Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، در بین هزاران نامه و دل نوشته شهدا اصولی را یافتیم که روایتی ساده اما پرمعنا از حرکت خودجوش و جهادگونه ی یکی از فرزندان این آب و خاک است که در دفتر خاطراتش برمیشمرد تا دلایلی محکم باشد برای مسیر و راهی که درآن قدم گذاشته است . شهید محمدعلی آخوندی دوم فروردین سال 1344 در روستای اناران ازتوابع شهرستان بیرجند به دنیا آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در اصل (1) از دفتر خاطراتش برای خود چرایی مبارزه اش را مشخص میکند و میگوید : چرا مبارزه میکنم ؟ برای ریشه کن کردن فساد.
آن هنگام که دلیلی برای جهادش می یابد آیه روشن از قرآن را به عنوان دومین اصل در دفتر خاطراتش برا ی همگان به ارمغان می نویسد :اصل(2) وَ لَكُمْ فِي الْقِصاصِ حَياةٌ يا أُولِي الْأَلْبابِ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ‌
اى صاحبان خرد! براى شما در قصاص، حيات (و زندگى نهفته) است. سوره بقره  آیه179
در قصاص حیات و زندگی نهفته است گویا شهید به خوبی این آیه را درک کرده بود به طوری که قصاص را برای متجاوزان یک مجوز الهی میداند تا عدالت، امنیت و حیات جامعه تامین گردد چنانچه که در پزشکی ،کشاورزی و دامداری لازمه حیات از بین بردن میکروب ها و آفت هاست.
بدین گونه است که سومین اصل شهادت خود را برای به پاداشتن حق و ازبین بردن باطل اعلام میدارد اصولی که گویا همه برگرفته از خود نیست بلکه برگرفته از چشمه جوشان حق و حقیقت و چراغ راه هدایت قرآن کریم است.
او رنگ و بوی جهادش را به حمایت  از مستضعفان می آراید و در اصل چهارم خود اینگونه آیه ایی را از قرآن انتخاب میکند و می نویسد: وَ ما لَكُمْ لا تُقاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَ الْمُسْتَضْعَفِينَ. آیه 75 سوره نساء
و اینگونه می شود که همه هدفش در جهاد برای حق و حقیقت است. اصل5: برای دفاع از حق :  وَ قاتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ الَّذِينَ يُقاتِلُونَكُمْ وَ لا تَعْتَدُوا ...
و در راه خدا با كسانى كه با شما مى‌جنگند، بجنگيد ... آیه 190 سوره بقره
اکنون شهید آخوندی چون 2 هزار شهید دیگر استانمان که در آستانه برگزاری کنگره ملی به پاس همه ایثار و جانفشانی هایشان هستیم، اصولی را برمی شمرد برای حرکتش که تا همیشه و در هر عصر و زمان  می تواند یک الگو برای همه جوامع باشد اصولی چون اصل6: حرکت من برای مبارزه نابودی شیطانهای بزرگ است و اصل7: شهید آخوندی میگوید من اطاعت امر ازدستور الهی کرده ام .
اطاعتی که نقطه عطفش  در تاریخ 9 مرداد ماه سال 62 در منطقه عملیاتی مهران براثر اصابت ترکش به صورت و پاهایش اتفاق می افتد و به درجه رفیع شهادت نائل می گردد.   

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: مرکز خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۲۰۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار دانشجویان دانشگاه آزاد یزد با خانواده شهید سرسنگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، جمعی از دانشجویان بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد به همراه حجت‌الاسلام حسن زارع مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این دانشگاه با حضور در منزل شهید پاسدار حسین سرسنگی از شهدای یزدی حمله تروریستی شهر راسک با خانواده آن شهید دیدار و گفت‌وگو کردند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در این دیدار ضمن قدردانی از مجاهدت‌ها و ایثار خانواده شهید سرسنگی از نقش تربیتی پدران و مادران و خانواده شهدا در پرورش مدافعان غیرتمند کشور تجلیل کرد.

زارع ضمن تبریک و تسلیت به خانواده شهدای حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان گفت: شهادت عشق به وصال محبوب و معشوق در زیباترین شکل است که شهدای گرانقدر امنیت برای ایجاد آرامش در جامعه مجاهدانه با تروریست‌های کوردل می‌جنگند و دلاورانه در میادین نبرد به شهادت می‌رسند.

به گزارش آنا، در جریان حادثه تروریستی راسک در تاریخ ۱۵ فروردین ۱۴۰۳، سه تن از دلاورمردان سپاه الغدیر استان یزد به درجه رفیع شهادت رسیدند که پیکر مطهر شهید «امیرمحسن حسن‌نژاد» و شهید «حسین سرسنگی» در گلزار شهدای خلدبرین یزد تشییع و خاکسپاری شد و پیکر مطهر شهید «حسین انتظاریان» نیز با حضور گسترده مردم ولایتمدار اردکان در گلزار شهدای این شهرستان به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شناسایی هویت شهید دفاع مقدس
  • پخش مستند «مسئله حجاب» همزمان با سالگرد شهادت شهید مطهری
  • پخش مستند «مسئله حجاب» به مناسبت سالگرد شهادت استاد مطهری
  • تغییر در میزبانی استان کرمان از شهدای گمنام
  • بوکسور بیرجندی قهرمان مسابقات قهرمانی نوجوانان کشور
  • دیدار دانشجویان دانشگاه آزاد یزد با خانواده شهید سرسنگی
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • تشییع پیکر ۲ شهید گمنام در قم