فرنگی استان هستند.

وی با اعلام اینکه 3200 هکتار از اراضی آبی استان به کشت توت فرنگی اختصاص دارد، خاطرنشان کرد: بر اثر بروز حوادث طبیعی، 1200 هکتار از مزارع ۱۰ تا ۵۰ درصد خسارت دیدند.

پورحبیبی با اشاره به تولید ۷۰ درصد توت فرنگی کشور در کردستان گفت: بعد از کردستان، استان‌های مازندران، گلستان و گیلان در جایگاه‌های بعدی تولید این محصول قرار دارند
وی افزود: سالانه در حدود ۸۰ هزار تُن توت فرنگی در کشور تولید می‌شود که این مقدار محصول تنها نیاز مصرف داخلی را تأمین می‌کند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام توت فرنگي منطقه کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۲۰۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت و برداشت ۱۵ کیلو گوجه فرنگی در گونی‌های پلاستیکی (فیلم)



منبع:فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آغاز برداشت گل گاوزبان در اشکورات رودسر (فیلم) فرآیند کشت، پرورش و برداشت خیار محلی در کامبوج (فیلم) برداشت توت فرنگی از مزارع مازندران (فیلم)

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۵ میلیون تومانی قیمت زعفران
  • کاهش ۲۱ درصدی حوادث ناشی از کار در ایلام
  • افزایش ۲۰ درصدی تولید گل محمدی در گناباد
  • پیش‌بینی برداشت ۱۴۰ تن گل محمدی از باغات گناباد
  • کشت و برداشت ۱۵ کیلو گوجه فرنگی در گونی‌های پلاستیکی (فیلم)
  • اجرای ۱۰۰ درصدی مصوبه الگوی کشت تنها راهکار تنظیم بازار میوه و صیفی
  • آیین شکرگزاری برداشت گل‌محمدی در سربیشه برگزار شد
  • ریزش ۷۹ درصدی تورم تولید/کاهش تورم مصرف‌کننده ادامه دارد؟
  • تولید ۲۴ هزار تن توت فرنگی در بابلسر
  • برداشت توت فرنگی از مزارع گلستان